[windows] schone installatie wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Hello,

Ik had op mijn systeem Yosemite geinstalleerd (hackintosh :9 ) en wilde hiernaast XP installeren om een beetje te gamen.

Nu moest het systeem rebooten na het formatteren en schrijven van de bestanden vanaf de cd, krijg ik bij het opstarten de melding "windows could not start because of a computer disk hardware configuration problem. Could not read from the selected boot disk."

En om het nog erger te maken, de hackintosh partitie werkte ook niet meer.

Dus ik de hele schijf maar geformateerd en clean windows geinstalleerd... zelfde melding. HDD eruit, en een gehele nieuwe HDD erin... windows geinstalleerd.. zelfde melding.

Via de CD in recovery modus de standaard stappen al uitgevoerd (fixboot, fixmbr etc.).. blijf dezelfde melding krijgen. :o

Denk dat het iets te maken heeft met de bootloader of iets dergelijks? Hackintosh was opgezet met multibeast en chimera... mocht iemand hier wat aan hebben.

Biertje en eeuwige dank voor degene met de oplossing!

//edit bios staat op defaults

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 23:32
reset je bios eens en die hackingtosh laat dat er maar af.
Die gebruikt een andere schijfindeling dan windows ntfs gpt gebruikt.
Dus reset je bios boot met de windows 7 of windows 8 schijf fixmbr en overnieuw formateren (ntfs).
Dan zou je systeem het weer moeten doen.
dus dan ook batterijtje eruit of alles op default instellingen bios.
dvd als eerste boot zetten dan je hd, windows schijf erin nu zou je in de setup van windows je harde schijf weer kunnen formateren.

Anders moet je met een bootleble tooltje je harde schijf terugzetten naar de normale instellingen die windows gebruikt om te kunnen draaien.

https://www.paragon-software.com/nl/home/hdm-personal/

sommige format tooltjes hebben een optie om een dvd of cdrom te branden waardoor je weer een logisch station zou kunnen maken die bootble is.
En dus een systeem partitie overnieuw moeten kunnen in stellen met de mbr erop.
Het is effe puzzelen soms moet je de gehele partitie verwijderen om weer een systeem partitie te maken.
Om windows weer te installeren en te gebruiken.
in jouw geval dus de windows xp opstartschijf hd overnieuw formateren.
Veel plezier. :P
mvg rjmno1 :)

[ Voor 29% gewijzigd door rjmno1 op 13-07-2015 15:58 ]