[Testcase] Green/White Mountain National Forest, US

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:41

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
Een paar maanden geleden ben voor tenminste twee jaar geëmigreerd naar de Verenigde Staten (New York). Afgelopen weekend was het "4th of July" en had ik voor het eerst de kans om eens de stad uit te gaan en de omgeving te verkennen. Uiteindelijk naar Green en White Mountain National Forest gegaan, in Vermont/New Hampshire en Maine. Een erg mooie omgeving. Wellicht niet zo overweldigend als de bekendere natuurgebieden, maar juist doordat het relatief rustig is een mooie belevenis. Uiteraard ook een paar foto's genomen ;).

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3717/19376956140_6db0efeddd_c.jpgWhite Mountains 1 by Ravnoss, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/380/19538764926_3958dbb379_c.jpgWhite Mountains 2 by Ravnoss, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3708/19538768546_a856453a26_c.jpgMount Washington 1 by Ravnoss, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/553/19564905195_539f4150cd_c.jpgMount Washington 2 by Ravnoss, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/510/18942362494_95f9b8022c_c.jpgMount Washington 3 by Ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Mooie foto's an sich.
Lekker scherp, goede kleuren. Contrast is ook lekker en de wolken en lucht komt goed uit.

Alleen zijn ze een beetje leeg / onderwerploos. Bietje saai. Maar wel fraai verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heerlijk die leegte, die rust, die ruimte. :Y
Zo zie je maar, hoe de meningen verschillen. Ik heb liever geen 'storende' mensen in dit soort opnames. ;)
Imho is het onderwerp nou juist die leegte, die eenzaamheid, die rust.

[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 10-07-2015 09:54 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mooie landschappen DivWhis. Geen tijd voor uitgebreid commentaar nu, maar bij #1 valt mij heel erg op dat je een brush hebt gebruikt voor de bomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

"Rustig" is ook wat in mij opkwam toen ik de foto's zag. Wat me wel opvalt t.o.v. je andere cases is dat veel hetzelfde lijkt. De standpunten lijken relatief hoog, waardoor het gevoel van diepte bij mij niet zo goed overkomt.

1: Kleurtjes groen en blauw is op zich prima, maar er gebeurt niet zoveel op de foto. De voorgrond is relatief klein en de heuvels op de achtergrond komen niet zo goed naar voren.

2: Dit is wel een mooie plaat om te zien: mooie vlakverdeling, mooie kleurtjes en mooi water. Hoeft allemaal niet perse te spiegelen ;)

3: Het relatief hoge standpunt hier valt iets minder op, doordat je de berg rechts mooi de foto laat inleiden wat wel een betere kijkervaring geeft. Rustige, glooiende foto, niks op aan te merken ;)

4: Met de voorgrond, ookal is hij ietwat saai, is niks mis mee, maar door het hoge standpunt krijg ik niet dat wijdse, hoge gevoel.

5: Leuke voorgrond, maar ik mis de wijdsheid naar beneden toe.

Ik vind 2 en 3 absoluut de interessantste.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 21:58
Eens met Deathchant. 2 en 3 zijn geslaagd; de rest kan me niet zo boeien. Bij # 3 heb je een èrg lekkere dieptewerking gecreëerd! Kijkt lekker. En qua nabewerking ook goed, niet te overdreven. Dat is bij # 2 iets minder. Die is inhoudelijk mooi, maar is te contrastrijk naar mijn mening. Vooral in de bossen. Bovendien: de rots op de voorgrond is onscherp. Die had ik graag ook scherp gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
Ik vind #3 de mooiste. Mooi gevoel van leegte. Ik vind de hele serie verder helaas niet heel interessant. Ik zie zelf graag dit soort plekken met mooier licht. Nooit foto's gemaakt op de vroege ochtend of 's avonds als de zon onder ging?

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:41

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
Dank allen voor de reacties en commentaar. Ik kan me wel vinden in het gegeven commentaar. Het is inderdaad weinig spannend, leeg zelfs. Nu was dat niet perse een stilistische keuze, maar de realiteit van het gebied. Wellicht had ik wat meer met de voorgrond kunnen werken, om toch wat meer spanning en diepte te creeren (wat ik in 5 wel geprobeerd heb). Aan de andere kant vind ik de leegte ook wel prettig en puur ogen, wat in #5 weer teniet wordt gedaan door de menselijke elementen (de stapels)

@adros Helaas geen mogelijkheid gehad om op een mooier tijdstip de berg op te gaan. Het was een treinrit (met een van de steilste stukken spoor ter wereld.) naar boven en beneden, en helaas ruim naar zonsopkomst/zonsondergang.

@Evano Onscherpte in de rots had ik technisch inderdaad beter kunnen oplossen. Nu niet veel meer aan te doen. Contrast kan ik nog wel even naar kijken. Dank!

@Deathchant Inderdaad iets meer nadenken over het standpunt. En daar ook wat meer in varieren.

@Nordlys Geen brush gebruikt, maar ik ben het met je eens dat het er wat onnatuurlijk uitziet. Het is een HDR van 5 verschillende belichtingen, dus wellicht dat ik nog wat aan de sliders kan trekken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooi landschap met heerlijke kleuren, nice!

2 en 5 zijn mijn favootjes. 1 en 4 vind ik persoonlijk wat 'saai' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:56

mrc4nl

Procrastinatie expert

Nummer 2 is echt gaaf gedaan, de rest heeft een beetje last van een lege voorgrond

ora et labora

Pagina: 1