Toon posts:

Vreemde mail van veenmedia.nl met link naar www.dhlparcel.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 6.510 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een mail ontvangen met onderwerp "Bevestiging: uw bestelling is onderweg" van lezersservice@veenmedia.nl.
Lijkt mij spam/phising. Ik heb namelijk niets besteld. De mail ziet er wel netjes uit en ook www.veenmedia.nl is bekend in google. Over www.dhlparcel.nl is minder te vinden. Beide sites laten geen websites zien.

Dit lijkt dus een mail met een bijbedoeling.
Komt iemand deze mail bekend voor? Ik heb zojuist flink gegoogled, maar deze lijkt nieuw/onbekend.
De header bevat:

Delivered-To: <heb ik gedelete>
Received: by 10.25.208.76 with SMTP id h73csp764206lfg;
Thu, 9 Jul 2015 14:22:52 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.180.86.163 with SMTP id q3mr90798359wiz.75.1436476972315;
Thu, 09 Jul 2015 14:22:52 -0700 (PDT)
Return-Path: <rcv-b6af91fc6b235caa4bee586e1eb25a2c-2436@veenmx.vicinity.nl>
Received: from sender1020.picsrv.net (sender1020.picsrv.net. [145.255.128.21])
by mx.google.com with ESMTP id hf1si11875523wjc.22.2015.07.09.14.22.52
for < <heb ik gedelete>>;
Thu, 09 Jul 2015 14:22:52 -0700 (PDT)
Received-SPF: pass (google.com: domain of rcv-b6af91fc6b235caa4bee586e1eb25a2c-2436@veenmx.vicinity.nl designates 145.255.128.21 as permitted sender) client-ip=145.255.128.21;
Authentication-Results: mx.google.com;
spf=pass (google.com: domain of rcv-b6af91fc6b235caa4bee586e1eb25a2c-2436@veenmx.vicinity.nl designates 145.255.128.21 as permitted sender) smtp.mail=rcv-b6af91fc6b235caa4bee586e1eb25a2c-2436@veenmx.vicinity.nl;
dkim=pass header.i=@veenmedia.nl
content-type: text/html;
charset=utf-8
content-transfer-encoding: quoted-printable
mime-version: 1.0
date: Thu, 09 Jul 2015 23:22:43 +0200
message-id: <a127d53a7199ae57e3efe8031cdbd804@veenmx.vicinity.nl>
from: Veen Media <lezersservice@veenmedia.nl>
to: < <heb ik gedelete>>
subject: Bevestiging: uw bestelling is onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
En wat is de content? Beide zijn normale bedrijven, dus lijkt me eerder phishing als er een malfide link in de body staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Na ff duckduckgo :) Wikipedia: Veen Media

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zit er een zip/pdf/doc file bij of staan er schimmige links in de mail?

Ik zie wel dat de veenmedia.nl website down is momenteel, alsof deze offline gehaald is? Dhlparcel.nl is gewoon legit.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beide sites reageerder een uur geleden niet, terwijl de rest van het internet het wel deed.
De veenmediasite is momenteel down vreemd genoeg.

Bij google actie leken de sites legit. Maar wel erg vreemd dat beide links in de mail het niet doen (verwijzen ook echt naar de sites. Alle links uit de mail:
http://www.veenmedia.nl/
http://vicinity.picsrv.ne...caa4bee586e1eb25a2c/44308
http://www.dhlparcel.nl/track-and-trace.shtml?bcode=3SDMG

Dit middelste ziet er luguber uit.Maar is misschien gewoon een link naar een plaatje, zodat ze die niet mee hoeven te mailen.

De middelste mail is een plaatje met de bestelling er in. Maar daar staat niet veel nuttigs in.
De dhlparcel link daarin werkt ook niet...

Misschien sla ik de plank volledig mis en is het een hele oude bestelling of een abbo dat afloopt. Maar het komt mij totaal niet bekend voor. Ook heb ik nooit eerder mail van deze partij ontvangen of erheen gestuurd.

Maar dat de site van veenmedia offline is vind ik verdacht.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2015 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Middelste is de plaatjes server, in nl
Onderste is maar een heel klein deel van een tracktrace code
Ik zou de mail in je spam bak proppen
Niet de afbeelding downloaden van die middelste trouwens! Oh gedaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door GerardVanAfoort op 10-07-2015 00:24 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilightschild
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10 13:55
Ik heb zojuist precies dezelfde mail gekregen. Het interessant is dat ze mij met voor en achternaam aanspreken terwijl ik normaal 'redelijk' voorzichtig ben met het vrijgeven van dat soort informatie.

Ik dacht in eerste instantie nog dat het iets te maken had met een proef van de NS en de ANWB waar ik me vandaag voor op heb gegeven, maar als TS dat niet heel toevallig ook vandaag heeft gedaan zal dat er niks mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ooit een abo gehad bij:

Weekbladpers Media is uitgever van Vrij Nederland, Psychologie Magazine, Yoga Magazine, Happinez, Hoe overleef ik.., en Runner’s World. Weekbladpers Media heeft een lange geschiedenis in het uitgeven van tijdschriften voor cultureel en politiek geïnteresseerden..

