Toon posts:

Windows 7 installeren mislukt!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik wilde Windows 7 opnieuw installeren en heb dit dus met de installatiedisc gedaan. Het resultaat is dat ik nu Windows 7 heb in een soort veilige modus. Het toetsenbord doet het gelukkig nog maar verder helemaal niks. Geen muis, geen internet.

Heeft iemand een advies over wat nu te doen?
Dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:14

DizzyWeb

Ondertiteld

Waarschijnlijk moet je allerhande drivers nog downloaden. Van je moederbord, videokaart, netwerkkaart. Als je niet weet welke dat precies zijn, wordt het erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, er zat nog een andere disc bij. Dan ga ik die eerst proberen. Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg van de andere disc amper iets geinstalleerd. Vier jaar geleden hebben we ook een paar keer Windows 7 opnieuw geinstalleerd. Dat lukt uiteindelijk wel.
Maar nu lijkt het heel anders te gaan. Maar vier jaar is een lange tijd en ik herinner het me niet goed meer.

Op de tweede disc staan in eerste instantie vier mappen:boot, driver, PE en tools.
In boot zit alleen een DOS toepassing etfsboot.

In Driver zitten vijf mappen, chipset, sound, vga, lan en realtek wlan. Die laatste twee kon ik installeren maar dat leidt niet tot een internetverbinding. Via het congifuratiescherm kan hij niks vinden.
De map PE bevat drie mappen, EFI, servicing en sources.

Tools bevat, adobe reader, bullguard, corel draw, dirctx, software suite en java

Waar moet ik beginnen? Ik wil in ieder geval internet en mijn muis zsm terug. En dan vervolgens mijn gewone 64bit windows 7 ipv dit rare veilige modus achtige ding

Help please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:00
Kijk eens in apparaatbeheer of er wel drivers geïnstalleerd zijn voor je netwerkkaart. Zit je pc aan een kabel of moet hij de wifi? Staan er onbekende apparaten in apparaatbeheer? Eventueel kan je ook even kijken of je de bewuste drivers (met een ander systeem) kan downloaden vanaf de site van de fabrikant van je moederboard.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:38
En btw, je hebt alleen de map 'drivers' nodig.

Wanneer je in apparaatbeheer ben gekomen, en je ziet 'onbekende apparaten' of apparaten met een geel vraagteken erbij, kies die dan. Druk daarna op stuurprogramma installeren > op mijn computer naar stuurprogrammas zoeken. Kies daarna de map 'driver' van je andere cd en zorg dat het vinkje bij 'zoek in onderliggende mappen' aanstaat.

Mislukt het/geen stuurprogramma gevonden? Ga naar het volgende apparaat en probeer het opnieuw. Totdat je elk apparaat een keer hebt gehad.

Post even terug of je hiermee al meer aan de praat hebt gekregen.

[ Voor 13% gewijzigd door xFeverr op 11-07-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Je kunt al die andere discs in principe wel negeren want waarschijnlijk zijn de drivers hiervan al oud.

Wat je moet doen is het volgende:
Installeer in 1e instantie gewoon Windows.

Het feit dat je hier post geeft aan dat je elders op het internet kunt.
Ga naar www.filehippo.com en download het programma 'Speccy'.

Zoals het woord al lichtelijk doet vermoeden doet dit programma niets anders dan een 'specificatie' presenteren van alle hardware in je computer. Het onderdeel 'moederbord' is dan het belangrijkste. Je schrijft het merk en type nummer op en vervolgens zoek je via Google naar de drivers van dat bord. Doorgaans kom je dan uit op een website van Asus, MSI of Gigabyte. Eenmaal de overzichtspagina van je moederbord gevonden, selecteer de Windows versie die je gebruikt. Let er vooral op of je een 32bit of 64bit versie gebruikt. Dan download je de drivers die je nodig bent. Je hebt ze niet altijd allemaal nodig, maar je computer laat in apparaatbeheer wel zien welke drivers missen. Download in elk geval de chipset drivers. De resterende drivers spreken voor zichzelf.

Als je netwerkkaart goed geïnstalleerd is zou je in principe het internet op moeten kunnen. Sommige moederborden hebben 2 netwerk aansluitingen, check of de UTP kabel in de juiste zit.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1