Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Voor mij is gamen belangrijk en het gebruik van Windows als OS. De nieuwste games wil ik graag spelen op High of Ultra (met dergelijke frame rates). Hierbij dacht ik dus aan de Geforce 970m als grafische kaart.

Wat is je budget?
Rond de 1400 euro. Iets meer of minder kan (liefst nog iets goedkoper).

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De accu moet minstens 2 uur zijn. Ook niet zwaarder dan 3kg aangezien ik er veel mee ga reizen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf zat ik te denken aan de MSI GE62-2QFUi781 (Apache Pro 4K). Het liefst een laptop van 15 inch (of iets meer.) Een 4K scherm erbij vind ik erg mooi maar is geen pré

Iemand goedkopere suggesties? Wat ik belangrijk vindt is dat de winkel in de EU ligt (liefst Nederland!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
4k is geen optie voor gamen. Check de p650se met 970m en ips fhd scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08 21:44
4K is natuurlijk wel een optie voor gamen (meneer willems is weer eens te kort door de bocht) echter is in mijn menig een 15" od 15"6 inch scherm te klein voor een 4K resolutie. Tenzij het OS goeie schaal mogelijkheden heeft ben je je bijna blind aan het staren op de kleine letters op een scherm van die groote.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
NC83 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:16:
4K is natuurlijk wel een optie voor gamen (meneer willems is weer eens te kort door de bocht) echter is in mijn menig een 15" od 15"6 inch scherm te klein voor een 4K resolutie. Tenzij het OS goeie schaal mogelijkheden heeft ben je je bijna blind aan het staren op de kleine letters op een scherm van die groote.
Kort door de bocht misschien, maar wel waar.

Een 980m kan amper 4k resolutie draaien in games, laat staan een 970m. De laptop videokaarten zijn simpelweg niet capabel om deze resolutie vloeiend te draaien. Dan blijft er dus alleen 4k resolutie over voor het OS. Deze is echter bijna niet te gebruiken op 15" zonder scaling.
'T is dus maar de vraag of je het waard vindt meer te betalen voor een scherm wat naar mijn mening een gimmick is op laptops.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-09 22:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je kunt met een 4K-scherm er natuurlijk altijd voor kiezen om in 1080p te gamen. Dat gaat als het goed is prima omdat 4K precies een veelvoud is van 1080p (dus je krijgt geen blurryness)

Het klopt wel dat je met die laptop niet gaat kunnen gamen in 4K. Dat lukt met geen enkele laptop, ben ik bang.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Compizfox schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:26:
Je kunt met een 4K-scherm er natuurlijk altijd voor kiezen om in 1080p te gamen. Dat gaat als het goed is prima omdat 4K precies een veelvoud is van 1080p (dus je krijgt geen blurryness)

Het klopt wel dat je met die laptop niet gaat kunnen gamen in 4K. Dat lukt met geen enkele laptop, ben ik bang.
Oh, 4K gamen had ik oorspronkelijk ook niet aan gedacht. Maar ik vind 4K mooie schermen om naar te kijken en evt filmpjes van 4K op te kijken. Dat gamen in 4K is nog een té toekomst verhaal. Daarom schreef ik erbij dat het niet echt een pré is, een laptop met dezelfde specs ongeveer zonder een 4K is ook prima, maar ik heb liever van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
test_slang_776 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:57:
4k is geen optie voor gamen. Check de p650se met 970m en ips fhd scherm.
Ook best een mooie. En in een Nederlandse Shop wat ik erg fijn vind. Ben alleen niet zo goed thuis in alle losse specs die ik erbij kan kopen. Kom je daar goedkoper uit als met de MSI? Wil ongeveer dezelfde specs nastreven. Dus harddisk van 1TB, Geforce 970m, 8GB RAM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
NC83 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:16:
4K is natuurlijk wel een optie voor gamen (meneer willems is weer eens te kort door de bocht).
8)7 Niet in een 15 inch laptop met 970m.. Te kort door de bocht?
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:39:
[...]

