Hallo,
Gisteren heb ik owncloud geïnstalleerd op Ubuntu server 14.04 met behulp van deze website:
http://idroot.net/tutorials/install-owncloud-8-ubuntu-14-04/
Toen ik bij het mysql gedeelte kwam kreeg ik iets aparts. Ik moest deze commando's invoeren.
#mysql -u root -p
Enter password:
mysql> CREATE USER 'ownclouduser'@'localhost' IDENTIFIED BY 'YOURPASSWORD';
mysql> CREATE DATABASE ownclouddb;
mysql> GRANT ALL ON ownclouddb.* TO 'ownclouduser'@'localhost';
mysql> FLUSH PRIVILEGES;
mysql> exit
Maar soms als ik dat deed, kwam er niet te staan of het commando gelukt was of niet maar toen kwam er --> te staan. Alsof hij wacht op meer commando's. Zo zag dat er dan uit:
Dit kreeg ik ook niet weg behalve door ctrl-c waardoor ik ook helemaal uit mysql was. Wat is dit en waarom komt dit?
Ik ben niet heel erg bekend met MYSQL en linux en dergelijke. Ik heb geprobeerd te googlen op 'MYSQL command line shows -->' maar daar kwam niet echt wat uit behalve guides voor MYSQL.
Het zal vast wel een bepaalde naam hebben.
Een collega zei dat het misschien te maken kon hebben dat ik de ; was vergeten op het einde. Maar ik ben er vrij zeker van dat ik dit wel heb gedaan. Ik had daar namelijk nog op gelet of ik kon zien wanneer dit nou voorkwam.
Soms werkte de commando's wel namelijk.
Gisteren heb ik owncloud geïnstalleerd op Ubuntu server 14.04 met behulp van deze website:
http://idroot.net/tutorials/install-owncloud-8-ubuntu-14-04/
Toen ik bij het mysql gedeelte kwam kreeg ik iets aparts. Ik moest deze commando's invoeren.
#mysql -u root -p
Enter password:
mysql> CREATE USER 'ownclouduser'@'localhost' IDENTIFIED BY 'YOURPASSWORD';
mysql> CREATE DATABASE ownclouddb;
mysql> GRANT ALL ON ownclouddb.* TO 'ownclouduser'@'localhost';
mysql> FLUSH PRIVILEGES;
mysql> exit
Maar soms als ik dat deed, kwam er niet te staan of het commando gelukt was of niet maar toen kwam er --> te staan. Alsof hij wacht op meer commando's. Zo zag dat er dan uit:
code:
1
2
| mysql> CREATE USER 'ownclouduser'@'localhost' IDENTIFIED BY 'YOURPASSWORD'; --> |
Dit kreeg ik ook niet weg behalve door ctrl-c waardoor ik ook helemaal uit mysql was. Wat is dit en waarom komt dit?
Ik ben niet heel erg bekend met MYSQL en linux en dergelijke. Ik heb geprobeerd te googlen op 'MYSQL command line shows -->' maar daar kwam niet echt wat uit behalve guides voor MYSQL.
Het zal vast wel een bepaalde naam hebben.
Een collega zei dat het misschien te maken kon hebben dat ik de ; was vergeten op het einde. Maar ik ben er vrij zeker van dat ik dit wel heb gedaan. Ik had daar namelijk nog op gelet of ik kon zien wanneer dit nou voorkwam.
Soms werkte de commando's wel namelijk.