970/980 met een Samsung U28D590D

Pagina: 1
Acties:

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:24
Ik ben van plan om een 970 of een 980 te gaan halen, ligt aan de deal die ik kan krijgen, en dan nog een Samsung U28D590D erbij. Ik wil liever geen SLI!

Nu weet ik dar de laatste games zwaar zijn om op zo'n resolutie te spelen, maar wel mogelijk. I
s het het wel waard om in zo'n scherm te investeren? Want het is nog redelijk nieuwe techniek en de volgende 2 generaties zijn waarschijnlijk toch nog niet sterk genoeg om de dan nieuwe titels op ultra/hoge settings in 4K te spelen.

Is het slimmer om het nu op 2K te houden en later dan over te stappen op 4K?

Mijn systeem is (samengevat) een 2500K, 8GB RAM ( wat ik wil upgraden naar 16GB in de nabije toekomst ) en een Corsair CX600M ( die ik ook wil vervangen ).

De games die ik speel zijn vooral GTA V, ETS 2 en zo nu en dan een potje BF. Later wil ik ook nog de nieuwe Hitman gaan spelen.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb een R9 290 icm met de U28D590D en speel gta v en cod, bf4. Ik vind het opzich wel goed gamen met 1 kaart rond de 40 frames in gta 5 en bf4. Maar je kan altijd de settings wat lager zetten. Ik ga er binnekort nog 1 bij halen voor CF.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 01:53

Thomg

Aww yiss

Als je geen problemen hebt met het omlaag krikken van de settings ( lees: medium ) is een 970 voldoende en gaat een 980 je wat meer speling geven. Een 980 gaat echter niet voorkomen dat je op 4K lager dan medium zal moeten gaan bij sommige recente spellen om stabiel 60 fps te behalen.

Als je op hoge settings en 60 fps wilt gamen is 2k nog the way to go.

• 3L3ktr1k
rikadoo schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 19:44:
Ik heb een R9 290 icm met de U28D590D en speel gta v en cod, bf4. Ik vind het opzich wel goed gamen met 1 kaart rond de 40 frames in gta 5 en bf4. Maar je kan altijd de settings wat lager zetten. Ik ga er binnekort nog 1 bij halen voor CF.
Op welke settings speel je nu dan ongeveer? High? En wat wat vind je van de monitor? Veel last van de kijkhoeken?
Thomg schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 19:44:
Als je geen problemen hebt met het omlaag krikken van de settings ( lees: medium ) is een 970 voldoende en gaat een 980 je wat meer speling geven. Een 980 gaat echter niet voorkomen dat je op 4K lager dan medium zal moeten gaan bij sommige recente spellen om stabiel 60 fps te behalen.

Als je op hoge settings en 60 fps wilt gamen is 2k nog the way to go.
Mwah, 60 FPS is niet echt een pré, kan ook leven met 40FPS, en is een 970/980 dan wel goed op high ongeveer?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 01:53

Thomg

Aww yiss

• 3L3ktr1k
Aha, de 980 haalt dus rond de 6 FPS hoger, met een overklok kan je dat nog wel richting de 8-9 tillen en dan zit je toch bijna aan de 40FPS. Dat is wel netjes vergeleken met de 970 lijkt me.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Nee, het is het zeker niet altijd waard om zo'n scherm te kopen. Het scherm is eigenlijk nergens écht goed in, behalve scherp zijn. Het scherm is dus eigelijk prima voor de "casual gamer". Dus als je af en toe het lekker vind om een spelletje te spelen is het scherm prima. Wil je er ook uren en uren office werk/fotobewerking op gaan doen, dan zou ik je aanraden om wat anders te kopen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• 3L3ktr1k
Frozen schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:45:
Nee, het is het zeker niet altijd waard om zo'n scherm te kopen. Het scherm is eigenlijk nergens écht goed in, behalve scherp zijn. Het scherm is dus eigelijk prima voor de "casual gamer". Dus als je af en toe het lekker vind om een spelletje te spelen is het scherm prima. Wil je er ook uren en uren office werk/fotobewerking op gaan doen, dan zou ik je aanraden om wat anders te kopen.
Ik gebruik het scherm eigenlijk voor ongeveer 3-4 uur gaming p/d, veel Tweakers, YouTube, Facebook etc en 's avonds Netflix in bed, daarvoor moeten de kijkhoeken dus wel redelijk zijn. Is het het dan waard?

