Vraagje voor Niels / mede-Regenmeter-gebruikers: Sinds de update naar WP 10 Mobiles geeft de mini-tile geen weer-icoontje meer (altijd de 3 druppels). Opnieuw pinnen heeft het niet verholpen. Hebben anderen dit ook?
Had ik ook last van. Verwijderen en opnieuw installeren verhielp het probleem.Zarhrezz schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:53:
Vraagje voor Niels / mede-Regenmeter-gebruikers: Sinds de update naar WP 10 Mobiles geeft de mini-tile geen weer-icoontje meer (altijd de 3 druppels). Opnieuw pinnen heeft het niet verholpen. Hebben anderen dit ook?
People as things, that’s where it starts.
Yep hier ook al een tijdje geen live tile meer en ook geen notificaties..
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ik heb een re-install geprobeerd, nog steeds alleen maar druppels op de kleinste live tile.RobinHood schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:22:
[...]
Had ik ook last van. Verwijderen en opnieuw installeren verhielp het probleem.
Misschien heeft Niels de rekening van zijn Azure server niet betaald
Ik heb wel gewoon nog een live tile bij regenmeter, en vandaag ook gewoon meldingen dat het (gaat) regenen.
Ik heb Regenmeter even geïnstalleerd op mijn 930 met W10M om het te testen. Uh, werkt gewoon prima hoor. Live-Tile: check, Notificatie: check.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Gisteren mijn Lumia 640 geupdate naar Windows 10 Mobile en man man man wat heb jij een puik werk verricht zeg! De kwaliteit spat er vanaf. Nu wil het geval dat ik over ga op een iPhone en laat Regenmeter nu de app zijn die ik het meeste mis (en dan heb ik het nog over de WP8 versieNiels9001 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:37:
Zojuist versie 5.3.0.0 voor Regenmeter op Windows 10 ingediend. Erg veel nieuwe aanpassingen en bugfixes (locatie input veld is nu vervangen door 'n autocompletebox bijv.). Verder:
[...]
Zal in de loop van vandaag beschikbaar zijn. Is nu beschikbaar: https://www.microsoft.com...s/regenmeter/9wzdncrfjj3q
PS bij mij werkt de livetile wel gewoon.
Tsja, ik snap eigenlijk niet - afgezien van het aantal downloads - waarom Niels zich nog bezighoudt met Regenmeter. Er zijn meerdere en betere apps beschikbaar.
Maar, laatst stond ik op mijn zoon te wachten die met de trein was. Niels heeft ook een trein-app. Toen dacht ik: waarom niet in beeld waar de trein is en waar ik sta: Heb je een mooi beeld van te verwachten aankomst. Treintje in het scherm, snelheid erbij. Leuk, informatief, meerwaarde dan lange tekstlijsten.
Ach ja ..... fantasie .... neemt wel eens een loopje met me.
Maar, laatst stond ik op mijn zoon te wachten die met de trein was. Niels heeft ook een trein-app. Toen dacht ik: waarom niet in beeld waar de trein is en waar ik sta: Heb je een mooi beeld van te verwachten aankomst. Treintje in het scherm, snelheid erbij. Leuk, informatief, meerwaarde dan lange tekstlijsten.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Neem eens op dan... ik ken geen app die beter om elke 5 minuten het aantal mm neerslag te laten zien. Laat staan op de live tile.GerCor schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:48:
Tsja, ik snap eigenlijk niet - afgezien van het aantal downloads - waarom Niels zich nog bezighoudt met Regenmeter. Er zijn meerdere en betere apps beschikbaar.
Sure, het weer- en radar gedeelte is zeker terug te vinden in andere apps (MSN Weather bijv.) en ook nog beter. Maar Regenmeter draait vooral om de neerslag (het is dus ook geen defacto weer-app
Trein naar UWP brengen zit er denk ik niet in.. Kost veel tijd, en er zijn zat alternatieven. Mijn main focus ligt op dit moment vooral bij Huetro en secondair bij Regenmeter (wat bugfixes komen er aan!). Vooral omdat de IAPs veel meer opleveren bij de eerste :-).
De 'kleine' live tile heeft nooit gewerkt op Windows 10 - bug in het OS ofzo, geen idee. Ik zet de tile maar updaten ho maar.
Ik hoop na Build 2016 dat devs meer mogelijkheden krijgen om live tiles te generen met XAML. Dan zou ik helemaal van Azure af kunnen stappen. (De forecast tiles op Windows 10 zijn OS gebaseerd, de voorkant is een PNG van Azure!).
Draait alles weer bij iedereen?
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Inderdaad, daar heb je gelijk in. Het beste wat Regenmeter doet is notificaties geven van neerslag. Tsja, ik ging van Regenmeter naar Buienradar en na Buienradar naar Weer van Microsoft. Ik wil eigenlijk niet meerdere apps die min of meer hetzelfde leveren. En was Regenmeter eigenlijk alweer vergeten.Niels9001 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:58:
[...]
Neem eens op dan... ik ken geen app die beter om elke 5 minuten het aantal mm neerslag te laten zien. Laat staan op de live tile.
Sure, het weer- en radar gedeelte is zeker terug te vinden in andere apps (MSN Weather bijv.) en ook nog beter. Maar Regenmeter draait vooral om de neerslag (het is dus ook geen defacto weer-app).
Trein naar UWP brengen zit er denk ik niet in.. Kost veel tijd, en er zijn zat alternatieven. Mijn main focus ligt op dit moment vooral bij Huetro en secondair bij Regenmeter (wat bugfixes komen er aan!). Vooral omdat de IAPs veel meer opleveren bij de eerste :-).
Misschien een Regenmeter app LITE, met alleen (live-tile/notificaties) van neerslag? De rest is immers overal beschikbaar. Ook voor jou wellicht eenvoudiger in onderhoud van de app?
Hmm .... toch maar weer Regenmeter installeren dan.