Want dan heeft Veenmedia mogelijk een abo database gekaapt welke nu op straat ligt...?

WPG heeft namelijk Opzij aan Veenmedia verkocht!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist ook dezelfde email ontvangen. Ik doe zelf wel is mee met prijsvragen van tijdschriften, en zie nu dat die allemaal bij veenmedia zitten. Kan zoiets de reden van deze mail zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook zoiets van 'hun' ontvangen:

Beste mevrouw S,

Wij hebben je bestelling goed ontvangen. Hierbij bevestigen wij de verzending van je bestelling.

Verzendinformatie
Orderdatum Ordernummer Aantal Omschrijving

Het Track & Trace-zendingsnummer van deze bestelling is 3SDMG.

Wij hopen je spoedig weer te mogen begroeten. Heb je vragen of opmerkingen, dan kun je contact opnemen met onze lezersservice. Kijk op onze klantenservice pagina voor de informatie over ruilen en retourneren.

Deze e-mail wordt automatisch gegenereerd door ons systeem. Het is niet mogelijk om op deze e-mail te reageren.

Met vriendelijke groet,

www.veenmedia.nl.

Uitgever van: Filosofie Magazine, Historisch Nieuwsblad, Jamie magazine, Kunstbeeld, Maarten!, New Scientist en Opzij
Veen Media is onderdeel van VBK|Media statutair gevestigd in Utrecht, KvK 30068750, BTW NL0016.60.627.B01, IBAN NL31 INGB0663917999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hier ook gekregen, valt mij op dat alle T&T codes hetzelfde zijn; 3SDMG. Xs4all mail zag hem btw als spam, dus heb het er maar bij gelaten :P

[ Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 10-07-2015 00:45 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Lijkt me toch de standaard regel: als je het niet vertrouwd... ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 00:41:
Ik heb zojuist ook dezelfde email ontvangen. Ik doe zelf wel is mee met prijsvragen van tijdschriften, en zie nu dat die allemaal bij veenmedia zitten. Kan zoiets de reden van deze mail zijn?
Zou kunnen idd. Alleen deze mail kan haast niet door hun verstuurd zijn, gezien de knullige track&trace code..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zag inderdaad na dat ik me bericht plaatste dat het allemaal dezelfde track&trace codes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilightschild
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10 13:55
Ik zie nu ook dat ik een week geleden al spam van ze heb gekregen "Kies je tijdschrift: voor uzelf of om cadeau te geven"

Nou ja, in de spambak ermee maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdG
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-10 16:21

EdG

Ik heb hetzelfde mailtje gekregen, met dezelfde ultrakorte track&trace code (3SDMG).
Mocht ik daadwerkelijk een pakketje ontvangen dan is het vast voor één van jullie die ook 3SDMG als code had ;).

Het zal toch niet zo'n geval zijn dat je een fake DHL meneer/mevrouw aan de deur krijgt die je een papier laat ondertekenen voor aflevering.....oh nee abbo, levering van 83.000 dure sportsokken, messen slijpen tot jaar 2135 etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze mail ook ontvangen.
Met en keurige aanhef met mijn naam.
Ik heb wel een langere tracking-code.
Het verdachte is de url van DHL, dit is HTTP ipv HTTPS, wat je vindt als je naar DHL parcel zoekt.. In mijn geval :
"http://www.dhlparcel.nl/track-and-trace.shtml?bcode=3SDMG1879983"
De site bestaat, de tracking-code daar niet.
Ik hoop dat ik niet te ver ben gegaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

DHLParcel.nl is gewoon van DHL, niets mis met deze website.
Wij (mijn vrouw) heeft de mail ook binnen gehad, het lijkt er mij op dat er iets heel erg fout is gegaan met het sturen van een bevestiging/mailinglist.

Er zit niets schadelijks bij de mail, de verwijzingen kloppen echter ook niet helemaal (zoals een niet bestaande, veel te korte T&T code zonder pakketnummer.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Iemand bij de software engineering afdeling krijgt binnenkort te wind van voren gok ik :p typisch foutje van een engineer dit soort rare bulk. Ik heb hem ook op twee adressen gehad, lijkt me een fout, niet een spam actie of phising/malware hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ontving de mail ook met mijn naam erboven.
Ik heb niet op de links geklikt. Ik had een andere tracecode maar ook die is bij dhl niet bekend.
Vicinity.nl is wel een bulkmailer/spammer. De links bijvoorbeeld naar de plaatjes bevatten allemaal een code waarmee zij kunnen zien welke mail het plaatje opvraagt en dus een werkend email adres is. Als je de mail alleen maar als preview bekijkt met plaatjes is het kwaad al gedaan.
Het lijkt mij een illegale actie.
Ik heb de mail als text gecopieerd en naar Veen media gestuurd. Hopelijk doen ze er iets mee.

