Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 22:22
Hallo,

Ik wou altijd al een game pc, maar ik ben 15 en heb niet veel te besteden. Nu heb ik nog een oude packard bell staan, ik vroeg me af, met de specs hoe ze nu zijn, als ik deze een beetje kan upgraden.

In de computer nu zit:
AMD Athlon 5000+
Asrock 960GC-GS FX
ASUS geforce 210 silent
2 gb ram
350w voeding

Ik zou mijn pc graag upgraden met te beginnen een videokaart.
Ik zou graag de MSI 270x willen. Daarvoor heb ik meer watt nodig en moet ik dus tegelijk een nieuwe voeding aanschaffen. Cooler Master GS550M?

Als ik dat eerst aanschaf, zou ik dan problemen hebben met bottleneck? Of kan dit gewoon draaien?
En als jullie deze specs hadden en zouden upgraden, waarmee zou jij beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja wat wil je bereiken, sneller office spul, de laatste games op high (dat gaat iig niet lukken ;))?
De CPU is niet al te snel, eigenlijk gewoon traag...
Welke voeding heb je nu (merk en type) als het een merkloze/goedkope 350 watt voeding is moet je die ook al vervangen...
2GB geheugen is ook niet al te ruim...
Verder is de GT210 zowat het laagste model in de serie, en flink verouderd...

Dus belangrijkste punten zijn: doel en budget ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 19:37

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

ligt allemaal een beetje aan je budget, wat je ermee wil gaan doen en of je voor amd wil blijven gaan.
Je moederboard kan zo te zien AM3+ aan, je kan er dus alles van de huidige generatie op draaien dus die zou ik als laatst doen,
Het ligt er een beetje aan wat je ermee wil doen maar je CPU zal wel gaan bottlenecken. Daarnaast zal een W7 installatie al niet echt lekker draaien op 2GB ram.
Begin met een A klasse voeding, geheugen en kijk of je GPU gaat bottlenecken, je kan altijd op lage settings spelen al vraag ik me af wat je er dan mee vooruit gaat.
Als je weinig geld heb gewoon even wachten op de nieuwe serie GPU's en dan een tweedehands op de kop tikken.

[ Voor 8% gewijzigd door NLKornolio op 09-07-2015 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
caanova1984 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 23:50:
Je moederboard kan zo te zien AM3+ aan, je kan er dus alles van de huidige generatie op draaien dus die zou ik als laatst doen,
Het VRM van eigenlijk niet berekend op moderne FX CPU's, dat kun je beter niet doen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-4300 Tray€ 56,-€ 56,-
1Crucial CT51264BA160BJ€ 22,95€ 22,95
1Antec VPF Series 350W€ 35,95€ 35,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 114,90

Zoiets als upgrade en dan een tweedehands gpu, 7850/70 of met iets meer budget 7950/70
Dan komt er max 100 bij.

En dan nog de koeler, maar misschien dat je de huidige kan gebruiken?1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 09:25
Die Packard Bell behuizing gaat je snellere componenten, zeker de videokaart, heel weinig ademruimte geven (voor koeling bedoel ik). Daarnaast is het nog maar de vraag of een wat grotere videokaart wel gaat passen, als het ontwerp wat ouderwets is, krijg je er nog geen 20cm in. Ik denk dat je beter door spaart en gaat voor een systeem zoals dit uit de BBG: reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2015. €500 vind ik zelf heel redelijk, is best wat geld als je nog tiener bent, maar op jouw leeftijd had ik dat toch verdiend op minder dan 2 weken met studentenwerk (nuja eerlijk gezegd ben ik pas begonnen toen ik 16 was).

Dat zou systeem zou nog wat goedkoper kunnen met een HDD (bv pricewatch: Toshiba DT01ACA100, 1TB) in plaats van een SSD en als een CPU met iGPU (zoals deze pricewatch: AMD A-Series A8-7650K Boxed Black Edition of pricewatch: AMD A8-7600 Boxed) zou gekozen worden, dan kan voor een tijdje de losse GPU er uit. Spaar dan even door en dan kun je die R9 270 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zou daar niets meer aan doen.
Deze setup van 7 jaar oud daar moet je gewoon niet meer aan sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurgh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-03 17:40
er is zoveel mank aan de opstelling die je nu hebt dat ik me alleen maar aan kan sluiten bij het advies om toch maar door te sparen en dan vanaf 0 te beginnen.