PS. Net weer een notificatie van neerslag ontvangen ... blijft toch mooi gemaakt hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 29-03-2016 14:47 ]
Helemaal mee eens. Regenmeter is voor mij de meest gebruikte weer-app juist vanwege deze nauwkeurigheid...een het feit dat ik last heb van regen maar niet van een graadje meer of minder =)Niels9001 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:58:
Neem eens op dan... ik ken geen app die beter om elke 5 minuten het aantal mm neerslag te laten zien. Laat staan op de live tile.
Sure, het weer- en radar gedeelte is zeker terug te vinden in andere apps (MSN Weather bijv.) en ook nog beter. Maar Regenmeter draait vooral om de neerslag (het is dus ook geen defacto weer-app).
Jammer! Met het wegvallen van Here Transit valt er wat mij betreft toch een gat...welke alternatieven raadt jij aan dan?Trein naar UWP brengen zit er denk ik niet in.. Kost veel tijd, en er zijn zat alternatieven.
Ok, duidelijk. Niet het grootste probleem wat mij betreft; ik gooi 'em toch meestal open om de komende paar uur te checken.De 'kleine' live tile heeft nooit gewerkt op Windows 10 - bug in het OS ofzo, geen idee. Ik zet de tile maar updaten ho maar.
Niels9001 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:58:
[...]
Trein naar UWP brengen zit er denk ik niet in.. Kost veel tijd, en er zijn zat alternatieven.
Nope. Geen notificaties en geen live tile.
Ik ben na een jaar ontwikkelen in het stadium gekomen dat ik voor mijn eerste UWP app beta-testers zoek.
Ik hoop dat de app wel te zien is in de store met onderstaande link, maar niet is te downloaden. Ik heb namelijk opgegeven dat de app niet gepubliceerd moest worden in de store en alleen te downloaden met een promotiecode. Mocht de store niets laten zien, dan hoor ik dat graag en maak ik wel een screenshot of zo.
Als je mee wilt helpen als beta-tester, stuur mij dan een DM met je email adres of stuur een email naar contact@questie.net. Ik stuur je dan de promotiecode waarmee je de app kan downloaden en 3 promotiecodes voor in-app aankopen. In het menu in de app (altijd zichtbaar op de desktop, op mobiel alleen in 'Quest beheer') is een feedback knop aanwezig waar je alle foutmeldingen, tekortkomingen en tips kwijt kan.
In de app is een quest store aanwezig, die nu nog leeg is. Elke quest die je maakt, kan je publiceren en komt dan in de quest store te staan. Graag alleen quests publiceren die ook daadwerkelijk de moeite waard zijn en geen 'test quests'.
Het is later de bedoeling dat iedereen die quests publiceert daar wat aan kan verdienen. Tijdens de beta 'verkochte' quests worden echter niet uitbetaald, daar er nog geen uitbetaal systeem in de app aanwezig is en omdat tijdens de beta periode promotiecodes worden uitgedeeld om de app te kunnen testen.
De app is nog een vroege beta, niet alle functionaliteit is aanwezig en er zullen zeker nog bugs in zitten en ik hoop dat die met behulp van de beta-testers naar voren komen...
Ik hoop dat de app wel te zien is in de store met onderstaande link, maar niet is te downloaden. Ik heb namelijk opgegeven dat de app niet gepubliceerd moest worden in de store en alleen te downloaden met een promotiecode. Mocht de store niets laten zien, dan hoor ik dat graag en maak ik wel een screenshot of zo.
![]() | https://www.microsoft.com...apps/questie/9nblggh16ntn |
Als je mee wilt helpen als beta-tester, stuur mij dan een DM met je email adres of stuur een email naar contact@questie.net. Ik stuur je dan de promotiecode waarmee je de app kan downloaden en 3 promotiecodes voor in-app aankopen. In het menu in de app (altijd zichtbaar op de desktop, op mobiel alleen in 'Quest beheer') is een feedback knop aanwezig waar je alle foutmeldingen, tekortkomingen en tips kwijt kan.
In de app is een quest store aanwezig, die nu nog leeg is. Elke quest die je maakt, kan je publiceren en komt dan in de quest store te staan. Graag alleen quests publiceren die ook daadwerkelijk de moeite waard zijn en geen 'test quests'.
Het is later de bedoeling dat iedereen die quests publiceert daar wat aan kan verdienen. Tijdens de beta 'verkochte' quests worden echter niet uitbetaald, daar er nog geen uitbetaal systeem in de app aanwezig is en omdat tijdens de beta periode promotiecodes worden uitgedeeld om de app te kunnen testen.
De app is nog een vroege beta, niet alle functionaliteit is aanwezig en er zullen zeker nog bugs in zitten en ik hoop dat die met behulp van de beta-testers naar voren komen...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Opvallend het gebrek aan apps die gaan over zonnepanelen. Ik heb nu wel een app - PVMonitor - voor mijn SMA (met in-app aankopen) maar die is dodelijk saai. Liever had ik een ontwerp zoals dat van de app WiFi Analyzer.
En als ik al rondkijkend door verschillende woonplaatsen rij, dan valt het aantal zonnepanelen op, als je er op let.
Iemand die daar (financieel) heil in ziet? Nadeel is natuurlijk dat er veel verschillende merken zijn. Ik vind het zelf namelijk erg leuk om naar de dagopbrengst te kijken, dat wat ik NIET hoef te betalen.
En als ik al rondkijkend door verschillende woonplaatsen rij, dan valt het aantal zonnepanelen op, als je er op let.
Iemand die daar (financieel) heil in ziet? Nadeel is natuurlijk dat er veel verschillende merken zijn. Ik vind het zelf namelijk erg leuk om naar de dagopbrengst te kijken, dat wat ik NIET hoef te betalen.
