Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

internet met powerlines

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi beste mensen,

Misschien een vreemde vraag.

Wij hebben sinds mei een ander huis. Dit is een oud huis. De elektraleidingen beneden zijn vrij nieuw.
Er is een losse schuur met een kantoor. Daar staan 2 pc`s met een wifi ontvanger. Helaas valt dit signaal steeds weg. In de meterkast is helaas geen wcd aanwezig. Ik heb nog 2 powerline adapters liggen. Ik wil hier iets mee gaan proberen, maar weet niet of het kan.

Huidige situatie (zie ook foto):
modem (experia box v8) > poort 3, cat 5 kabel naar t.v.
> poort 4, cat 5 kabel naar tv boven.
> wifi, diverse apparaten inclusief de 2 pc in het kantoor (los van woning)

Wenselijke situatie:

modem > poort 3 cat 5 kabel naar switch > t.v - mediaspeler - en naar powerline adapter
> poort 4 cat 5 naar tv boven.
in kantoor powerline adaper > switch > 2 pc`s.

Hopelijk kunnen jullie advies geven of antwoord geven of dit kan. Opnieuw kabels trekken is erg lastig, want anders komt alles in het zicht :?

Er is eventueel wel een telefoonkabel die loopt vanuit de meterkast naar kantoor, maar dit zijn maar 4 aders en geen 8, wellicht is hier iets mee mogelijk?

Heb een Telfort basis alles in 1 pakket.

https://www.dropbox.com/s...07-09%2022.47.30.jpg?dl=0

[url]http://https://www.dropbox.com/home/Camera%20Uploads?preview=2015-07-09+22.47.44.jpg[/url]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als die telefoonkabel door een buis loopt kun je hem mss vervangen voor één of twee netwerkkabels

natuurlijk is een extra stopcontact in de meterkast waachijnlijk ook maar 30 min werk

Iperf

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kun je de telefoonkabel die er nu naartoe loopt niet vervangen door een CAT-6 kabel?
Anders een andere router. Powerline ben ik geen fan van, maar probeer het uit zou ik zeggen. ;)

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:56
HomePlugs zijn altijd 'tricky', er is niet te garanderen dat het gaat werken. Je kunt het, aangezien je ze gewoon hebt liggen, natuurlijk gewoon proberen.

De telefoonkabel die er nu naar de schuur ligt, ligt die netjes weggewerkt in een leiding? Zo ja, dan kan je natuurlijk die kabel vervangen voor een netwerkkabel.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik dat al geprobeerd. De buis is waarschijnlijk verzakt en er is geen beweging in te krijgen....helaas.

Belangrijkste is voor mij om te weten of het gaat werken met de switches op de nieuwe posities.

De pc`s in het kantoor zullen vaak niet tegelijkertijd aan staan. 1 is voor administratie en de ander voor download. Verder wordt er niet gestreamed naar de tv ofzo.

• HollowGamer
  • Niet online
Buis maakt toch niks uit? Als de kabel maar beweegt. Hang daar de UTP kabel aan vast en je trekt hem zo van Punt A naar Punt B. :)

Verwijderd

Topicstarter
beta 900, dat gaat helaas niet. Ben bang dat de buis geknakt is, Er is geen beweging in te krijgen

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 23:15:
beta 900, dat gaat helaas niet. Ben bang dat de buis geknakt is, Er is geen beweging in te krijgen
Dat is jammer kan je echt niks leggen? Onder terras ofzo?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Met een 4 aderige telefoonkabel kun je een 100 Mbit netwerk verbinding krijgen als je er rj45 stekkers op zet. Gebruik ik hier ook met een kabel van geschat 20 meter, werkt goed. Kleine moeite om het te proberen! :)

Verwijderd

Topicstarter
@ Satch: is er dan nog een bepaalde volgorde van aansluiten van de kabels aan de stekker? En welke is deze dan en in welke `slots`?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1,2,3 en 6

Als het niet werkt kun je de zaak nog naar 10Mbit forceren. en als dat nig niet werkt mischien 10Mb half duplex (of 100Hdx)

slot ? Affaik gewoon in je router ... ik dacht dat het tegenwoordig niet meer uitmaakte, of self detecting was

[ Voor 34% gewijzigd door Fish op 09-07-2015 23:43 ]

Iperf

Pagina: 1