Ik had een 700W Be Quiet voeding waarvan de fan kapot was, met als gevolg dat ie veel te warm werd en mijn PC de hele tijd uit viel.
Heb vandaag een Corsair CS650M gekocht en aangesloten, maar bij het spelen van een game valt ie na een tijdje uit. Ik heb nog erg zitten twijfelen om een 750W van Corsair te halen, maar ben uiteindelijk voor deze gegaan omdat deze 80plus Gold rating had en die 750W een 80plus bronze.
Het systeem bestaat uit de volgende componenten:
- MSI Radeon 4850 HD 512mb
- AMD FX6100
- 3x HDD (5400 RPM allemaal dacht ik)
- 1x SSD
- front bay card reader
- 1x 120mm fan
- 16GB (4x4) corsair vengenace
- gigabyte 990fxa-d3 moederbord
Kan het zijn dat ik een te zwakke voeding heb gekocht
... heb volgens mij alle benodigdheden aangesloten.
- 24-pin ATX op moederbord
- 8-pin voor de CPU
- PCI-E 6-pin op de videokaart
- SATA (4x) naar de 3 HDD's en de SSD.
Ik heb gekeken in de pc kast en alle fans draaien gewoon, van de CPU, GPU, PSU en de case fan ook. De videokaart voelde wel extreem warm aan.
Het is een vrij oud systeem en het is totaal geen zuinig systeem volgens mij. Maar ik had ooit in crossfire 2 van deze 4850's er in zitten op die 700W voeding en dat ging wel gewoon... (eentje is inmiddels kapot)
In de BBG van juli 2015 zit er in het mainstreamgamesysteem van Tweakers een 450W seasonic voeding... maar goed dat is naar het schijnt een zuinig systeem..
Het is dat mijn voeding nu kapot is gegaan, maar de voeding is eigenlijk vooral bedoeld voor een Hackintosh die ik in januari 2016 ga bouwen. Die bestaat uit de volgende componenten:
- i7 4790k
- corsair vengeance 16gb ddr3 (uit bovenstaand systeem)
- gigabyte z97x-ud5h
- evga gtx970 SC 2.0
- samsung evo 250gb of 500gb ssd
- kingston 128GB SSD (uit bovenstaand systeem)
- 3 HDD's (uit bovenstaand systeem)
Deze componenten heb ik gekozen o.b.v. de tonymacx86.com buyer's guide van juni 2015:
http://www.tonymacx86.com...yers-guide-june-2015.html
TL:DR waarom valt mijn PC uit tijdens het spelen van een game op een 650W voeding (na 20 minuten ongeveer). Is deze te zwak of kan er iets anders aan de hand zijn?
Heb vandaag een Corsair CS650M gekocht en aangesloten, maar bij het spelen van een game valt ie na een tijdje uit. Ik heb nog erg zitten twijfelen om een 750W van Corsair te halen, maar ben uiteindelijk voor deze gegaan omdat deze 80plus Gold rating had en die 750W een 80plus bronze.
Het systeem bestaat uit de volgende componenten:
- MSI Radeon 4850 HD 512mb
- AMD FX6100
- 3x HDD (5400 RPM allemaal dacht ik)
- 1x SSD
- front bay card reader
- 1x 120mm fan
- 16GB (4x4) corsair vengenace
- gigabyte 990fxa-d3 moederbord
Kan het zijn dat ik een te zwakke voeding heb gekocht

- 24-pin ATX op moederbord
- 8-pin voor de CPU
- PCI-E 6-pin op de videokaart
- SATA (4x) naar de 3 HDD's en de SSD.
Ik heb gekeken in de pc kast en alle fans draaien gewoon, van de CPU, GPU, PSU en de case fan ook. De videokaart voelde wel extreem warm aan.
Het is een vrij oud systeem en het is totaal geen zuinig systeem volgens mij. Maar ik had ooit in crossfire 2 van deze 4850's er in zitten op die 700W voeding en dat ging wel gewoon... (eentje is inmiddels kapot)
In de BBG van juli 2015 zit er in het mainstreamgamesysteem van Tweakers een 450W seasonic voeding... maar goed dat is naar het schijnt een zuinig systeem..
Het is dat mijn voeding nu kapot is gegaan, maar de voeding is eigenlijk vooral bedoeld voor een Hackintosh die ik in januari 2016 ga bouwen. Die bestaat uit de volgende componenten:
- i7 4790k
- corsair vengeance 16gb ddr3 (uit bovenstaand systeem)
- gigabyte z97x-ud5h
- evga gtx970 SC 2.0
- samsung evo 250gb of 500gb ssd
- kingston 128GB SSD (uit bovenstaand systeem)
- 3 HDD's (uit bovenstaand systeem)
Deze componenten heb ik gekozen o.b.v. de tonymacx86.com buyer's guide van juni 2015:
http://www.tonymacx86.com...yers-guide-june-2015.html
TL:DR waarom valt mijn PC uit tijdens het spelen van een game op een 650W voeding (na 20 minuten ongeveer). Is deze te zwak of kan er iets anders aan de hand zijn?