Waar vind in een WIndows 8.0 NL iso?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:14
Hey Tweakers,

Ik had gisteren een HDD vervangen met een SSD voor de laptop van een maat van me. Gaat om de Asus x202E waar Windows 8 ingebakken zat. Nou dacht ik meteen op de SSD Windows 8.1 te zetten.
Door middel van de microsoft site heb ik de image binnen kunnen halen en meteen een bootable USB van kunnen maken. Alles ging perfect. Installatie ging ook goed.

Probleem is als volgt. Ik krijg de videokaart drivers niet geinstalleerd. De Asus Windows 8.1 64bit Intel videokaartdrivers die doen t simpelweg niet. Je krijgt de melding dat de PC niet voldoet aan de minimale eisen. Ik heb verschillende drivers geprobeerd maar ze gaven echt allemaal dezelfde melding. Zonder die drivers dan zit je met de standaard drivers van Windows wat voor enige haperingen zorgt in de UI.

Nou wil ik Windows 8 weer terugzetten zodat de drivers ten minste nog werken en hij later kan upgraden.
Ik kan nergens de WIndows 8 nl 64bit image vinden. Heb ook wat gekeken naar NZB sites maar het zoeken wordt nogal lastig als je alleen maar Windows 8.1 resultaten tegenkomt.

*knip* Niet doen

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 10-07-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:51
Waarom pak je niet de drivers van de maker van de videokaart zelf? Weet je het model van de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:53
Haal je de Intel drivers van de website van Intel zelf, of van cd/website van Asus? Haal drivers gewoon altijd direct van de bron, in dit geval de Intel website. Ik heb een tijd geleden met een AMD HTPC build gezeur gehad met de bijgeleverd AMD drivers bij het ASRock moederbord. Drivers van de AMD site zelf gehaald en tada, alles deed het.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Die doen t allemaal niet. Ik heb de hele intel site afgestruind en verschillende drivers geprobeerd. Had zelfs een intel driver van mei 2015 die alsnog niet werkte.
Op de Asus site stonden 2 drivers. Ene van WIndows 8.0 64 bit en de andere van 8.1 64 bit.

WIndows update ook gedraaid en nogmaals geprobeerd, die drivers willen simpelweg niet installeren.

Ook de handmatige manier geprobeerd door Windows te laten zoeken in de driver mapje van Intel, werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:53
En er zijn ook niet toevallig nog drivers van andere onderdelen die eerst geinstalleerd moeten worden? Ik weet niet hoe vaak dat tegenwoordig nog gebeurt, maar vroeger moest je vaak driver/apparaat X eerst installeren voordat je Y geinstalleerd kreeg.

Voor wat betreft een Windows 8 ISO: de eerste hit in Google naar "Windows 8.0 NL 64 bit iso" geeft een forum met een link naar deze Microsoft site, waar een knop voor een Windows 8 setup onder zit. Wellicht is het ook mogelijk om gewoon de oude Windows installatie op de HDD te clonen naar de SSD. Mocht je een Samsung SSD hebben, dan zit de software daarvoor er (soms) bij of je kunt het downloaden.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Probeer eens de 32 bit drivers ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Moi_in_actie schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:48:
En er zijn ook niet toevallig nog drivers van andere onderdelen die eerst geinstalleerd moeten worden? Ik weet niet hoe vaak dat tegenwoordig nog gebeurt, maar vroeger moest je vaak driver/apparaat X eerst installeren voordat je Y geinstalleerd kreeg.

Voor wat betreft een Windows 8 ISO: de eerste hit in Google naar "Windows 8.0 NL 64 bit iso" geeft een forum met een link naar deze Microsoft site, waar een knop voor een Windows 8 setup onder zit. Wellicht is het ook mogelijk om gewoon de oude Windows installatie op de HDD te clonen naar de SSD. Mocht je een Samsung SSD hebben, dan zit de software daarvoor er (soms) bij of je kunt het downloaden.
Die link heb ik ook gevonden. Hiermee kan je alleen een upgrade doen van WIn 7 of lager.

Zie hier de driver pagina van asus: https://www.asus.com/nl/N..._X202E/HelpDesk_Download/

Ik krijg geen uitroeptekens onder apparaatbeheer, maar zolang de videokaart met Microsoft drivers draait dan gaat alles haperen. Dat probleem komt wel bekend voor denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door com2,1ghz op 10-07-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 23:32
heb je wel alles aanstaan in de bios?
Is misschien een rare vraag?
Pagina: 1