Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

In Word 2013: expressie/formules gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Hallo,

Ik heb een heel erg simpel DOT sjabloon gemaakt in Word 2013 voor het maken van facturen.

Nu gebruik ik een invulveld / tekstvak voor het invullen van het veld: "Inclusief BTW"
Hier wil ik de incl btw prijs invullen en bij het vak exclusief btw en btw moeten deze bedragen automatisch verschijnen.

Nu is me dat gelukt met de optie expressie in Word, zie dit screenshot. Het is me gelukt met de formule:
=round(inclbtw-(inclbtw/1,21);2)

inclbtw = veldwaarde van het inclusief btw veld wat ik invul.

Echter laat hij het bedrag 0,00 zien als ik geen inclusief bedrag invul. Dat is logisch want dat is ook 0. In Excel kan ik eenvoudig de formule maken in de zin van : =ALS((AFRONDEN((A1-(A1/1,21));2))=0;"";((AFRONDEN((A1-(A1/1,21));2))))

Echter kan ik deze functie schijnbaar niet gebruiken als expressie in Word. Ook niet als ik deze vertaal naar het Engels. Ik heb overigens de nederlands Word en Excel 2013.

Weet iemand hoe die expressie in Word werkt? Ik kan hierover niks vinden op internet.

Zie het screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1507/112649/eIaE3fJ1.png

-

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Voor mijn beeld, is het daadwerkelijk nodig of wil je vooral weten of het kan? Want het lijkt mij namelijk niet echt meteen een probleem, ik neem in ieder geval aan dat je een bedrag invult als je een factuur opstelt en dat zullen de velden voor BTW en exclusief BTW dus nooit op 0,00 blijven staan.

Desktop | Server | Laptop

• xenor
Rupie schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:52:
Voor mijn beeld, is het daadwerkelijk nodig of wil je vooral weten of het kan? Want het lijkt mij namelijk niet echt meteen een probleem, ik neem in ieder geval aan dat je een bedrag invult als je een factuur opstelt en dat zullen de velden voor BTW en exclusief BTW dus nooit op 0,00 blijven staan.
Als er een inclusief btw bedrag ingevuld wordt is het geen probleem maar ik heb ook nog het veld "Marge" en dan wordt er geen BTW betaald dus dan heb ik ook liever niet dat er 0 staat bij exclusief btw.

Weet iemand dus hoe dit kan?

-

• xenor
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Desnoods als het niet kan met een macro:
Als het bedrag in die velden op 0,00 staat, dat de tekst dan wit wordt? Weet iemand dat

[ Voor 132% gewijzigd door xenor op 22-07-2015 15:03 ]

-