Ook ik ben op zoek naar een nieuwe TV! :D

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:22
Beste tweakers. Net zoals vele anderen zoek ik een nieuwe TV aangezien mijn 32", die vroeger prima was op mijn slaapkamer, toch wel aan de kleine kant is voor mijn huidige woonkamer. Ik zoek nu een tv van 46 - 50"

Wat is je budget?
~1000 euro (mag iets meer, minder ook natuurlijk)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De enige output die in principe wordt gegeven komt vanuit mijn receiver. Wat dat betreft gaat het dus voornamelijk om het weergeven van een zo'n goed mogelijk beeld. Alle extra toeters en bellen interesseren mij dus minder, hoewel ik wellicht ooit wel via de TV zelf TV wil kijken ipv mijn ziggo kastje en eventueel wil ik zaken als Netflix (heb ik nog niet) liever ook door mijn TV doen.

Op mijn receiver zit momenteel aangesloten (en wordt ook gebruikt):
Decoder/Recorder (Ziggo)
Raspberry Pi/Mediaspeler
Playstation
PC (incidenteel)

Voornamelijk kijk ik films/series, sport op TV en af en toe de playstation.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben sterk aan het twijfelen tussen pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart en pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX700 Zilver.

Beide tv's hebben een prima beeldkwaliteit wat het belangrijkst is. Uitgaande van de reviews heeft de panasonic een veel helderder scherm ('s middags en 's avonds wil er nog wel wat licht naar binnen schijnen).
Ook lijkt de backlight van de panasonic iets uniformer (en bij zwart donkerder) te zijn, maar dat is lastig te zien op de foto's van de reviews. Verder kan de panasonic opnemen naar een USB disk wat het makkelijker maakt om mijn ziggo recorder weg te doen.

De Sony heeft een iets hoger contrast. En daarbij een veel lagere inputlag (20ms vs 40) hoewel ik niet denk dat het verschil in inputlag in mijn situatie een groot verschil zou maken (ben geen diehard gamer en speel nauwelijks tot geen shooters)
Wat mij minder aanspreekt is de trage interface van de Sony, deze heb ik al ergens in het werk gezien en werd daar niet heel blij van.

Welke vragen heb je hier nog over?
De Panasonic is minstens 300 euro duurder dan de Sony. Ik vraag me af of dit het waard is voor een helderder beeld, Firefox OS (waarvan het de vraag is hoe vaak je het gebruikt), een wat vlottere interface en UHD (waarvan je het verschil waarschijnlijk niet ziet op 50", maar je toch wel soort van het idee geeft dat het wat toekomstbestendiger is. Je wil er immers weer heel wat jaren mee vooruit kunnen).

Voor zover ik kon zien zijn de rest van de beeldeigenschappen en specificaties vergelijkbaar of zie ik daar nog iets over het hoofd?

Overigens kan het zijn dat ik misschien nog wel een andere mooie optie over het hoofd heb gezien voor het bestemde gebruik.. Alle tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet voor leuke beamer ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:18
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:45:
Waarom niet voor leuke beamer ^^
Voor een budget van 1000 euro heb je lijkt mij veel meer keuze bij een leuke TV dan dat je dat bij beamer + evt. scherm hebt... Daarnaast is een beamer niet altijd handig (ruimte wel/niet te verduisteren... ruimte überhaupt groot genoeg? weerbericht op beamer??... + stroomverbruik zal hoger zijn lijkt me).

Ik heb zelf een beamer + scherm... en kan me niet voorstellen dat je voor 1000 euro een goed resultaat krijgt, althans niet wanneer je ook een scherm erbij nodig hebt...

Daarnaast hebben de meeste beamers MEER input lag dan TV's. Voor films en series geen probleem... voor games wellicht meer.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 20:21
Ik heb zelf de Sony Bravia KDL-48W605B. Zeer tevreden mee. 4 HDMI poorten.
Lag is idd laag, mede daarom gekocht, in game-mode nog lager. Maar als je niet veel gamed dan zou ik hier niet naar kijken.

Wat wel een puntje is, is idd de interface...Dit is ruk, ook aanbod van apps vergeleken bij Samsung (enige referentie die ik heb). Ik gebruik zelf de interface niet, alles doe ik op KPN kastje en Xbox (Netflix etc) en chromecast. En voor afstandsbediening gebruik ik een Logitech Harmony.

Qua beeld zeg ik dus doen! Maar wil je echt de apps gebruiken op de TV dan zeg ik nah. Beter die Panasonic of dus een Samsung.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thalaron schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:53:
[...]

Voor een budget van 1000 euro heb je lijkt mij veel meer keuze bij een leuke TV dan dat je dat bij beamer + evt. scherm hebt... Daarnaast is een beamer niet altijd handig (ruimte wel/niet te verduisteren... ruimte überhaupt groot genoeg? weerbericht op beamer??... + stroomverbruik zal hoger zijn lijkt me).

Ik heb zelf een beamer + scherm... en kan me niet voorstellen dat je voor 1000 euro een goed resultaat krijgt, althans niet wanneer je ook een scherm erbij nodig hebt...

Daarnaast hebben de meeste beamers MEER input lag dan TV's. Voor films en series geen probleem... voor games wellicht meer.
Voor games zou ik het ook niet gebruiken, maar voor puur entertaiment is het zeker te doen. En je moet je niet verbazen met een goed wit ondergrond merk je het bijna niet of helemaal niet :). Natuurlijk moet je niet de kwaliteit/stroomverbruik verwachten van een LCD. Maar het geeft wel andere ervaring dan een TV in je woonkamer :) . Het is maar wat je er mee wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 20:21
En heb je al een keuze gemaakt?

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:22
Hoewel een beamer natuurlijk leuk is, is het voor mijn huidige huiskamer niet echt een optie.

Na wat meer informatie op internet te lezen en het panasonic topic hier op het forum gaat mijn neiging nu toch vooral naar de panasonic ipv de sony, met name omdat de zaken om het tv kijken heen allemaal wat fijner lijken te werken en dat vind ik voor een apparaat dat je toch voor heel wat jaren in huis haalt wel belangrijk.

Maar na het lezen van het panasonic topic lijkt de CX800 serie ook wel mooi haha. Maar dat ligt toch wel iets te ver boven mijn budget.

Ik heb dus nog geen keuze gemaakt, maar hoop wel uiterlijk van 't weekend te gaan bestellen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Yankovic op 14-07-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 18:35
Toevallig afgelopen weekend dezelfde Sony gekocht. Ik ben er zelf erg tevreden over. Ik kan de vergelijking met Panasonic helaas niet maken, heb hiervoor een Philips gehad en in de slaapkamer een LG. Ik kan wel vertellen dat de kleurweergave van de Sony vele malen beter is (subjectief) dan Philips en LG. Als ik jou was zou ik gewoon even in de winkel gaan kijken en de Panasonic en Sony op die manier een beetje vergelijken. Daardoor kwam ik er ook achter dat ik de kleuren van Sony gewoon veel fijner vindt dan die van Philips.

Ik vind de interface trouwens helemaal niet zo ruk. Vrij simpel, snel en ik kon alles vrij makkelijk vinden. Er leken ook behoorlijk veel apps beschikbaar te zijn, niet dat ik die gebruik (behalve netflix) maar ik heb wel 10 minuten lopen scrollen en toen was ik nog niet door het aanbod heen.

Enige nadeel is de afstandsbediening die ongelofelijk cheap aanvoelt. Voor mij niet zo'n probleem aangezien ik een harmony heb maar voor een tv van ruim 800 euro had ik toch wel iets beters verwacht.
Pagina: 1