Beste Tweakers! Na al jaren met mijn games op low/med te spelen is het nu toch eens tijd wordt voor een flinke game pc. Ik heb echter nog niet eerder een game PC in elkaar gezet waarvoor ik graag jullie advies en opmerkingen over de door mij gekozen hardware krijg. Ik heb al flink wat uren gezocht maar vraag me af of het klopt wat prijs/kwaliteit verhouding betreft.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een game PC verder heb ik geen plannen om bijvoorbeeld te gaan fotoshoppen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is niet al te strak, ik wil proberen onder de 2000€ te blijven. Dit is echter geen must wanneer ik met iets extra echt betere prestaties kan behalen.
[Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een echte voorkeur heb ik niet, in het verleden heb ik gebruik gemaakt van MSI onderdelen die me prima zijn bevallen. Vandaar ook dat ik in die richting ben gaan zoeken. Op of aanmerkingen zijn altijd welkom!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua eisen/wensen heb ik eigenlijk alleen dat mijn systeem de verwachtte game "FALLOUT 4" goed kan draaien, met andere woorden op ultra met 60 FPS. Omdat de specs hiervoor nog ontbreken snap ik dat het lastig is hierover voorspellingen te maken. Ik heb in het verleden mijn games altijd om medium/laag moeten draaien. Het plan is nu hier ultra van te maken.
Ga je overklokken?
Ik ben nog niet zo bekend met overklokken, maar wil dit mits het bij het gamen iets oplevert zeker proberen.
Onderdelen
In ben al een paar weken bezig verschillende onderdelen te vergelijken en heb uiteindelijk deze lijst samengesteld. Nu is mijn vraag natuurlijk aan jullie mede-Tweakers of dit een beetje schappelijk is?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een game PC verder heb ik geen plannen om bijvoorbeeld te gaan fotoshoppen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is niet al te strak, ik wil proberen onder de 2000€ te blijven. Dit is echter geen must wanneer ik met iets extra echt betere prestaties kan behalen.
[Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een echte voorkeur heb ik niet, in het verleden heb ik gebruik gemaakt van MSI onderdelen die me prima zijn bevallen. Vandaar ook dat ik in die richting ben gaan zoeken. Op of aanmerkingen zijn altijd welkom!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua eisen/wensen heb ik eigenlijk alleen dat mijn systeem de verwachtte game "FALLOUT 4" goed kan draaien, met andere woorden op ultra met 60 FPS. Omdat de specs hiervoor nog ontbreken snap ik dat het lastig is hierover voorspellingen te maken. Ik heb in het verleden mijn games altijd om medium/laag moeten draaien. Het plan is nu hier ultra van te maken.
Ga je overklokken?
Ik ben nog niet zo bekend met overklokken, maar wil dit mits het bij het gamen iets oplevert zeker proberen.
Onderdelen
In ben al een paar weken bezig verschillende onderdelen te vergelijken en heb uiteindelijk deze lijst samengesteld. Nu is mijn vraag natuurlijk aan jullie mede-Tweakers of dit een beetje schappelijk is?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 239,45 | € 239,45 |
| 1 | MSI Z97A Gaming 7 | € 191,- | € 191,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 362,95 | € 362,95 |
| 1 | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 88,90 | € 88,90 |
| 1 | Cooler Master HAF X | € 147,- | € 147,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 74,99 | € 74,99 |
| 1 | Kingston HyperX Savage HX316C9SRK4/32 | € 194,80 | € 194,80 |
| 1 | Asus BC-12D2HT Bulk Zwart | € 54,50 | € 54,50 |
| 1 | Cooler Master GM G650M | € 62,65 | € 62,65 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 182,50 | € 182,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.598,74 | |