Knal uit speakers bij zappen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:07
Wellicht kan iemand met helpen met het volgende probleem..

Ik heb een Sony home cinema set en IPTV van KPN en ik heb al heel lang dat als ik zap er knallen uit de 2 front speakers komen. De achter speakers zijn draadloos en zitten op een apart zendertje en die hebben het niet

Bij het analoge kanaal en zappen met de eigen tv afstandsbediening gebeurd het ook niet, echt alleen bij het zappen met de KPN afstandsbediening. Ik heb het met een ander digitaal tv kastje geprobeerd maar zelfde probleem.

Zou dat aan de receiver kunnen liggen? De Sub heeft het bijvoorbeeld ook niet, alleen de 2 front speakers. Wellicht de center ook, dat heb ik niet gecheckt.

Ik ken wel iets met electronica maar ook niet super veel. Kan iemand me op de juiste weg wijzen wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Net je geen gebruik van S/PDIF?
Of gebruik je zo'n rood/wit of andere analoog kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Bedoel je dat het altijd al zo geweest is, of sinds je iets hebt veranderd, of is het probleem zomaar spontaan opgetreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 17:38

Maximilian

You've been Maxxed...

Even om uit te sluiten, als je je geluid op "mute" zet. Heb je het dan ook wanneer je zapt? Ook met schakelen van mute naar geluid? Dan zou het een software issue kunnen zijn in de kpn box die de audio coder werkelijk aan/uit zet ipv geluid op stil.

Wisselen van S/PDIF naar Tulp kabels kan soms een oplossing bieden.

Kijk eens of dit ook gebeurd als je van analoog naar analoog kanaal wisselt, of zeg maar de kanalen die alleen stereo geluid geven. Dan kan je misschien je audio codering beter op PCM laten.

Mocht je zekersteweten op 5.1 willen blijven en je gebruikt S/PDIF - Optical - Toslink, dan kan ik je misschien aanraden om een converter er bij te kopen. Zo iets als dit: http://site.ambery.com/webgraph/ATC-Diagram.gif

Die houden signal op coax en daardoor niet zo gevoelig voor audiovorm wisseling (loste het bij mij met mijn Z5500 op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
HollowGamer schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 23:01:
Net je geen gebruik van S/PDIF?
Of gebruik je zo'n rood/wit of andere analoog kabel?
Speakers zijn aangesloten met soort van speaker kabels gewoon. Geluid loopt via HDMI naar de tv. Digitale TV ontvanger zit ook gewoon via HDMI in de tv. Verder hangt er een Apple express aan met rood/wit analoog en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
Ploink schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:34:
[...]

Bedoel je dat het altijd al zo geweest is, of sinds je iets hebt veranderd, of is het probleem zomaar spontaan opgetreden?
Zomaar spontaan ontstaan voor zover ik weet, maar het Is al een poosje.. Er zou iets veranderd kunnen zijn maar ik geloof van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
Maximilian schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:47:
Even om uit te sluiten, als je je geluid op "mute" zet. Heb je het dan ook wanneer je zapt? Ook met schakelen van mute naar geluid? Dan zou het een software issue kunnen zijn in de kpn box die de audio coder werkelijk aan/uit zet ipv geluid op stil.

Wisselen van S/PDIF naar Tulp kabels kan soms een oplossing bieden.

Kijk eens of dit ook gebeurd als je van analoog naar analoog kanaal wisselt, of zeg maar de kanalen die alleen stereo geluid geven. Dan kan je misschien je audio codering beter op PCM laten.

Mocht je zekersteweten op 5.1 willen blijven en je gebruikt S/PDIF - Optical - Toslink, dan kan ik je misschien aanraden om een converter er bij te kopen. Zo iets als dit: http://site.ambery.com/webgraph/ATC-Diagram.gif

Die houden signal op coax en daardoor niet zo gevoelig voor audiovorm wisseling (loste het bij mij met mijn Z5500 op)
Als ik hem op mute zet via de tv afstandsbediening heb ik het niet. De mute van de digitale tv van KPN doet verder niks. Dan gaat het geluid niet uit. Mute schakelen gebeurd er ook niks maar dat gaat allemaal via de tv afstandsbediening en dan heb ik het niet. Het Is alleen met het zappen via de decoder afstandsbediening.

Analoog is het ook niet want dat zal ik via de normale afstandsbediening. En ik heb het beide bij een auto setting en pcm. En standaard staat het sowieso op LPCM.

Geluid loopt dus gewoon via HDMI van de versterker naar de TV op HDMI 1 met ARC.

Dus het blijft gek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
Ik heb hier wel een toslink kabel liggen nog. Ik kan die eventueel naast de HDMI kabels die in de apparaten zitten tussen de receiver en de IPTV decoder doen. Beetje dubbel op, maar kan dat een verschil maken misschien nog?
Pagina: 1