Verwijderd
Hallo Tweakers,
Ik ben een beginnende app developer (als hobby) en heb zo juist mijn eerste windows 10 uwp app gemaakt. Het is een simpele app die een beslissing tussen 2 personen kan maken (Wie moet koken, de afwas doen, boodschappen etc.). Ik zou graag wat feedback willen omtrent de ervaring van de app en eventuele toevoegingen of aanpassingen die de app nog beter zouden kunnen maken! Hij staat sinds vandaag in de store, en hij werkt op desktop en mobiel:
https://www.microsoft.com/store/apps/9NBLGGH4N116
Als iemand ideeën heeft voor een andere leuke app stuur me een bericht, ik ben opzoek naar wat uitdagender!
Ik ben een beginnende app developer (als hobby) en heb zo juist mijn eerste windows 10 uwp app gemaakt. Het is een simpele app die een beslissing tussen 2 personen kan maken (Wie moet koken, de afwas doen, boodschappen etc.). Ik zou graag wat feedback willen omtrent de ervaring van de app en eventuele toevoegingen of aanpassingen die de app nog beter zouden kunnen maken! Hij staat sinds vandaag in de store, en hij werkt op desktop en mobiel:
https://www.microsoft.com/store/apps/9NBLGGH4N116
Als iemand ideeën heeft voor een andere leuke app stuur me een bericht, ik ben opzoek naar wat uitdagender!
De eerste 'feedback' die je standaard van mij kunt verwachten: waarom niet in het Nederlands?
NB: dat hoef je niet uit te leggen, mag wel, maar ik stel vast dat de app alleen in het Engels is.
En ..... waarom maar 2? Mijn kinderen mogen ook wel wat doen in de huishouding. Luie donders
Daarnaast, jouw andere vraag beantwoorden...
Ik ben op zoek naar een app waar je te bezoeken locaties kunt invoeren die je - dagelijks - bezoekt. Ben je er geweest dan afvinken. Maar deze locaties moeten op meerdere devices te zien zijn en synchroniseren..
Dus, op mijn toestel staat een x-aantal te bezoeken locaties. Deze locaties staan ook in het scherm van die andere devices. Ben ik op een locatie geweest, vink ik dat af en kunnen mijn collega's dat ook direct zien. Is/zijn mijn collega('s) diezelfde dag op een locatie geweest en vinkt dat af, dan moet ik dat direct kunnen zien.
Het bezoeken van die locaties vindt dagelijks plaats (365/24/7). Dus ik ben er vandaag geweest, heb dat afgevinkt maar ga er morgen weer naar toe dus moeten de locaties op enig moment weer beschikbaar zijn.
NB: dat hoef je niet uit te leggen, mag wel, maar ik stel vast dat de app alleen in het Engels is.
En ..... waarom maar 2? Mijn kinderen mogen ook wel wat doen in de huishouding. Luie donders
Ik ben op zoek naar een app waar je te bezoeken locaties kunt invoeren die je - dagelijks - bezoekt. Ben je er geweest dan afvinken. Maar deze locaties moeten op meerdere devices te zien zijn en synchroniseren..
Dus, op mijn toestel staat een x-aantal te bezoeken locaties. Deze locaties staan ook in het scherm van die andere devices. Ben ik op een locatie geweest, vink ik dat af en kunnen mijn collega's dat ook direct zien. Is/zijn mijn collega('s) diezelfde dag op een locatie geweest en vinkt dat af, dan moet ik dat direct kunnen zien.
Het bezoeken van die locaties vindt dagelijks plaats (365/24/7). Dus ik ben er vandaag geweest, heb dat afgevinkt maar ga er morgen weer naar toe dus moeten de locaties op enig moment weer beschikbaar zijn.
[ Voor 72% gewijzigd door GerCor op 05-04-2016 13:11 ]
Verwijderd
Bedankt voor de feedback!GerCor schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:12:
De eerste 'feedback' die je standaard van mij kunt verwachten: waarom niet in het Nederlands?
En ..... waarom maar 2? Mijn kinderen mogen ook wel wat doen in de huishouding. Luie donders![]()
Ik ben momenteel aan het uitzoeken hoe ik er voor kan zorgen dat de text aanpast aan de hand van de taal op je device, wanneer ik dit door heb zal ik de app update (ben nog aardig nieuw in programmeren).
Haha je hebt helemaal gelijk, ik ben ook al bezig om meer dan twee personen in de app toe te staan, ben alleen erg druk met afstuderen maar verwacht het binnen niet al te lang af te hebben.
Verder bedankt voor het idee! ik zal even goed naar de mogelijkheden kijken.
Ik zeg altijd maar: meer talen is meer bereik (als in: meer gebruikers).Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:15:
[...]
Bedankt voor de feedback!
Ik ben momenteel aan het uitzoeken hoe ik er voor kan zorgen dat de text aanpast aan de hand van de taal op je device, wanneer ik dit door heb zal ik de app update (ben nog aardig nieuw in programmeren).

Daarnaast zijn er nogal wat apps in de 8.1 store te vinden die nooit updaten naar W10M. Kun je er zo een paar uitzoeken die je aanspreken en daar een W10M versie van uitbrengen.
[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 05-04-2016 14:51 ]
*kuch* Podcast en FM-Radio *kuch*GerCor schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:46:
[...]
Ik zeg altijd maar: meer talen is meer bereik (als in: meer gebruikers).![]()
Daarnaast zijn er nogal wat apps in de 8.1 store te vinden die nooit updaten naar W10M. Kun je er zo een paar uitzoeken die je aanspreken en daar een W10M versie van uitbrengen.
Verwijderd
Daar heb je helemaal gelijk in, ik heb nu Nederlands en Engels toegevoegd als taal (met dank aan lchesser). Ik zal nog een aantal talen toevoegen en vervolgens aan de slag gaan om meer personen toe te staan in de app.GerCor schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:46:
[...]
Ik zeg altijd maar: meer talen is meer bereik (als in: meer gebruikers).![]()
You're welcomeVerwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:13:
[...]
Daar heb je helemaal gelijk in, ik heb nu Nederlands en Engels toegevoegd als taal (met dank aan lchesser). Ik zal nog een aantal talen toevoegen en vervolgens aan de slag gaan om meer personen toe te staan in de app.