Femme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bullet NL schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 01:28:
DHLParcel.nl is gewoon van DHL, niets mis met deze website.
Wij (mijn vrouw) heeft de mail ook binnen gehad, het lijkt er mij op dat er iets heel erg fout is gegaan met het sturen van een bevestiging/mailinglist.

Er zit niets schadelijks bij de mail, de verwijzingen kloppen echter ook niet helemaal (zoals een niet bestaande, veel te korte T&T code zonder pakketnummer.
post de volledige header van die mail eens.

Ik spoof, jij spoofed, wij hebben gespoofed....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 20:32

Type-R

One Minute Shakin

Ook hier dezelfde mail gekregen.

Veen media was volgens mij ook het bedrijf wat ook Bright Magazine heeft uitgebracht.
Als je een Bright day heb bezocht en je hebt een e-ticket online gekocht is dat ook via Veen Media gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Staat er ook echt een bestelling in? Of zijn het lege regels?

Lijkt mij namelijk eerder op een fout in het mail systeem, of iemand die een foute mailing eruit heeft gestuurd. Verklaard ook de lege T&T code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde mail ontvangen en geen idee wat de bedoeling ervan is.
Voor de zekerheid het mailtje naar Veenmedia gestuurd zodat ze ook op de hoogte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-10 11:47
Van de site veenmedia.nl

Over Veen Media

Beste bezoekers,
Wij constateren dat er een probleem is ontstaan waardoor veel van onze abonnees en oud abonnees ten onrechte een mail namens Veen Media hebben ontvangen ter bevestiging van een bestelling die overduidelijk niet geplaatst is.

Wij onderzoeken hoe het probleem ontstaan is, maar het ziet er naar uit dat het ontstaan is bij een server van één van de providers waarmee we werken. We weten ook niet zeker of het alleen onze abonnees en oud abonnees geraakt heeft. Hoe dan ook betreuren wij dit alles en zoeken naar een oplossing en natuurlijk naar een manier om dit in de toekomst te voorkomen.

Indien u niets besteld heeft, maak u dan ook geen zorgen. Uiteraard ontvangt u geen bestelling, nog een factuur.

Wanneer er meer nieuws is, houden we u via deze website, de Facebook pagina en e-mail op de hoogte.
Met vriendelijke groet, de collega’s van Veen Media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 18:26
"Nog een factuur" :X Maar goed dat het in ieder geval is gecommuniceerd!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30
Arjan90 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 07:01:
"Nog een factuur" :X Maar goed dat het in ieder geval is gecommuniceerd!
Haha ik las het ook. Ach ja, welkom tot Media 2.0. Wel eens de ondertiteling bij series op TV bekeken? Hun ipv hen, meer als ipv meer dan en ga zo maar door.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 15:21
Ik heb de mail ook ontvangen en dacht eerst dat het een phishing mail was, maar de links waren daar niet logisch voor. Ooit een 3-maanden abbo gehad op een tijdschrift via een of andere actie van ING. Zal daarom wel in hun systemen voorkomen.

Wel mega slordig van degene die hier verantwoordelijk voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:31
Slechte publiciteit is ook publiciteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren 4 x dezelfde mail van veenmedia gekregen met bevestiging bestelling en ook niets besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Koppensneller

winterrrrrr

General_Snuss schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 06:51:
Van de site veenmedia.nl

Indien u niets besteld heeft, maak u dan ook geen zorgen. Uiteraard ontvangt u geen bestelling, nog een factuur.

Wanneer er meer nieuws is, houden we u via deze website, de Facebook pagina en e-mail op de hoogte.
Met vriendelijke groet, de collega’s van Veen Media
Nóg een? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-10 11:47
Het moet noch zijn, maar de Nederlandse taal is moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david_again
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-08-2024
Bedankt voor dit topic, ik heb deze mail ook ontvangen en vroeg me al af hoe dit zat.
Ik snap alleen niet hoe ze aan mijn gegevens komen, want ik heb daar nooit wat gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe verklaring op de website van Veenmedia (nu zonder taalfouten):

Over Veen Media

Beste bezoekers,

Afgelopen nacht zijn er ten onrechte automatisch e-mailberichten verzonden naar veel abonnees en oud abonnees.
In deze mail werd een bestelling bij Veen Media bevestigd.

Dit probleem is ontstaan vanwege een fout in de database en u kunt de e-mail als niet verzonden beschouwen.
Het probleem is inmiddels verholpen. Als u geen bestelling geplaatst heeft, dan kunt u er vanuit gaan dat u geen order of factuur ontvangt.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
de collega’s van Veen Media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Blijft mooi dat fouten bijna nooit door mensen worden gemaakt, maar altijd "in een systeem" of zoals hier "in een database".

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 17:38
Ik denk dat dit nu voldoende besproken is en we er niet verder op in hoeven te gaan. Daarom sluit ik het.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.