Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WiFi signaal naar tuin krijgen

Pagina: 1
Acties:

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:00
Beste Tweakers

Situatie
In mijn garage heb ik een router (standaard Telenet onding) waar het internetsignaal binnenkomt. Deze router/modem verzorgt ook het WiFi netwerk. Vanaf deze router lopen er tevens een aantal ethernetkabels naar bepaalde punten in het huis.

Het probleem
Het WiFi signaal van deze router is te zwak om een deftig signaal naar de tuin uit te sturen. Ik zou dit signaal dan ook graag willen versterken.

Voorgestelde oplossing
Ik heb op GoT zelf wat zitten zoeken en ben tot de volgende conclusie gekomen:
  • Een repeater is blijkbaar geen goede oplossing
  • Powerline kan werken maar is eerder hit and miss
  • Een access point zou de beste oplossing zijn. Ik zou dan het access point via één van de ethernet punten aan het netwerk moeten koppelen, en zo wordt het WiFi signaal verstrekt.
Ik zie echter wel zeer veel gemengde reviews over de populairste modellen in de Pricewatch. Zijn er bepaalde modellen die over het algemeen erg goed presteren en bovendien vrij dummy proof en dus gemakkelijk in installatie zijn (gaat om een kennis)? Maximale budget zou ongeveer rond de 50-60 EUR zijn.

Alle advies is welkom.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Als eerste, komt die AP binnen of buiten te staan/hangen?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• SanderH_
Binnen aan één van de ethernetpunten.

Aangezien de ontvangst binnen gewoon goed is komt hij dus aan het ethernetpunt die het dichtst bij de tuin zit.

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-11 10:26
In de tuin lijkt me dat je vooral voor mobiel goed WiFi wilt om gewoon een beetje te surfen en appen.
Dan voldoet een repeater van 3 tientjes prima.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:04
maximiliaan! schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:35:
In de tuin lijkt me dat je vooral voor mobiel goed WiFi wilt om gewoon een beetje te surfen en appen.
Dan voldoet een repeater van 3 tientjes prima.
Let wel even goed op dat een wifi-repeater op locatie moet staan waar ook goede wifi verbinding is.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:12
Let ook even goed op dat je beglazing niet Wifi tegenhoudt. HR++ is er bv om berucht om WiFi signalen te blokkeren. In dat geval kan je beter via powerline naar buiten en accesspoint buiten ophangen.

Maar dat is eenvoudig te testen :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 17:11

FreakNL

Well do ya punk?

ShittyNL schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:37:
[...]

Let wel even goed op dat een wifi-repeater op locatie moet staan waar ook goede wifi verbinding is.
Hij gaat (godzijdank) niet repeaten. Hij gaat (zoals het hoort zou ik bijna zeggen) bedraad een tweede WiFi ap ophangen. Dat is altijd een goed idee overigens. Mooiste is buiten, maar een beetje ap zal als je hem het dichtst bij de tuin ophangt ook afhelpen.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

FreakNL schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:46:
[...]

Hij gaat (godzijdank) niet repeaten. Hij gaat (zoals het hoort zou ik bijna zeggen) bedraad een tweede WiFi ap ophangen. Dat is altijd een goed idee overigens. Mooiste is buiten, maar een beetje ap zal als je hem het dichtst bij de tuin ophangt ook afhelpen.
Dit. Zet even je eisen in de pw en er rollen wel een aantal goede uit. Die van kpn schijnt goed te zijn, volgens mij voldoet ie aan je eisen.

Hoi!

• SanderH_
EWK schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:49:
[...]

Dit. Zet even je eisen in de pw en er rollen wel een aantal goede uit. Die van kpn schijnt goed te zijn, volgens mij voldoet ie aan je eisen.
Deze Ubiquiti ziet er wel goed uit en dit merk zie ik ook erg vaak terugkomen in (kleinere) bedrijven om het WiFi netwerk te op te zetten. Al is de prijs misschien wat aan de hoge kant om enkel een WiFi netwerk te versterken.

Komt er trouwens veel bij kijken qua installatie? Gewoon ethernet inpluggen en hij herkent zelf het netwerk?

[ Voor 8% gewijzigd door SanderH_ op 10-07-2015 17:52 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Is 5GHz geen vereiste?

Hoi!

• SanderH_
Voor zover ik weet gebruiken ze 2.4GHz.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ubiquiti of EnGenius gaat wel voor je werken. Als je hem gewoon lekker AP laat zijn in bridge mode komt alles goed. Dan is het alleen nog een kwestie van een goed plekje uitzoeken en kijken hoe je hem het beste kan richten.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:08

lier

MikroTik nerd

SanderH_ schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:51:
Komt er trouwens veel bij kijken qua installatie? Gewoon ethernet inpluggen en hij herkent zelf het netwerk?
Configuratie (SSID en security), je kan hem (net als elke andere device) zijn IP adres van de router laten verkrijgen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• SanderH_
lier schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:19:
[...]

Configuratie (SSID en security), je kan hem (net als elke andere device) zijn IP adres van de router laten verkrijgen.
Dus je moet hem eigenlijk gaan configureren als een normale client? Juiste SSID kiezen en paswoord ingeven en klaar. Of bedoel je dat hij een apart netwerk aanmaakt met een nieuw SSID?

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Komt er wel op neer, alleen configureer je een Unify AP via de Unify controller-software (is gratis te downloaden)

Roamen is een mogelijkheid. Je kan dan gewoon hetzelfde SSID gebruiken met hetzelfde wachtwoord alleen dan op een ander kanaal.
De client (laptop/tablet/telefoon) zal zelf dan kijken op welke access point deze connect.

• SanderH_
Ik heb nog wat reviews lopen zoeken en twijfel momenteel nog tussen de volgende opties :/ :

#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WA801ND€ 30,95€ 30,95
1TP-Link TL-WA901ND€ 39,95€ 39,95
1Ubiquiti UniFi AP - 802.11 b/g/n - 2.4 GHz - 20 dBm€ 68,97€ 68,97
1Trendnet TEW-690AP€ 96,-€ 96,-

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
De bovenste nemen, meer dan voldoende voor tuin gebruik, deze vervolgens buiten in een watervaste IP66 box (kost 20 euro max, even Googlen) monteren. Binnen ophangen gaat hem niet worden want blijft je probleem bestaan. HR++ is vaak een boosdoener. Mocht je dit nu nog niet hebben, dan wellicht in de toekomst.
Pagina: 1