[ Voor 0% gewijzigd door lchesser op 09-04-2016 11:51 . Reden: Typo ^^; ]
Mooi, alleen lijkt het mij dat mijn kinderen niet hoeven te betalen voor een avondje uit eten als ze niet eens meegaan. Dus ja, wanneer heb je het over meerdere personen? Je zult dus een selectie moeten maken wie aan wat meedoet. Mooie uitdaging....Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:13:
[...]
Daar heb je helemaal gelijk in, ik heb nu Nederlands en Engels toegevoegd als taal (met dank aan lchesser). Ik zal nog een aantal talen toevoegen en vervolgens aan de slag gaan om meer personen toe te staan in de app.
Universal MusicDB
https://www.microsoft.com...rsal-musicdb/9nblggh6glxb
Een universele muziek speler met een connectie naar last.fm.
Door intergratie met last.fm kan de app speellijsten maken die gebaseerd zijn op je luister gedrag; maar je kan ook random door je collectie heen, of natuurlijk gewoon een album spelen.
Deze app is gemaakt om lokale muziek van het device te spelen, niet om te streamen of naar een ander device te streamen.
Een universele muziek speler met een connectie naar last.fm.
Door intergratie met last.fm kan de app speellijsten maken die gebaseerd zijn op je luister gedrag; maar je kan ook random door je collectie heen, of natuurlijk gewoon een album spelen.
Deze app is gemaakt om lokale muziek van het device te spelen, niet om te streamen of naar een ander device te streamen.
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Ziet er leuk uit, pakt deze speler de album art van de map of uit elke file. Tot nu toe pakt zo'n beetje elke muziekspeler de album art uit de map, terwijl je als je een map hebt met allerlei muziek door elkaar "Various artists", waarbij alle album art van de individuele nummers gewoon in het nummer zit vaak fout gaat door één plaatje voor de hele map te gebruiken.
Albumart komt van spotify/last.fm als herkent wordt dat het om een verzamel album gaat krijg je per track artiestart ipv albumart.
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Ik heb nog niet veel aanmeldingen gehad om beta tester voor mijn app te zijn (hulde voor de mensen die zich wel hebben opgegeven
), maar om zoveel mogelijks bugs te kunnen pletten doe ik nog een oproep. Zie mij eerdere post:
Swerfer in "[W10] Post hier je Universal Windows Platform app (UWP app)"
Er zijn trouwens al weer aardig wat bugs geplet (dank aan de beta testers) en de app is inmiddels 3 builds verder...
Swerfer in "[W10] Post hier je Universal Windows Platform app (UWP app)"
Er zijn trouwens al weer aardig wat bugs geplet (dank aan de beta testers) en de app is inmiddels 3 builds verder...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Zo, de grote update voor Snips staat online. 
In deze nieuwe versie wordt er gebruik gemaakt van roaming Snips; jouw Snips worden nu netjes gesynced tussen al jouw apparaten zodra je het apparaat vergrendeld. Tevens nog een hoop andere kleine dingen aangepast en verbeterd. Hier een lijstje:
In deze nieuwe versie wordt er gebruik gemaakt van roaming Snips; jouw Snips worden nu netjes gesynced tussen al jouw apparaten zodra je het apparaat vergrendeld. Tevens nog een hoop andere kleine dingen aangepast en verbeterd. Hier een lijstje:
Als jullie nog ideeën of functies hebben die jullie handig/tof lijken, laat ze dan vooral horen.v1.5.0.0 (03-05-2016):
- NIEUW: Snips roamen nu tussen jouw apparaten. Vergrendel jouw apparaat om het te laten synchroniseren met de rest!
- NIEUW: Een nieuwe Instellingen-pagina waarop je de thema-instellingen kan aanpassen.
- NIEUW: Spellingscontrole helpt vanaf nu ook mee in Snips om de zpelfautjes eruit te halen.
- NIEUW: Een schoonmaak- en reset-opties zijn toegevoegd om mogelijke problemen op te lossen.
- NIEUW: Een nieuw geheim is toegevoegd om te zoeken!
- VERBETERD: Kleine details in de layout bijgewerkt voor een meer consistente stijl.
- VERBETERD: Verschillende code en betrouwbaarheids-verbeteringen.
- AANGEPAST: Info heet nu Instellingen.
- BUGFIX: Bug gefixed die ervoor zorgde dat de eerste Snip niet werd weergegeven op een smal scherm.
- BUGFIX: De problemen met het navigeren met swipes in de smalle modus is opgelost. Dit moet nu vloeiend werken.
- BUGFIX: De statusbalk laat nu niet meer de tekst door van een onderliggende Snip.
- (Alleen voor donateurs) NIEUW: Sorteer jouw Snips voortaan op meest recent, titel of op inhoud.
- (Alleen voor donateurs) VERBETERD: Zoeken gebeurd nu al zodra je begint met typen!
Nog nooit van Snips gehoord of gelezen. Lijkt mij iets te veel op wat OneNote ook zeer eenvoudig kan dus zie niet direct de toegevoegde waarde.
Het is ook gemaakt om naast OneNote te kunnen bestaan en ook meer bedoeld voor de hele kleine notities, of als een klembord. Of een 'to do'-lijst. Net wat je wilt.GerCor schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:24:
Nog nooit van Snips gehoord of gelezen. Lijkt mij iets te veel op wat OneNote ook zeer eenvoudig kan dus zie niet direct de toegevoegde waarde.
OneNote is in mijn opzicht meer geschikt als 'schrift'; voor belangrijkere notities en Snips meer als 'sticky notes'. Beide handig om te hebben, maar twee dingen die je liever niet combineert in één ding om het netjes te houden. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening daarover.
Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt inderdaad. Ik heb zelf het idee dat er van 'notitie-apps' al een heleboel zijn in de store. Maar bedankt voor jouw uitleg.
Klopt het dat je nul downloads hebt? Het is ook niet echt een 'mooie' app. Meer iets voor 'nerds' die het niet uitmaakt hoe het er uit ziet als het maar werkt.
