Hoi,
Gezien alle kabels doorheen het huis ondertussen getrokken zijn zou ik graag de boel met elkaar verbinden.
Ik ben dus opzoek naar een 16-poorts switch, ofwel unmanaged, ofwel managed.
Het laatste zou ik doen om wat te prutsen en praktijkervaring op te doen met layer 2 configs, in hoeverre dat ook nuttig is in huis.
Er komt ook een NAS op termijn en dan zou het wel leuk zijn om link aggregation te laten werken bvb.
Ik had al enkele switchen gevonden die in aanmerkg komen en zou graag jullie mening horen:
HP unmanaged:
HP 1410-16G
HP managed:
HP 1810-24G V2 (Discontinued, dus moeilijker te krijgen)
HP 1920-16G
Cisco managed:
Cisco SG200-18
Allen schommelen zo rond de €200 behalve de HP 1410, wat zowat het streefbedrag is.
Iemand suggesties? Voordelen en nadelen?
Gezien alle kabels doorheen het huis ondertussen getrokken zijn zou ik graag de boel met elkaar verbinden.
Ik ben dus opzoek naar een 16-poorts switch, ofwel unmanaged, ofwel managed.
Het laatste zou ik doen om wat te prutsen en praktijkervaring op te doen met layer 2 configs, in hoeverre dat ook nuttig is in huis.
Er komt ook een NAS op termijn en dan zou het wel leuk zijn om link aggregation te laten werken bvb.
Ik had al enkele switchen gevonden die in aanmerkg komen en zou graag jullie mening horen:
HP unmanaged:
HP 1410-16G
HP managed:
HP 1810-24G V2 (Discontinued, dus moeilijker te krijgen)
HP 1920-16G
Cisco managed:
Cisco SG200-18
Allen schommelen zo rond de €200 behalve de HP 1410, wat zowat het streefbedrag is.
Iemand suggesties? Voordelen en nadelen?