Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een vervanging voor mijn oude Galaxy Nexus. Ben op zoek naar een toestel niet groter dan 5 inch. En wil er ongeveer max. 350 euro aan uitgeven. Natuurlijk vind ik een galaxy S6 of Iphone 6 erg mooi, maar is m.i. overkill qua specs voor mijn gebruik.

Ik gebruik het meeste whatsapp, Nieuws/weer/verkeer apps, facebook/linkedin, travel apps, beetje internet, office lens/doc scanner, note/planning apps, wil er een spelletje zoals revolt en clash of clans mee gaan spelen. Daarnaast maak ik regelmatig een foto.

Daarnaast zou het fijn zijn als moet de batterij ongeveer anderhalve dag mee zou kunnen gaan

Na ik het android smartphone forum heb door gespit is mijn shortlist als volgt:

- Moto X 2014 -> hoe lang werkt de telefoon op een batterij lading en wat is de kwaliteit van de camera
- Xiaomi Mi4 -> heeft zo beetje alles wat ik wil, maar issues met T-mobile ?
- Xiaomi Mi4i -> heeft zo beetje alles wat ik wil, is de performance van de 615 voldoende voor de aankomende 2 a 3 jaar.
- Xperia z3 compact

Me eerste keuze zou de MI4 zijn, allround goed. Issues met T-mobile afwachten en voor lief nemen. Over 9 maanden simonly aanbieding van een andere provider aanschaffen. Heb nu ook geen 4G en kan niet zeggen dat ik internet op de telefoon te traag vind.

De Moto X spreekt me ook aan, maar de batterij capaciteit houd me tegen. De Z3 compact is de duurste en gaat eigenlijk over me budget.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Als je er langer over wil doen zijn er een paar aandachtspunten:
1. Verwisselbaarheid batterij. Als die vastgelijmd zit in behuizing en je krijgt issues.....
2. Software updates, Android ontwikkeld best snel en het is prettig als je redelijk bij bent en blijft. Zo wie zo minimaal Android 5 kopen op dit moment, maar idealiter al checken of je de upgrade naar Android M kunt verwachten.
3. Goede 4G ondersteuning en dekking van je provider (zodat het apparaat niet steeds netwerk hoeft te zoeken wat veel stroom kost).

Wat je Moto X vraag betreft moet 2 dagen haalbaar zijn op de accu:
http://www.gsmarena.com/m..._x_2014-review-1136p3.php

Verwijderd

Ik heb zelf de Mi4 en ben er zeer tevreden mee :) Ik zou dus die gewoon halen. Het klopt inderdaad wel dat Xiaomi's wel eens issues gehad hebben met T-mobile, maar ik merk zelf nog niets terwijl ik ook op dat netwerk zit. Volgens mij is dat dus opgelost ( note: ik gebruik alleen 2g, dus hoe het zit met mobiel internet weet ik niet.)