Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Layer 2 switch voor thuis

Pagina: 1
Acties:

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11 10:29
Hoi,

Gezien alle kabels doorheen het huis ondertussen getrokken zijn zou ik graag de boel met elkaar verbinden.
Ik ben dus opzoek naar een 16-poorts switch, ofwel unmanaged, ofwel managed.
Het laatste zou ik doen om wat te prutsen en praktijkervaring op te doen met layer 2 configs, in hoeverre dat ook nuttig is in huis.
Er komt ook een NAS op termijn en dan zou het wel leuk zijn om link aggregation te laten werken bvb.

Ik had al enkele switchen gevonden die in aanmerkg komen en zou graag jullie mening horen:

HP unmanaged:
HP 1410-16G

HP managed:
HP 1810-24G V2 (Discontinued, dus moeilijker te krijgen)
HP 1920-16G

Cisco managed:
Cisco SG200-18

Allen schommelen zo rond de €200 behalve de HP 1410, wat zowat het streefbedrag is.
Iemand suggesties? Voordelen en nadelen?

• Pana
Ik lees nu pas dat dit eigenlijk in aankoopadvies thuishoort. Sorry daarvoor!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-11 09:39
Ik heb niet zoveel kennis van managed swiches, maar ik heb voor mezelf pas een "halve" managed switch aangeschaft (Netgear plus serie). Dit om eventueel bijkomende zaken te regelen in de toekomst.

Link aggregation is een mogelijkheid bij deze, en eerlijk gezegd had ie meer opties dan ik verwacht had. Een nadeel is wel dat de Windows applicatie verplicht is. Maar de prijs is een pak voordeliger dan de meeste full managed switches. Voor mij in elk geval een reden om wat geld in mijn zakken te laten.

Mogelijk hebben andere merken ook zulke goedkopere managed switches.

Dat gezegd zijnde lijkt het mij dat je met de switches die je zelf vermeldt geen miskoop zal doen als het budget geen issue is.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb zelf goede ervaringen met D-Link Smart Switches. En zijn ook lekker goedkoop :)

Wat zijn je plannen precies? Wat VLAN's en dot1q trunks werken prima met deze switches.

Overigens ook goede ervaringen met zowel de HP 1810 (48g) en 1910 (48g). Werken ook prima samen met de D-Links. Maar de D-Links zijn een pak goedkoper..

[ Voor 24% gewijzigd door Glashelder op 10-07-2015 11:07 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Pana
Zal ik ook eens bekijken, thanks!
De reden waarom ik voor HP en cisco koos is omdat deze volgens mij het dichtst tegen de industry standards zitten, bij de cisco kan ik mijn commandline kennis nog wat opfrissen en had ook ergens gelezen dat deze 2 fabrikanten vrijwel de duidelijkste interfaces hadden.

Wel, het eerste waar ik opkwam was LA met de NAS, beetje spelen met QoS misschien, maar vooral een goede basis hebben als ik eens werk wil maken van een labo of iets dergelijks.

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:50

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

http://support.netgear.com/product/GS716Tv3 Dit misschien een optie?

Heb zelf een 8 poort managed switch draaien en daarbij zijn vlans en link aggregation makelijk in te stellen. :) Dus bevalt aan mijn kant prima.

[ Voor 51% gewijzigd door mydogisgone op 10-07-2015 13:43 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Pana schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:39:
Zal ik ook eens bekijken, thanks!
De reden waarom ik voor HP en cisco koos is omdat deze volgens mij het dichtst tegen de industry standards zitten, bij de cisco kan ik mijn commandline kennis nog wat opfrissen en had ook ergens gelezen dat deze 2 fabrikanten vrijwel de duidelijkste interfaces hadden.

Wel, het eerste waar ik opkwam was LA met de NAS, beetje spelen met QoS misschien, maar vooral een goede basis hebben als ik eens werk wil maken van een labo of iets dergelijks.
De Cisco switches die je hebt uitgezocht zijn Small Business uitvoeringen en die hebben meestal alleen een webinterface. De laatste keer dat ik er een had werkte het ook nog eens niet :X

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1