Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Driver update AMD Catalyst 15.7

Pagina: 1
Acties:

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Topicstarter
Ik kan begrijpen dat de meuktracker misschien nog iets minder serieus is dan de FP, maar is als inleidende zin dit nou echt nodig?
AMD heeft na een lange reeks bèta's eindelijk weer eens nieuwe, stabiele Catalyst-drivers uitgebracht
Het komt nogal anti-AMD over, was prima geweest bij het tweakers van 5+ jaar terug, maar voor een Tweakers welke momenteel behoorlijk zakelijk en neutraal wilt zijn, en dingen als M$ en andere soortgelijke grapjes van gebruikers snel en graag corrigeert, vind ik zoiets niet echt passen.

"eindelijk weer eens" kun je imo alleen maar lezen met als ondertooen "nou nou, werd tijd ook zeg hee", dat terwijl het, zeker van Tweakers, toch wel bekend mag zijn dat AMD niet iedere maand WHQL's uitgeeft omdat dat veel gedoe geeft met MS en het nodige geld zou kosten. Beta bij AMD zegt niks over de stabiliteit.

Een zin als "Na lange tijd heeft AMD weer een niet-beta driver uitgebracht" klinkt al heel wat professioneler en neutraler dan het huidige zinnetje.

People as things, that’s where it starts.

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 07:51

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Ik respecteer je mening, maar ik kan me toch niet vinden in je kritiek. Ik probeer, zoals je zelf ook als zegt, alleen maar aan te geven dat AMD nog maar een paar keer per jaar met stabiele drivers komt.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn mening: het aantal WHQL's wat jaarlijks uitkomt tussen Nvidia en AMD verschilt flink. Zou de nuance dan mogelijk kunnen zijn/worden "sinds de WHQL van 4 maanden geleden..."?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

De laatste door Microsoft gecertificeerde driver is alweer van december en is dus meer dan zeven maanden oud.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Drobanir schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:33:
Ik respecteer je mening, maar ik kan me toch niet vinden in je kritiek. Ik probeer, zoals je zelf ook als zegt, alleen maar aan te geven dat AMD nog maar een paar keer per jaar met stabiele drivers komt.
Ze komen bijna elke maand wel met stabiele drivers. Dat die niet WHQL gecertificeerd is betekend natuurlijk niet dat die minder stabiel zou zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Als AMD ze zelf bètadrivers noemt kan ik er natuurlijk niet meer van maken.

• -The_Mask-
  • Niet online
Bèta staat alleen niet voor onstabiel. Qua stabiliteit zit er namelijk geen verschil in.

[ Voor 39% gewijzigd door -The_Mask- op 14-07-2015 18:36 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• MAX3400

MAX3400

-The_Mask- schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:35:
Bèta staat alleen niet voor onstabiel. Qua stabiliteit zit er namelijk geen verschil in.
Dat is jouw ervaring; neem aan dat de release notes van een beta-driver er anders uitzien qua risico dan een WHQL. Net als bij elke andere beta van een (software)product?

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik heb nog nooit iemand zien klagen over de stabiliteit van de niet WHQL drivers en vergelijking met de WHQL drivers. Waarom zou een Tweaker überhaubt ook waarde hechten aan zo'n certificaatje, dat is echt alleen interessant voor de echte non Tweakers welke hun driver laten updaten via Windows Update.

AMD Nieuwsdiscussie

• MAX3400

MAX3400

-The_Mask- schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:05:
Ik heb nog nooit iemand zien klagen over de stabiliteit van de niet WHQL drivers en vergelijking met de WHQL drivers. Waarom zou een Tweaker überhaubt ook waarde hechten aan zo'n certificaatje, dat is echt alleen interessant voor de echte non Tweakers welke hun driver laten updaten via Windows Update.
Uhuh... Blij dat je geen waarde hecht aan een ingewikkeld, langdurig en officieel proces omtrent drivers. Tja, dat je iedere Tweaker meteen over 1 kam scheert, siert je dan meteen ook.

Moet ik proberen; ik ben dan wel Tweaker maar daar hebben mijn virtuele omgevingen (prive en werk) geen enkele boodschap aan. De werking van en/of de support op omgevingen van enkele tonnen (in geld) aan hard- en software, zal ik toch echt volgens HCL en WHQL/Certified manieren moeten onderhouden.

• -The_Mask-
  • Niet online
Je negeert gewoon wat ik zeg.
Ik heb nog nooit iemand zien klagen over de stabiliteit van de niet WHQL drivers en vergelijking met de WHQL drivers.

AMD Nieuwsdiscussie

• MAX3400

MAX3400

-The_Mask- schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:40:
Je negeert gewoon wat ik zeg.
[...]
Wat niet weet, wat niet deert?

N0stradamus in 'downloads: AMD Catalyst 15.4 bèta' ?
Verwijderd in 'downloads: AMD Catalyst 15.4 bèta' ?
Dark_soul in 'downloads: AMD Catalyst 15.4 bèta' ?

Het is allemaal volledig off-topic en ik vind het ook allemaal wel best of mensen wel/niet klagen over de stabiliteit van een beta-produkt. Zelfs de release-notes van AMD laten al zien wat er niet goed werkt in elke beta. Hoe "duidelijk" moet het zijn/worden dat er dus bedrijven zijn, zoals Microsoft, die dus een beta niet als WHQL kunnen certificeren of dat AMD geen geld wil uitgeven voor elke WHQL-certification?

Blij dat ik van al dat geneuzel af ben, to be honest. Ik game niet meer op mijn PC en hoef me dus ook geen zorgen te maken of mijn favo game bij elke driver weer 0.7fps sneller/langzamer wordt.

• -The_Mask-
  • Niet online
En die enkele problemen zie je ook net zo goed terug bij WHQL driver en dat is dus precies wat ik bedoel.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1