Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XGDragon
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-08 17:04
Ik ben voor mijn moeder bezig een computer in elkaar aan het zetten, en het moet deze keer een kleine ITX worden. Dus ik heb de pricewatch: Cooler Master Elite 130 hiervoor gekozen. Ze doet veel met ouwe software (CDs) en SD kaarten lezen (camera ed) dus wilt makkelijk aan dit alles komen. Ik vroeg me af of er iets mogelijk was met deze 5.25" bay die deze kast voorin heeft, om een optische schrijf én kaartlezer(s) erin te proppen.

Als dit niet kan, en ik het moet doen met een externe kaartlezer, zit er niks anders op.

Ik zat wat vunzig te gluren naar pricewatch: Startech.com 3.5inch Hard Drive to 5.25inch Front Bay Bracket Adapter - zwart maar ik weet niet of dit is wat ik zocht.

Vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aan de bracket ga je niet veel hebben.

Wat je kunt doen is een slimline optical pakken, en daaronder een cardreader plaatsen. Dit kun je dan vervolgens in een 5.25" bay hangen.

http://www.scythe-eu.com/...cessory/kama-panel-2.html
Afbeeldingslocatie: http://www.scythe-eu.com/uploads/tx_cfamooflow/Kama-Panel-2-Drive_01.jpg

Ze bestaan iig wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Of zoiets, dan een 3,5" cardreader erin (en DVD natuurlijk)
http://webshop.schneider-...im-CD-und-89cm-35-HDD-FDD
Afbeeldingslocatie: http://webshop.schneider-consulting.it/bilder/produkte/gross/2690_1.jpg

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 16:00
Let er ook wel op dat een slimline optical drive lezer een Slim SATA aansluiting heeft, omdat SATA en de voeding vlak naast elkaar zitten op dezelfde connector. Je moet dan zoiets als dit nog hebben pricewatch: Scythe Scythe Slim-Line SATA Cable 45cm incl. power. Verder wel een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Of inderdaad gewoon een externe cardreader pakken, pricewatch: Transcend RDF5 USB3.0 Card Reader? Voor zover ik kan overzien net wat goedkoper ook nog.

[ Voor 16% gewijzigd door br00ky op 10-07-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
De meerprijs van het 5.25 naar 3.5 bracket is zo te zien een kleine €20, de DVD brander en kaartlezer kosten ongeveer evenveel, het adaptertje om Slim SATA aan te sluiten kost ook een paar euro's... Totale meerprijs ligt in elk geval onder de €30, nu moet de TS dat zelf bepalen, maar ik vind die elegantere oplossing toch het prijsverschil waard.

Om nog wat extra opties te geven: Als er nog geen scherm is, zou je ook een scherm met ingebouwde kaartlezer kunnen overwegen, maar ik zie niet meteen een optie in de Pricewatch om die eigenschap snel terug te vinden. Mijn pricewatch: BenQ BL3200PT Zwart heeft een kaartlezer maar die is wat te overkill voor je moeder denk ik. En als je die behuizing nog niet gekocht hebt, kun je een behuizing kiezen met kaartlezer, al zijn dat meestal grotere (ik heb een kaartlezer op mijn scherm en behuizing, lekker nuttig :p). De enige mITX behuizing die het heeft is volgens mij deze pricewatch: Inter-Tech SY M-261.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:28

br00ky

Moderator Harde Waren
MacPoedel schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:03:
maar ik vind die elegantere oplossing toch het prijsverschil waard.
Tuurlijk, maar zeg nou zelf, een USB stick met reader neemt natuurlijk nul plek in beslag en prik je zo in ;). Afhankelijk van de plaatsing van de case en de toegankelijkheid zou die onzichtbaar achter in het mobo geprikt kunnen worden (al is dat bij veelvuldig gebruik niet per se heel handig).

Daarbij is een meerprijs van 30 euro meer dan 300% ;).

