MYSQL commandline veranderd naar --> ipv mysql>

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:57
Hallo,

Gisteren heb ik owncloud geïnstalleerd op Ubuntu server 14.04 met behulp van deze website:

http://idroot.net/tutorials/install-owncloud-8-ubuntu-14-04/

Toen ik bij het mysql gedeelte kwam kreeg ik iets aparts. Ik moest deze commando's invoeren.

#mysql -u root -p
Enter password:

mysql> CREATE USER 'ownclouduser'@'localhost' IDENTIFIED BY 'YOURPASSWORD';
mysql> CREATE DATABASE ownclouddb;
mysql> GRANT ALL ON ownclouddb.* TO 'ownclouduser'@'localhost';
mysql> FLUSH PRIVILEGES;
mysql> exit

Maar soms als ik dat deed, kwam er niet te staan of het commando gelukt was of niet maar toen kwam er --> te staan. Alsof hij wacht op meer commando's. Zo zag dat er dan uit:

code:
1
2
mysql> CREATE USER 'ownclouduser'@'localhost' IDENTIFIED BY 'YOURPASSWORD';
           -->

Dit kreeg ik ook niet weg behalve door ctrl-c waardoor ik ook helemaal uit mysql was. Wat is dit en waarom komt dit?

Ik ben niet heel erg bekend met MYSQL en linux en dergelijke. Ik heb geprobeerd te googlen op 'MYSQL command line shows -->' maar daar kwam niet echt wat uit behalve guides voor MYSQL.
Het zal vast wel een bepaalde naam hebben.

Een collega zei dat het misschien te maken kon hebben dat ik de ; was vergeten op het einde. Maar ik ben er vrij zeker van dat ik dit wel heb gedaan. Ik had daar namelijk nog op gelet of ik kon zien wanneer dit nou voorkwam.

Soms werkte de commando's wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online

Matszs

><>

Dit heeft inderdaad te maken met dat je op enter drukt maar niet de regel heb afgesloten met punt-komma ;
MySQL verwacht dat er dan nog een vervolg aankomt.

[ Voor 3% gewijzigd door Matszs op 10-07-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Zijn regel eindigt ook met een puntkomma, tenminste in z'n startpost wel.

Als je zo'n --> ziet kan je natuurlijk proberen alsnog gewoon ; te typen en dan op enter te drukken. Of je je query nou eindigt op regel 1 of op regel 2, dat maakt niet zoveel uit.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:57
Hmm wellicht dat ik het dan als
code:
1
' ;
getypt had. Want de ' kwam meteen in beeld i.p.v. dat je nog een keer een spatie moet doen zoals in Windows. Zou dit kunnen? Ik ga vanavond nogmaals kijken of ik kan zien wanneer dit nou voorkomt. Tip van Cyphax zal ik ook meenemen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ja als je een enkele quote typt begin je weer een nieuwe reeks karakters, daarbinnen heeft ; geen speciale betekenis. Dat gebeurt mij ook nog weleens omdat de single quote naast enter zit en ook ;' heeft tot gevolg dat ie op een nieuwe regel verder gaat.

Nog een andere tip: als je ctrl-c typt stopt die client maar, en als het goed is zegt die client dit als je 'm start: \c kan je ook gebruiken om een regel te beeindigen. Letterlijk: als je \c typt op een regel en je drukt op enter, dan breek je je query af.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je bent of de puntkomma vergeten, of hebt ergens een quote-teken (') te weinig.

Die flush privileges is ook niet nodig trouwens.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 10-07-2015 11:39 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1