Klopt het dat je nul downloads hebt? Het is ook niet echt een 'mooie' app. Meer iets voor 'nerds' die het niet uitmaakt hoe het er uit ziet als het maar werkt.
[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 07-05-2016 10:08 ]
Waar haal je die aantallen vandaan? M'n Dev-Center zegt toch nml echt 290 and still counting.GerCor schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:54:
Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt inderdaad. Ik heb zelf het idee dat er van 'notitie-apps' al een heleboel zijn in de store. Maar bedankt voor jouw uitleg.
Bij het design van Snips heb ik met name gekeken hoe ik een simpele, doch duidelijke app kon maken in de stijl van MDL2 met een vleugje van de oude Metro invloeden. Enig idee hoe ik de app volgens jou beter had kunnen maken qua design? Dan kan ik nml die tips gebruiken voor in latere apps. Ik hoor ze graag!
Ik heb de app niet geïnstalleerd. Ik keek naar de screenshots in de W10M store en dacht: niks voor mij. (Nou heb ik daarnaast de merkwaardige eigenschap dat wanneer ik de naam Google zie staan ik al geen interesse meer heb). En ik zag daar ook geen enkele waardering, dus dan zal er niks gedownload zijn was mijn gedachte.
[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 08-05-2016 04:06 ]
Mijn app Questie staat in de Windows Store als publieke beta. Ik wil de betatesters die mee hebben geholpen om zoveel mogelijk bugs te pletten bedanken! Nu de app een publieke beta is hoop ik de laatste achtergebleven bugs (en die zijn er vast) ook nog te pletten zodat de app binnenkort versie 1.0.0.0 mee kan krijgen.
![]() | https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh16ntn |
Tof om te zien dat de app nu al zo ver is.Swerfer schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:48:
Mijn app Questie staat in de Windows Store als publieke beta. Ik wil de betatesters die mee hebben geholpen om zoveel mogelijk bugs te pletten bedanken! Nu de app een publieke beta is hoop ik de laatste achtergebleven bugs (en die zijn er vast) ook nog te pletten zodat de app binnenkort versie 1.0.0.0 mee kan krijgen.
[afbeelding]
https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh16ntn
Bij deze mijn eigen nieuwe tennis app voor Windows 10 (desktop, tablet & mobile):
Hawk-Eye Tennis
Met o.a. live scores, uitslagen, dag planning, wereld ranglijsten, toernooien en binnenkort nog veel meer
.
Feedback, bug meldingen en tips zijn van harte welkom natuurlijk om de app nog beter te maken voor de gebruikers.
Downloaden uit de Windows Store via de volgende link:
https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh4vp5v
Desktop screens:

Mobile screens:
Hawk-Eye Tennis
Met o.a. live scores, uitslagen, dag planning, wereld ranglijsten, toernooien en binnenkort nog veel meer
Feedback, bug meldingen en tips zijn van harte welkom natuurlijk om de app nog beter te maken voor de gebruikers.
Downloaden uit de Windows Store via de volgende link:
https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh4vp5v
Desktop screens:
Mobile screens:
GoedWare heeft een nieuwe app uitgebracht in de Windows Store voor Windows 10 apparaten : Dutch Public Broadcasting. Bekijk met deze app gemiste uitzendingen van de NPO of bekijk een van hun live kanalen. De app is dankzij het Universal Windows Platform (UWP) concept beschikbaar op zowel desktop, tablet, telefoon en de XBOX One.
Download gratis @ Windows Store: https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh4xv76
Screenshot:
Download gratis @ Windows Store: https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh4xv76
Screenshot:
Bedankt voor het melden, ziet er veel belovend uit.pillejunior schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:44:
GoedWare heeft een nieuwe app uitgebracht in de Windows Store voor Windows 10 apparaten : Dutch Public Broadcasting. Bekijk met deze app gemiste uitzendingen van de NPO of bekijk een van hun live kanalen. De app is dankzij het Universal Windows Platform (UWP) concept beschikbaar op zowel desktop, tablet, telefoon en de XBOX One.
Gebruikte voorheen NPO
Playlist Converter

Convert playlists tussen Spotify, Groove en Deezer.
Vandaag de eerste release. Veel getest, maar toch, mocht je bugs tegenkomen, gebruik dan de in-app feedback.

Vandaag de eerste release. Veel getest, maar toch, mocht je bugs tegenkomen, gebruik dan de in-app feedback.
[ Voor 6% gewijzigd door Swerfer op 07-01-2017 14:05 ]
Cool, ik ben namelijk geswitched van Spotify naar Groove (gratis musicpas), en heb geen zin tig nummer handmatig op te zoeken. Ben benieuwd!Swerfer schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:48:
Playlist Converter [afbeelding]
Daar is de app precies voor bedoeld. In/na dit weekend is een nieuwe versie beschikbaar waarbij je kan kiezen om de app te kopen of te voorzien van advertenties om ongelimiteerd playlists te kunnen converteren. Op dit moment kan je namelijk 1 playlist volledig converteren en daarna per playlist de eerste 10 tracks of de app kopen. De advertentieversie is straks dus nieuw...Wietsee. schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:31:
[...]
Cool, ik ben namelijk geswitched van Spotify naar Groove (gratis musicpas), en heb geen zin tig nummer handmatig op te zoeken. Ben benieuwd!
Het wereldkampioenschap darten 2017 van de PDC bond is gisteren weer van start gegaan. Nu zijn er in Nederland en omstreken veel dart liefhebbers en voor hun deze app tip die pas uitgekomen is in de Windows Store:
World Darts Championship 2017
Het is een eerste versie, maar er komen meer updates aan...
De volgende features zijn onder andere aanwezig:
Hopelijk is het handig voor de liefhebber. Enjoy it
!