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 10-07-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
Ik heb thuis een redelijk klein bureau ('t is eigenlijk het tv meubel want mijn monitor doet ook dienst als tv) en ik kan je zeggen dat elk los liggend toestel voor mij een doorn in het oog is. En als we ons dan even in de gedachten van XGDragon's moeder verplaatsen, hoe meer spullen je ergens op hebt liggen, hoe moeilijker het ook wordt om die plek af te stoffen (dàt vind ik dus ook belangrijk :D). Een geheugenkaart lezer is iets dat je te weinig gebruikt om het in de weg te laten liggen, maar wanneer je het wilt gebruiken is het wel weer een gedoe om achter die lezer te moeten zoeken.

Enne akkoord de meerprijs is procentueel relatief groot, maar op de totale kostprijs van de pc dan weer niet. Met €30 had ik ook een stuk overdreven, het zal eerder €20 zijn.

@TS: Let er wel op dat als je een inbouw-kaartlezer neemt, dat er een vrije USB 2.0 header op het moederbord moet zijn (of 3.0, de meeste kaartlezers zijn echter wel 2.0 want een geheugenkaart is nooit zo snel dat USB 2.0 niet meer volstaat). Deze pricewatch: ASRock H81M-ITX heeft bv maar één USB 2.0 header en niet eens een USB 3.0 header, dus kun je geen enkele poort van de behuizing gebruiken in combinatie met een kaartlezer. Duurdere moederborden hebben meestal meer headers, maar volgens mij meestal maximaal één 2.0 en één 3.0, wegens plaatsgebrek. Dus dan moet je nog steeds een poort van de behuizing laten vallen. Er zijn mogelijk wel kaartlezers die je kunt aansluiten op een gewone USB poort achterop ipv header, maar dat is dan weer lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XGDragon
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-08 17:04
Bedankt voor alle reacties! U heeft zeker gelijk dat het hier een gigantische bende is, toch ga ik denk ik voor de USB-kaartlezer oplossing. We hebben bedacht dat we de computer schuin achter het scherm willen proppen, waardoor als de kaartlezers voor op de kast zitten, het lastig is deze te vinden. Met een USBtje kunnen we het misschien onder het monitor laten verschijnen!

[ Voor 4% gewijzigd door XGDragon op 10-07-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vernonius
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-08 13:06
Iemand enig idee of er ook iets bestaat zoals wat u_nix_we_all laat zien, (Dus ruimte voor slim odd & ruimte voor 3,5 Bay device in mijn geval een rgb controller) maar dan nog eens een cardreader erin verwerkt.

Heb ook wel usb cardreaders maar wil het graag allemaal in 1.

Heb al behoorlijk gezocht op het internet maar niets kunnen vinden.
Wie heeft een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 00:51

HKS-Skyline

Vroooom ?

vernonius schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:01:
Iemand enig idee of er ook iets bestaat zoals wat u_nix_we_all laat zien, (Dus ruimte voor slim odd & ruimte voor 3,5 Bay device in mijn geval een rgb controller) maar dan nog eens een cardreader erin verwerkt.

Heb ook wel usb cardreaders maar wil het graag allemaal in 1.

Heb al behoorlijk gezocht op het internet maar niets kunnen vinden.
Wie heeft een idee?
Hoe had je dat gedacht te laten passen? Bij een 3.5" en slim dvd slot boven elkaar blijft niet eens genoeg ruimte over voor een SD kaartlezer. Ik durf met redelijk wat zekerheid te zeggen dat het niet bestaat. Je kan beter de cardreader of optical drive extern gebruiken want alle 3 in een 5.25" bay gaat niet gebeuren zonder zelf aan het modden te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:01
Laat dit topic met rust en start zelf een nieuwe. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vernonius
Bedankt voor de nuttige antwoorden. Er zou best nog een micro sd en misschien zelfs een sd card reader naast passen dus zo vreemd vind ik het niet. Je kan zien dat er al een stukje ruimte is waar wellicht usb poorten in zouden passen. (Rechts naast het 3,5 inch slot) Afin, wie weet kom ik zelf wat tegen ooit dan drop ik het in ditzelfde topic wat niet van mij is.

[ Voor 4% gewijzigd door vernonius op 21-03-2019 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vernonius
Foutje