Medetweakers,
Ik zit met mijn handen in het haar. Vanavond heb ik een systeem van iemand overgenomen (voor €75,-) en hij werkt naar behoren, alleen stijgen de temperaturen non-stop. Het gaat om het MP Family i3-2120 systeem.
Voeding kon ik niet vinden in de PW, maar dat is een AOpen Z450-08APAF (meegeleverd met dit kant en klare systeem). Heb het systeem volledig stofvrij gemaakt, moederbord opnieuw geplaatst, heatsink opnieuw geplaatst met nieuwe koelpasta (Arctic SIlver 5) maar dit alles mocht helaas niet baten. Het probleem waar ik tegenaan loop is dat zowel de CPU temperature als de "PCH Temperature" continu stijgen, met name de PCH Temperature. Hieronder een foto, genomen toen de pc zo'n 10 minuten ingeschakeld was:

De binnenkant van het systeem ziet er als volgt uit:
.
Er is nog geen OS geïnstalleerd, dit zijn de temperaturen in de BIOS. Als ik in de kast kijk als de pc aanstaat dan lijkt alles naar behoren te werken en te draaien. Zie ik iets over het hoofd of heeft iemand een oplossing?
Ik zit met mijn handen in het haar. Vanavond heb ik een systeem van iemand overgenomen (voor €75,-) en hij werkt naar behoren, alleen stijgen de temperaturen non-stop. Het gaat om het MP Family i3-2120 systeem.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Desktop Board DH61BEB3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 72,50 | € 72,50 |
| 2 | ICIDU SI-707200 | € 22,99 | € 45,98 |
| 1 | MP Family i3-2120 | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 118,48 | |
Voeding kon ik niet vinden in de PW, maar dat is een AOpen Z450-08APAF (meegeleverd met dit kant en klare systeem). Heb het systeem volledig stofvrij gemaakt, moederbord opnieuw geplaatst, heatsink opnieuw geplaatst met nieuwe koelpasta (Arctic SIlver 5) maar dit alles mocht helaas niet baten. Het probleem waar ik tegenaan loop is dat zowel de CPU temperature als de "PCH Temperature" continu stijgen, met name de PCH Temperature. Hieronder een foto, genomen toen de pc zo'n 10 minuten ingeschakeld was:

De binnenkant van het systeem ziet er als volgt uit:
.Er is nog geen OS geïnstalleerd, dit zijn de temperaturen in de BIOS. Als ik in de kast kijk als de pc aanstaat dan lijkt alles naar behoren te werken en te draaien. Zie ik iets over het hoofd of heeft iemand een oplossing?