Screenshot:
De volgende features zijn onder andere aanwezig:
- Wereldkampioenschap Darts 2017
- Wedstrijdschema
- Live scores
- Uitslagen
- Order of Merit ranglijst
- Spelersdatabase
- Dart nieuws (Engels & Nederlands nieuws)
- Toernooi informatie
- Prijzengeld overzicht
Hopelijk is het handig voor de liefhebber. Enjoy it
Screenshot:
Gaaf...maar wat ik me op de XBox One (bij meer apps) afvraag, waarom kan ik de app niet met de Media Remote (of controller) bedienen en verschijnt er zo'n lelijke muiscursor in beeld?pillejunior schreef op Monday 10 October 2016 @ 10:44:
Screenshot:
[afbeelding]
En nog wat 'schoonheids dingetjes', als ik een video aanklik...moet ik nog een keer apart op de Play button klikken (ook bij de Live zenders). Je verwacht (voor m'n gevoel) dat de video gelijk gaat spelen en hij is standaard niet 'full screen'.
[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 16-12-2016 13:09 ]
Bedankt voor de feedback!TheVMaster schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:05:
[...]
Gaaf...maar wat ik me op de XBox One (bij meer apps) afvraag, waarom kan ik de app niet met de Media Remote (of controller) bedienen en verschijnt er zo'n lelijke muiscursor in beeld?
En nog wat 'schoonheids dingetjes', als ik een video aanklik...moet ik nog een keer apart op de Play button klikken (ook bij de Live zenders). Je verwacht (voor m'n gevoel) dat de video gelijk gaat spelen en hij is standaard niet 'full screen'.
Xbox One was voor ons ook eerste keer met een app. Al meer tips en feedback over gehad. We gaan met de komende updates proberen om de app ook lekker met controller en / of remote te laten werken. Ook de play button is een goede tip om wat mee te doen.
Is standaard fullscreen na starten een betere optie? Of liever handmatig?
Mij lijkt standaard full screen een betere optie, aangezien ik (in ieder geval op mobiel en Xbox) video's toch 99 van de 100 keer (en op de xbox gewoon altijd) full screen wil kijken. Zelfde geldt voor een Windows 10 tablet/laptop in 'tabletmode'....dan moet hij de video full screen tonen.pillejunior schreef op Friday 16 December 2016 @ 13:19:
[...]
Bedankt voor de feedback!
Xbox One was voor ons ook eerste keer met een app. Al meer tips en feedback over gehad. We gaan met de komende updates proberen om de app ook lekker met controller en / of remote te laten werken. Ook de play button is een goede tip om wat mee te doen.
Is standaard fullscreen na starten een betere optie? Of liever handmatig?
Voor de rest werkt de app wel goed op de XBox, alleen die muiscursor (dat doen veel meer apps btw...blijkbaar moet je iets 'extra's' doen om de controller/media remote werkend te krijgen?
Je kan een app standaard als desktop app op de Xbox draaien en dan verschijnt de muiscursor. Hiervoor hoeft de developer (vrijwel) niets aan te passen. Wil je echter de controller kunnen gebruiken, dan moet je diverse aanpassingen maken. De lastigste is de UI. Met de controller kan je naar onder/boven en links/rechts en dan kan het voorkomen dat bepaalde controls niet te bereiken zijn op het scherm. Neem bijvoorbeeld 5 controls die net als de 5 op een dobbelsteen staan op het scherm verdeeld zijn, dan kan het zomaar zijn dat je de middelste niet kan bereiken.TheVMaster schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:46:
[...]
Voor de rest werkt de app wel goed op de XBox, alleen die muiscursor (dat doen veel meer apps btw...blijkbaar moet je iets 'extra's' doen om de controller/media remote werkend te krijgen?
MSDN: Designing for Xbox and TV
Duidelijk. Nu snap ik meteen waarom veel apps (die niet door grote ontwikkelaars gemaakt lijken te zijn) met de muiscursos bediend moeten worden. Op zich geen probleem....de app is er in ieder geval voor de Xbox.Swerfer schreef op Friday 16 December 2016 @ 14:56:
[...]
Je kan een app standaard als desktop app op de Xbox draaien en dan verschijnt de muiscursor. Hiervoor hoeft de developer (vrijwel) niets aan te passen. Wil je echter de controller kunnen gebruiken, dan moet je diverse aanpassingen maken. De lastigste is de UI. Met de controller kan je naar onder/boven en links/rechts en dan kan het voorkomen dat bepaalde controls niet te bereiken zijn op het scherm. Neem bijvoorbeeld 5 controls die net als de 5 op een dobbelsteen staan op het scherm verdeeld zijn, dan kan het zomaar zijn dat je de middelste niet kan bereiken.
MSDN: Designing for Xbox and TV
ZIe dat DropBox er nu ook is voor de Xbox One (is natuurlijk geen zelf ontwikkelde app), langzaam groeit de hoeveelheid apps dan toch...
Er is een nieuwe update beschikbaar voor onderstaande dart app.
De volgende wijzigingen:
Offline opties toegevoegd voor bekijken wedstrijd, spelers.
Kleine design wijzigingen
De volgende wijzigingen:
Offline opties toegevoegd voor bekijken wedstrijd, spelers.
Kleine design wijzigingen
pillejunior schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:07:
Het wereldkampioenschap darten 2017 van de PDC bond is gisteren weer van start gegaan. Nu zijn er in Nederland en omstreken veel dart liefhebbers en voor hun deze app tip die pas uitgekomen is in de Windows Store:
De volgende features zijn onder andere aanwezig:Download: https://www.microsoft.com/store/apps/9n0jcqdp66v7
- Wereldkampioenschap Darts 2017
- Wedstrijdschema
- Live scores
- Uitslagen
- Order of Merit ranglijst
- Spelersdatabase
- Dart nieuws (Engels & Nederlands nieuws)
- Toernooi informatie
- Prijzengeld overzicht
Hopelijk is het handig voor de liefhebber. Enjoy it!
Screenshot:
[afbeelding]
Mijn app Playlist Converter is een redelijk succes
1000+ downloads, 60+ keer verkocht en inmiddels 1000+ playlists geconverteerd met in totaal 65000+ succesvol geconverteerde tracks!
