Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Wij zijn al aangevangen met Windows 10 te testen en lopen tegen een probleem aan met specifiek NetApp 7.3.4 servers: de Windows 10-machines kunnen niet verbinden met shares op die NetApps. Op recentere en oudere versies van NetApp is het geen probleem, dus we zijn geneigd te denken dat er een of andere CIFS bug is in die versie. De meest voor de hand liggende oplossing zou updaten zijn, maar dat zou een aardige impact hebben op zo'n 1600 mensen.

Vraag is wat we kunnen doen als tijdelijke oplossing aan de kant van Windows. Ik heb al geprobeerd een regkey te maken AllowInsecureGuestAuth en een andere RequireSecureNegotiate, maar geen van beiden heeft iets veranderd. Aan client-kant zie ik niet meteen meer wat ik nog kan doen. Op de NetApps zelf met settings spelen is ook niet ideaal, maar de vraag is nog of dat sowieso veel zou helpen, aangezien onze verschillende versies verschillende settings hebben en toch slechts bij één versie er problemen opduiken.

Dit is een heel specifiek probleem van twee software versies (waarvan één Beta) dus ik heb weinig hoop dat iemand hier geweldige ideeën heeft, maar desalniettemin: reacties zijn welkom :)

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Open even een support case bij NetApp. Ze weten of dit een bekende bug is en ze hebben apparatuur om een fix te testen, zodat je niet aan je productie systeem hoeft te komen.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• J-Rey
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 10:50
Heb gemerkt dat een combinatie van RequireSecureNegotiate en AllowInsecureGuestAuth problemen geeft. Op Windows 10 met alleen de wijziging met AllowInsecureGuestAuth werkt hier wel op CIFS met Netapp 7.3.7. Wel rebooten na de wijziging van het werkstation.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Bl@ckbird schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:53:
Open even een support case bij NetApp. Ze weten of dit een bekende bug is en ze hebben apparatuur om een fix te testen, zodat je niet aan je productie systeem hoeft te komen.
Ik heb geen flauw benul van ons contract met NetApp, dus geen idee of ik zomaar een support case kan openen. Daarnaast vermoed ik dat ze eenvoudigweg zullen zeggen dat we moeten updaten - wat ook effectief moet gebeuren, maar dat moet veel langer op voorhand gepland worden (= een maand of drie) en mijn W10 tests kunnen daar niet op wachten.
J-Rey schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:04:
Heb gemerkt dat een combinatie van RequireSecureNegotiate en AllowInsecureGuestAuth problemen geeft. Op Windows 10 met alleen de wijziging met AllowInsecureGuestAuth werkt hier wel op CIFS met Netapp 7.3.7. Wel rebooten na de wijziging van het werkstation.
Aha. Ik heb niet gereboot na in het register te sleutelen. Normaal gezien werken die dingen meteen. Maandag eens opnieuw proberen mét reboot dan.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Update voor wie tegen hetzelfde probleem loopt: het gaat ook écht niet meer:
With the new release, any third party SMB 2.x.x or SMB 3.0.x implementations that do not implement “Secure Negotiate” will be unable to connect to Windows.
Je kan de regkey niet meer aanmaken: hij wordt meteen gewist.

• J-Rey
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 10:50
Net nog even getest met het volgende:

Windows 10 Build 10240
Netapp met ONTAP 7.3.7

Hierbij de volgende register instellingen gebruikt:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6170003/REG_Windows10_NetApp.png

Hiermee kan ik verbinding krijgen via CIFS met de bestanden en mappen op de NetApp.
Pagina: 1