Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Bridelance
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 13:49
Goeiedag,

Om met de deur in huis te vallen: ik ben een noob op vlak van smartphones :)
Daarom kan ik misschien een beetje hulp gebruiken :)

Ik zoek een?
Android smartphone (liefst Android 5) met behoorlijke accuduur met flashlight.

Wat is je budget?
150 à 200€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Standaard zaken: email, internet, muziekje spelen, snapchat, spelletje, ... .
De flashlight is zeer handig voor mijn werk: af en toe moet ik een kijkje nemen in machines en die kunnen soms donker zijn. ;)

Wat heb je zelf al gevonden?
Een goeie maand geleden hebben jullie mijn vriendin de motorola moto e (4g 2015 editie) aangeraden. Dat was een phone met behoorlijk goeie accu, weinig bloatware, ...
Maar helaas heeft die phone geen flash, dus dacht ik aan de moto g.
Nu vraag ik mij af of dat ook een goeie keuze is? Of is er voor die prijs (met de huidige koopjes) nog iets beters op de markt?

Alvast bedankt! :)

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Even over dat flashlight gedeelte in je post: heb je een speciale reden, waarom je geen goede 'echte' zaklamp gebruikt? Een Maglite bijv. geeft toch echt meer licht, dan een telefoon en de mini uitvoering ervan is ook nog 'ns kleiner, dan een telefoon.

Verwijderd

Ik zou de Moto G met android 5.0 afraden. Ik ken iemand die heeft een Moto G met android 5.0 en die is niet vooruit te trappen. Hou je hem op android 4.xx, dan moet het wel te doen zijn hoorde ik. Succes met je zoektocht! ;-)

edit:
Oeps, dat model betreft het oudere model. Over het nieuwere model kan ik geen uitspraken doen, geen ervaring mee :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2015 01:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 01:01:
edit:
Oeps, dat model betreft het oudere model. Over het nieuwere model kan ik geen uitspraken doen, geen ervaring mee :)
Precies die upgrade naar 64-bits zou weleens een groot verschil kunnen maken, mits de boel goed geïmplementeerd is. Google zelf liet daar steken vallen met de Nexus, maar als het spul hardwarematig geaccelereerd is zou dat goed moeten komen.

Edit: zover ik even zo snel na kon zoeken komt de nieuwe Moto G met 64-bits chip pas later dit jaar uit.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2015 01:12 ]

Verwijderd

Misschien dat die 64 bits chip inderdaad wel het verschil zou kunnen maken in dat geval. Ik juich persoonlijk nog niet te vroeg, want af en toe lijkt het zo mooi, maar is het resultaat om te janken.. Waarom kijkt TS niet naar andere modellen? Zoals de Huawei Ascend G6, of de LG G3 s?
Heb ook hier geen ervaring mee, maar lijkt zo op de specs niet slecht, maar dat kan zomaar tegenvallen als je hem zelf in gebruik hebt haha.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2015 01:18 . Reden: typo ]

Verwijderd

Overigens las ik laast een review op Tweakers van de Meizu MX 4, een chinaphone voor iets meer van 200$.
Link: productreview: Meizu MX 4 Grijs review door goverts
Dán heb je pas specs voor je geld. Overwegen waard?

Verwijderd

Als je dan toch naar dergelijke telefoons aan het kijken bent kan je ook naar de Xiaomi Redmi 2S of 2S Pro kijken. Mocht je iets groter willen is de ZTE V5 Max of Xiaomi Note 4G (even letten op de goede versie) een optie. Dat zijn allemaal telefoons met een Snapdragon 410. Dan heb je voor tussen de 120 en 180 euro (afhankelijk van telefoon en importkosten) een heel nette telefoon.

Wil je qua processor een stapje omhoog is een ZTE Blade S6 ook nog een optie.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 01:24:
Overigens las ik laast een review op Tweakers van de Meizu MX 4, een chinaphone voor iets meer van 200$.
Waar koop je een Meizu MX4 voor 200 dollar? Ik zie toch vooral prijzen van rond de 300 euro :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2015 01:39 ]

• Bridelance
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 13:49
Mocht ik inderdaad de meizu MX4 voor 200$ kunnen kopen, ben ik direct verkocht! :) Maar ik kan hem nergens vinden -O-

De Huawei Ascend G6 ziet er wel leuk uit, maar de specs lijken mij toch merkbaar minder.
De LG G3 s daarintegen is heel vergelijkbaar met mijn moto G voorstel. Het is een beetje kiezen tussen een iets betere batterij (LG) of de nieuwste android (Motorola) ...
Pagina: 1