Sinds de eerste release nu ook Napster , YouTube, M3U, Zune, PLS en WMP toegevoegd en .txt en .csv export toegevoegd.
Nu moet de sociale media zijn werk nog gaan doen en mijn website moet hoger in Goolge komen (nu pagina 3 met 'playlist converter' als zoekresultaat)...
Sinds de eerste release nu ook Napster , YouTube, M3U, Zune, PLS en WMP toegevoegd en .txt en .csv export toegevoegd.
Nu moet de sociale media zijn werk nog gaan doen en mijn website moet hoger in Goolge komen (nu pagina 3 met 'playlist converter' als zoekresultaat)...
Kan ik hier ook een oproep voor en app plaatsen ?
Kan en wil er iemand een Eneco Toon UWP app maken aangezien eneco de mobiele site om je toon op afstand te bedienen offline heeft gehaald. En nu dus voor Windows gebruikers onmogelijk is om heb te bedienen.
De api voor toon is vrijgegeven.
Kan en wil er iemand een Eneco Toon UWP app maken aangezien eneco de mobiele site om je toon op afstand te bedienen offline heeft gehaald. En nu dus voor Windows gebruikers onmogelijk is om heb te bedienen.
Ik zal een reminder in mijn agenda plaatsen. Ik ben nu nog bezig met een grote update van mijn app Playlist Converter maar ik verwacht daar over een paar weken klaar mee te zijn...picardo schreef op zondag 26 maart 2017 @ 08:32:
Kan ik hier ook een oproep voor en app plaatsen ?
Dat zou echt fantastisch zijnSwerfer schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:40:
[...]
Ik zal een reminder in mijn agenda plaatsen. Ik ben nu nog bezig met een grote update van mijn app Playlist Converter maar ik verwacht daar over een paar weken klaar mee te zijn...
Microsoft heeft de MapControl weer eens bijgwerkt in de Creators update, zodoende werken de radar overlays in mijn app regenthet.in, maar ook in Regenmeter app van @Niels9001 niet meer naar behoren vanaf deze versie.
Ik heb al wat uurtjes geïnvesteerd, helaas zonder soelaas. De MapControl laat nu duidelijk zichtbaar de bolling van de aarde zien wanneer je inzoomt in tegenstelling tot de vorige versie. Ik vermoed dat het probleem hier in zit. Ik hoop bij deze ook @Niels9001 te contacteren om zodoende samen en met alle andere ontwikkelaars hier tot een oplossing te komen. Ik heb inmiddels een topic geopend op MSDN. Maar ben bang dat daar ook niemand het weet.
Ik heb al wat uurtjes geïnvesteerd, helaas zonder soelaas. De MapControl laat nu duidelijk zichtbaar de bolling van de aarde zien wanneer je inzoomt in tegenstelling tot de vorige versie. Ik vermoed dat het probleem hier in zit. Ik hoop bij deze ook @Niels9001 te contacteren om zodoende samen en met alle andere ontwikkelaars hier tot een oplossing te komen. Ik heb inmiddels een topic geopend op MSDN. Maar ben bang dat daar ook niemand het weet.
Vreemd, een nieuwe SDK hoort altijd backwards compatible te zijn. Hier heeft Microsoft dan waarschijnlijk een fout gemaakt. Misschien hebben ze een propertie toegevoegd waarbij je voor Flat of 3D kan kiezen of zoiets.Wietsee. schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:42:
Microsoft heeft de MapControl weer eens bijgwerkt in de Creators update, zodoende werken de radar overlays in mijn app regenthet.in, maar ook in Regenmeter app van @Niels9001 niet meer naar behoren vanaf deze versie.
Je zou ook feedback kunnen geven waar meestal wel op wordt gereageerd:
https://connect.microsoft.com/visualstudio/feedback
Cool.. ben ook wel geinteresseerd, maar op dit moment nog druk bezig met updates voor Huetro (UWP client voor Philips Hue).Swerfer schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:40:
[...]
Ik zal een reminder in mijn agenda plaatsen. Ik ben nu nog bezig met een grote update van mijn app Playlist Converter maar ik verwacht daar over een paar weken klaar mee te zijn...
Nieuwe versie is vorige week trouwens uitgekomen, aantal nieuwe features komen in versie 4.1 en 4.2!

Ik heb mijn app Playlist Converter geupdate naar V2.0.56.0
Grootste wijziging is dat je nu playlists kan sharen, ook als de ontvanger bij een andere muziek service een abonnement heeft als de verzender...
Grootste wijziging is dat je nu playlists kan sharen, ook als de ontvanger bij een andere muziek service een abonnement heeft als de verzender...
Geweldig fijne app. Werkt als een trein op mijn 950 XL.Niels9001 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:52:
[...]
Cool.. ben ook wel geinteresseerd, maar op dit moment nog druk bezig met updates voor Huetro (UWP client voor Philips Hue).
Nieuwe versie is vorige week trouwens uitgekomen, aantal nieuwe features komen in versie 4.1 en 4.2!
[afbeelding]
Het enige wat ik nog mis is het bedienen van lampen buitenshuis.
Dit komt er aan via MeetHue.com account, dus net zoals in de officiele app!eXisTa schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:43:
[...]
Geweldig fijne app. Werkt als een trein op mijn 950 XL.
Het enige wat ik nog mis is het bedienen van lampen buitenshuis.
Niels
Omdat ABN-AMRO gestopt is met hun app heb ik een html wrapper geschreven die de mobiele website in een app plaatst en die het menu en de header en footer eruit sloopt.
Omdat publicatie van zo een app natuurlijk vele problemen met zich mee kan brengen heb ik hem in de store gezet als een app die div elementen uit een pagina kan filteren.
De volledige broncode staat op mijn website voor de personen die het niet vertrouwen om hun bank zaken via een 3rd party app te laten gaan. Zij kunnen met de code en de gratis versie van visual studio 2017 zelf de app bouwen. En natuurlijk controleren wat en hoe ik het doe. De app is gratis, geen data wordt gesynced met de store en ik heb een functie ingebouwd om de locale data te verwijderen.
