Welk ECC-RAM voor een AMD FX-bord?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
In verband met een nieuw project wil ik het RAM van een desktop uitbreiden tot 32GB. Hoewel het hoogstwaarschijnlijk niet nodig is wil ik graag weer ECC-RAM gebruiken. Het is bord is een 990FX met FX8350.

Nu wil ik dus in principe vier 8GB ECC DDR3-modules kopen. Ik heb redelijkerwijs keuze uit DDR3-1600 of DDR3-1866 en kan volgens mij DDR3L en DDR3 gebruiken
Alleen al in de pricewatch kom je dan op een aanzienlijke verzameling modules uit. Bij DDR3-1600 is ook keuze uit 1,35V-modules en de CAS-latency is 11, bij DDR3-1866 is de keuze wat beperkter, met CAS13.

Welke module is de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Uhhm voor welke reden wil je 32 GB ram gebruiken ? Kan je dit eerst toelichten voordat je advies wil ?

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Vooral experimenteren met text mining en machine learning, al kan ik op zich ook wel overwegen om het experimenteren met de huidige hoeveelheid RAM door datasubsets te selecteren en dan eventueel als het er echt om zou gaan een rekencentrum of eventueel ook cloud instance in te schakelen. Wat misschien wel het verstandigste is....

Een excuus om RAM te kopen is snel gezocht...

Maar ik ben hoe dan ook benieuwd naar wel RAM het beste is, prijstechnisch zijn de verschillen tussen de varianten niet zo groot.

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 09-07-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kan een 8350 overweg met ECC? En het moederbord? Daarbij is veel ECC ram REG, en dat moet het moederbord specifiek ondersteunen..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Moederbord en CPU ondersteunen ECC (niet reg). De pricewatchlink uit de op filtert als het goed is de modules die niet in aanmerking komen eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik ga maar gewoon Crucial 1866 CAS13 nemen, de CAS-latency is een fractie slechter dan 1600/CAS11, maar dat lijkt me irrelevant. Met Crucial heb ik (op het niet fixen van de M500 SSD-firmware na) wel goede ervaringen, Veel keuze qua merk is er toch niet, eigenlijk Kingston, Transcend, Crucial.
Pagina: 1