Ook best een mooie. En in een Nederlandse Shop wat ik erg fijn vind. Ben alleen niet zo goed thuis in alle losse specs die ik erbij kan kopen. Kom je daar goedkoper uit als met de MSI? Wil ongeveer dezelfde specs nastreven. Dus harddisk van 1TB, Geforce 970m, 8GB RAM..
Ik kom rond de 1300/1400 uit dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08 21:44
test_slang_776 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:48:
[...]

[...]

Je moet dan ook geen ultra settings verwachten maar je kunt er mee gamen op die resolutie.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NC83 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:51:
[...]

Je moet dan ook geen ultra settings verwachten maar je kunt er mee gamen op die resolutie.
Maar ik neem aan dat Ultra op 1080p er mooier uitziet dan 4K met medium bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
NC83 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:51:
[...]

Maar waarom zou je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
test_slang_776 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:48:
[...]

[...]

Kan je me een link sturen? En is dit een goed kwaliteitsmerk ten opzichte van MSI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:53:
[...]

Kan je me een link sturen? En is dit een goed kwaliteitsmerk ten opzichte van MSI?
http://forum.notebookrevi...ner%C2%B4s-lounge.763159/

Dat topic is vol lof. Eerste post laat zien waar je m kan kopen!

Laptopplus.nl of bto of ceg-hardcorecustom worden in NL veel gekozen..

[ Voor 8% gewijzigd door test_slang_776 op 10-07-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:52:
[...]

Maar ik neem aan dat Ultra op 1080p er mooier uitziet dan 4K met medium bijv?
Zeker weten!
Sorry, dubbel post.. Mobiel werkt niet mee.

[ Voor 46% gewijzigd door test_slang_776 op 10-07-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanks voor de tips tot nu toe! Clevo of MSI gaat het worden. Nu nog kiezen. Clevo heeft wel het voordeel dat hij op te pikken is bij een goeie Nederlands retailer. Met de MSI is dat een lastiger verhaal, maar een shop die hem in NL verkoopt voor een degelijke prijs. Helaas is dat de shop waar iedereen slechte verhalen over heeft dus wordt dat hem niet (SI Computers). Als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naes1992
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:25
Ik zou in jouw geval inderdaad voor de P650SE gaan die meneer willems ook aan gaf. En de MSI lekker links laten liggen. Als ik hem configureer via laptopplus.nl met 8GB ram, 500GB 7,200 rpm en een m.2 250GB SSD kom ik uit op €1430. Windows kan je voor een studenten prijs kopen via de Microsoft store voor €59,99 als het goed is.

De koeling is dik in orde van de P650SE en ze zijn er zeer lof over. Helaas heb ik hem niet kunnen bestellen door een tegenvallende rekening, die een hap nam uit me budget. Je zou zelf ook nog wat geld kunnen besparen door de SSD, HDD en ram geheugen los te kopen en zelf te monteren.

Ik zou zeggen: P650SE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naes1992 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:08:
Ik zou in jouw geval inderdaad voor de P650SE gaan die meneer willems ook aan gaf. En de MSI lekker links laten liggen. Als ik hem configureer via laptopplus.nl met 8GB ram, 500GB 7,200 rpm en een m.2 250GB SSD kom ik uit op €1430. Windows kan je voor een studenten prijs kopen via de Microsoft store voor €59,99 als het goed is.

De koeling is dik in orde van de P650SE en ze zijn er zeer lof over. Helaas heb ik hem niet kunnen bestellen door een tegenvallende rekening, die een hap nam uit me budget. Je zou zelf ook nog wat geld kunnen besparen door de SSD, HDD en ram geheugen los te kopen en zelf te monteren.