2GB ram is gewoon vreselijk weinig hedendaags. mijn laptop van 7 jaar geleden had al 4GB ram, en als ik nu iets zou aanschaffen zou ik zeker voor minstens 6GB gaan. met 4GB red je het evt. nog even maar begint nu veelal aan de krappe kant te lopen met veel games die zeker 1.5-2 GB gebruiken.

die merkloze voeding gaat niks trekken. je zou kunnen proberen er iets neiwus op aan te sluiten, maar het zou me niks verbazen als die voeding maar net genoeg is om de huidige setup reliable te fraaien.

de videokaart is redelijk vreselijk, oud en toen al een instapmodel van de serie. ik gok dat een current gen I5 vergelijkbaar is in prestaties op gamegebied. niet iets waar ik mee zou doorgaan.

de behuizing is echt niet goed voor airflow(wel voor warme voeten), en je moet enorm gana priegelen als je erin iets nieuws wilt gaan zetten.

processor is ook over het algemeen traag - gaat je ook een bottleneck geven.

dus ja, spaar even door. dit was niet eens een gamepc toen deze uitkwam - momenteel is het meer iets als een noodoplossing voor als je echt even een pc nodig hebt. probeer het een en ander bij te verdienen in de vakantie, bouw een beetje een budget op, en ga dan van nul af aan iets beters bouwen. alles hierin gaat je een bottleneck geven, en zelfs instapmodel gamepc's van nu gaan massief betere prestaties neerzetten. interne harde schijf zal waarschijnlijk wel mee kunnen(al kan ik me neit voorstellen dat die erg groot is).

als je doorspaart zou ik aanraden niet te snel te willen kopen. anders blijf je eeuwig achter de feiten aanlopen - je PC is dan alweer redelijk verouderd tegen de tijd dat het jaar om is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1ASRock B85M Pro4€ 61,70€ 61,70
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 150,-€ 150,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,-€ 32,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,-€ 25,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 49,99€ 49,99
1Seasonic M12II Evo 520W€ 57,50€ 57,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 558,19

hier heb ik even in een paar minuutjes een lijst in elkaar gemikt. nog geen 600 euro, zou de meeste spellen redelijk moeten draaien zoland je de settings niet maxt, geen bottleneck op de processor e.d., ruimte voor uitbreiding en verbetering, goede cooling zodat hij ook niet zal oververhitten(beter voor prestaties en levensduur). je kan vast nog wel de prijs een beetje naar beneden krijgen als je bijv. niet voor een intel processor zou kiezen of ietsdergelijks. de link naar de pricewatch is dan weer iets goedkoper maar let heirbij wel op dat bijv. de PSU niet heel veel meer kan trekken dan wat daar al in zit - als je daar later een goede videokaart in wil doen kan die dat neit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
koop een 280x tweedehands als je toch wat doet voorstellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 20:50
Nee, die cpu zal een enorme bottleneck vormen en de voeding zal wsl ook ploffen. Deze opstelling is vrijwel niet upgradebaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
Hé bedankt allemaal voor de reacties!
Ik zie dat jullie wel allemaal het zelfde een beetje bedoelen en dat is dat het systeem ongelooflijk verouderd is en dat hij eigenlijk niet goed te upgraden is.
Ik heb ook gekeken naar al jullie advies en ben er toch opgekomen om gewoon goed te door te spare pn en een heel nieuw systeem koop! Daarvoor heb ik ook naar jullie samenstellingen gekeken en heb daar wel wat inspiratie uit gekregen! Mijn belangrijkste doelen zijn wel budget en prestaties. Gelukkig heb ik wel al een Windows 7 serial! Ik denken dat ik mijn oude systeem te koop doe en daar wat geld uithaal, niet de het veel zal zijn. Nog bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 19:37

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

-The_Mask- schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 01:14:
[...]

Het VRM van eigenlijk niet berekend op moderne FX CPU's, dat kun je beter niet doen.
Dat zal die snel genoeg merken als die eerst de GPU wil upgraden. Hij zal denk ik niet de 125w cpu gaan halen met een klein budget
Het moederbord is sowieso verre van aan te raden maar zie geen reden om me het mobo te beginnen aangezien het upgrade verhaal dan van de tafel is.

[ Voor 7% gewijzigd door NLKornolio op 10-07-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Quepasa schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:12:
Hé bedankt allemaal voor de reacties!
Ik zie dat jullie wel allemaal het zelfde een beetje bedoelen en dat is dat het systeem ongelooflijk verouderd is en dat hij eigenlijk niet goed te upgraden is.
Ik heb ook gekeken naar al jullie advies en ben er toch opgekomen om gewoon goed te door te spare pn en een heel nieuw systeem koop! Daarvoor heb ik ook naar jullie samenstellingen gekeken en heb daar wel wat inspiratie uit gekregen! Mijn belangrijkste doelen zijn wel budget en prestaties. Gelukkig heb ik wel al een Windows 7 serial! Ik denken dat ik mijn oude systeem te koop doe en daar wat geld uithaal, niet de het veel zal zijn. Nog bedankt allemaal!
Wellicht een 2e hands PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
Heb ik ook aan zitten denken, maar ik wil liever een gloednieuw systeem die niet verouderd is, niet dat het zo is. Wil gewoon een mooi nieuw systeem waar ik weer jaren verder mee kan!
Pagina: 1