De app heet AA-Browser. Link : https://www.microsoft.com...p/aa-browser/9n218bmtgp3r
Omdat publicatie van zo een app natuurlijk vele problemen met zich mee kan brengen heb ik hem in de store gezet als een app die div elementen uit een pagina kan filteren.
De volledige broncode staat op mijn website voor de personen die het niet vertrouwen om hun bank zaken via een 3rd party app te laten gaan. Zij kunnen met de code en de gratis versie van visual studio 2017 zelf de app bouwen. En natuurlijk controleren wat en hoe ik het doe. De app is gratis, geen data wordt gesynced met de store en ik heb een functie ingebouwd om de locale data te verwijderen.
De app heet AA-Browser. Link : https://www.microsoft.com...p/aa-browser/9n218bmtgp3r
[ Voor 4% gewijzigd door Audiodude op 05-06-2017 18:55 ]
Misschien niet helemaal de plaats om deze discussie te voeren, maar:
Toch jammer dat in plaats van dat diverse instanties investeren in een UWP app voor zowel desktop als mobiel, men er voor het gemak maar voor kiest om de oude Windows (Phone) 8 app te verwijderen.
En dat is natuurlijk niet waar Microsoft op had gehoopt.
Ik las dat Microsoft op (korte) termijn de oude Windows (Phone) 8 apps op basis van Silverlight geheel gaat stoppen. Dus dan wordt het echt omzetten naar UWP of het werkt niet meer.
Toch jammer dat in plaats van dat diverse instanties investeren in een UWP app voor zowel desktop als mobiel, men er voor het gemak maar voor kiest om de oude Windows (Phone) 8 app te verwijderen.
En dat is natuurlijk niet waar Microsoft op had gehoopt.
Ik las dat Microsoft op (korte) termijn de oude Windows (Phone) 8 apps op basis van Silverlight geheel gaat stoppen. Dus dan wordt het echt omzetten naar UWP of het werkt niet meer.
[ Voor 33% gewijzigd door CAP-Team op 06-06-2017 10:31 ]
Ik denk dat velen ondertussen wel een keer klaar zijn met wat Microsoft wil.
@Niels9001 Live tile van Regenmeter werkt hier al een tijdje niet meer.. Op WP8.1
Kan maar niet wennen aan W10m/iOs/Android maar kan ook begrijpen dat het een keer ophoudt met de app voor WP8.1. Andere mensen die er last van hebben? Of ben ik de enige nog hier met een WP toestel??
Komt er nog een Android versie van Regenmeter?
* CAP-Team rent
* CAP-Team rent
Geen idee, zal 'ns checken. Heb je geprobeerd om de tile uit en dan weer aan te zetten in de Regenmeter settings. En heeft de app toestemming om in de achtergrond te draaien?matroosoft schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 01:18:
@Niels9001 Live tile van Regenmeter werkt hier al een tijdje niet meer.. Op WP8.1Kan maar niet wennen aan W10m/iOs/Android maar kan ook begrijpen dat het een keer ophoudt met de app voor WP8.1. Andere mensen die er last van hebben? Of ben ik de enige nog hier met een WP toestel??
Ik heb nog geen tijd gevonden om de W10 client te herschrijven. Is wel mijn doel, vooral met Fluent Design
Had beide inderdaad al geprobeerd, zonder resultaat. Als je het zou kunnen fixen, heel graag.Niels9001 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:47:
[...]
Geen idee, zal 'ns checken. Heb je geprobeerd om de tile uit en dan weer aan te zetten in de Regenmeter settings. En heeft de app toestemming om in de achtergrond te draaien?
Ik heb nog geen tijd gevonden om de W10 client te herschrijven. Is wel mijn doel, vooral met Fluent Design. WP8.1 zal inderdaad alleen nog maar (zo nodig) bugfixes krijgen.
* TheVMaster schoptCAP-Team schreef op Friday 7 July 2017 @ 09:31:
Komt er nog een Android versie van Regenmeter?
* CAP-Team rent
Ghehe, zou het wel willen. Ben echter te druk met werk, gezin en Huetro. Ik hoop, nadat XAML Standard er een beetje doorheen is het (veel) makkelijker wordt om de huidige UWP versie te gebruiken voor Xamarin en dan dus ook voor Android/iOS!
Ben ook net in Xamarin gedoken. Toch wel lastig, maar wel te doen. XAML Standard zal zeker welkom zijn...
Ja.. Idealiter kan 'ie de UWP versie, naast x64, x86 en ARM meteen compilen naar iOS/Android en web. Maar dat zal nog wel even weg zijn (als het al kan), al is XAML Standard/.NET Standard wel een goede weg er naar toe.
Gaat iemand een poging wagen met die UWP contest?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Mijn app Huetro for Hue is genomineerd bij de Windows Developer Awards, in de categorie Design Innovator.
Elke stem helpt
. Dit kan hier: https://developer.microso.../events/build/2018/awards (Cast your vote bij Design Innovator).
Elke stem helpt

Je staat op 47%, kan bijna niet meer fout gaan zou je zeggen. Nice...Niels9001 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 13:58:
Mijn app Huetro for Hue is genomineerd bij de Windows Developer Awards, in de categorie Design Innovator.
Elke stem helpt. Dit kan hier: https://developer.microso.../events/build/2018/awards (Cast your vote bij Design Innovator).
[afbeelding]
Thanks! Wel nog 3 weken te gaan (van de 5) - maar hopelijk blijft het zo :)!Swerfer schreef op zondag 15 april 2018 @ 10:32:
[...]
Je staat op 47%, kan bijna niet meer fout gaan zou je zeggen. Nice...
Gefeliciteerd NielsNiels9001 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 13:58:
Elke stem helpt. Dit kan hier: https://developer.microso.../events/build/2018/awards (Cast your vote bij Design Innovator).
[afbeelding]