Ik zou zeggen: P650SE!
Denk dat ik voor de P650SE ga. Ik weet alleen niet precies wat er allemaal in moet. Zou iemand mij kunnen helpen met een goeie set-up voor deze laptop wat onder de 1500 euro blijft? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan mijn budget tot 1750 euro opkrikken. Heb nu interesse in d Clevo 650SG met 980m.Weet iemand een goeie set up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghozd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02-2024

Ghozd

Orange SPV ROM:1.5.0.27

@Uprising - ik kijk met je mee - Ben daar ook wel erg benieuwd naar... Dus als iemand een redelijk goede setup weet... :-)

------Greeeezzz Ghozd----------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:43

Nibbz

Postmaster General

Compizfox schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:26:
UT99 draait echt wel op 4K op een laptop :+

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 17-09 19:28
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:34:
Kan mijn budget tot 1750 euro opkrikken. Heb nu interesse in d Clevo 650SG met 980m.Weet iemand een goeie set up?
Waarom splits je dat bedrag niet op? Voor 1750 euro kan je best een leuk laptop EN game pc samen stellen.
Koop je voor 600 euro een laptop en hou je nog 1150 over voor een game pc. Ben je mobiel en kan je toch gamen (tenzij je het gamen op school doet, maar daar ga ik even niet vanuit. :+ )
Nibbz schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:29:
[...]

Yup! Mensen die roepen dat je met een 970m niet kan gamen op een 4k scherm hebben het niet begrepen. Zat oudere/low end games die perfect draaien op een 4k scherm. BF/GTA gaat niet lukken maar er zijn zat minder veeleisende games die het makkelijk trekken. MAW. het is dus afhankelijk van de game.

[ Voor 30% gewijzigd door ChojinZ op 04-08-2015 16:40 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:42
Hier zelf ook HBO ICT gedaan en ik wilde toen ook altijd een laptop met een goede CPU en videokaart om te gamen. Mijn praktijk ervaring is dat je hier later op terug komt. Je geeft een enorm bedrag uit voor zo'n laptop om een top video kaart aan boord te scoren, de mobility is vaak wat minder en erger nog die dingen worden behoorlijk warm. Je komt erachter dat een laptop met een leuke Intel Core i5/i7 CPU en Full HD IPS scherm geweldig voldoet voor je ICT studie (mits die niet 3D designer of game ontwikkelaar is). Thuis een leuke desktop met een videokaart uit het segment ondet de topkaarten die je elke twee jaar vervangt is gewoon het meest relaxe, het kost je weinig geld en je kan op een goede resolutie lekker mee gamen. Het eerste jaar worden er misschien nog veel games gespeeld op school, maar daarna wordt de studie serieuzer en zal je weinig mobiel gamen is mijn ervaring.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Laatst online: 14:43

Nibbz

Postmaster General

Ik zou het ook splitten, zoals ChojinZ en Jumpman zeggen,

Heb zelf 3,5 jaar HBO gedaan (Communicatie en Multimedia Design), en was toch op school voornamelijk word bestanden aan het schrijven, en af en toe met photoshop aan de slag. Dat laatste deed ik uiteindelijk vaak thuis, omdat het toch wat fijner werkt.

Ik heb toen voor een goedkope Dell (Dell Inspirion 510M uit mn hoofd :p) gekozen, en mn pc thuis flink geupgrade.

Je reist lekker naar school (geen super zware laptop), en als je thuis komt, heb je toch je game bak voor je.

En bijkomend voordeel.. mocht iemand op school perongelijk koffie op je laptop gooien.. kun je alsnog 's avonds thuis gamen :p.. met alleen een laptop die onder de koffie zit.. zit je tv te kijken 's avonds ;)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-09 22:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nibbz schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:29:
[...]

Ja, en pong ook.

Had ik erbij moeten vermelden dat ik hedendaagse games bedoelde? Bij deze dan :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:05
Welke vorm van HBO-ICT ga je doen? Dat heeft namelijk een behoorlijke impact op de laptop die je nodig hebt.
Pagina: 1