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

3L3ktr1k schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:50:
[...]

Ik gebruik het scherm eigenlijk voor ongeveer 3-4 uur gaming p/d, veel Tweakers, YouTube, Facebook etc en 's avonds Netflix in bed, daarvoor moeten de kijkhoeken dus wel redelijk zijn. Is het het dan waard?
Kijkhoeken met dit scherm?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1461Auwsj8RxZNuEZktMTlOR/full.png
Ze zijn "niet bijzonder", het is een TN-paneel maar met IPS zal je betere resultaten halen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• 3L3ktr1k
Frozen schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:17:
[...]

Kijkhoeken met dit scherm?
[afbeelding]
Ze zijn "niet bijzonder", het is een TN-paneel maar met IPS zal je betere resultaten halen.
WTF heb jij gedaan :p, ziet er wel bruut uit! Maar welke is nu de Samsung? Want ja, zie een hoop monitoren, maar t is ook donker.

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:49

QinX

Shai-Hulud

3L3ktr1k schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:20:
[...]

WTF heb jij gedaan :p, ziet er wel bruut uit! Maar welke is nu de Samsung? Want ja, zie een hoop monitoren, maar t is ook donker.
Het zijn allemaal de Samsung maar elk onder een andere kijkhoek genomen.

Dus tenzij je recht voor het scherm zit zijn de kijkhoeken niet spectaculair.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• Markt42
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-03-2025
Ik heb zelf ook dit Samsung scherm. Ik zit er altijd recht voor dus van de kijkhoeken heb ik geen last. Daarnaast vind ik het een erg prettig scherm. Ik heb jammergenoeg nooit met een echt "high end" scherm gewerkt. Dus ik weet niet of dat een groot verschil is(neem aan van wel). Daarnaast heb ik er een 980ti aan gekoppeld en daarmee haal ik op high-ultra (zonder-2x msaa) bijna bij elke game 60 fps. Dit was in mijn geval de investering wel waard. Het enige waar ik problemen mee had was de scaling. Ik heb nog een 1200p scherm ernaast. Ik ben naar Windows 8.1 overgestapt om de scaling beter te krijgen. Dit zou met een scherm overigens geen probleem moeten zijn.

• 3L3ktr1k
QinX schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:23:
[...]

Het zijn allemaal de Samsung maar elk onder een andere kijkhoek genomen.

Dus tenzij je recht voor het scherm zit zijn de kijkhoeken niet spectaculair.
Ah oke, dan is alleen de onderste echt slecht, derest is wel aanvaardbaar als je geen kleurgerichte zaken doet volgens mij. Eigenlijk zit ik er toch altijd wel recht voor.
Markt42 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:30:
Ik heb zelf ook dit Samsung scherm. Ik zit er altijd recht voor dus van de kijkhoeken heb ik geen last. Daarnaast vind ik het een erg prettig scherm. Ik heb jammergenoeg nooit met een echt "high end" scherm gewerkt. Dus ik weet niet of dat een groot verschil is(neem aan van wel). Daarnaast heb ik er een 980ti aan gekoppeld en daarmee haal ik op high-ultra (zonder-2x msaa) bijna bij elke game 60 fps. Dit was in mijn geval de investering wel waard. Het enige waar ik problemen mee had was de scaling. Ik heb nog een 1200p scherm ernaast. Ik ben naar Windows 8.1 overgestapt om de scaling beter te krijgen. Dit zou met een scherm overigens geen probleem moeten zijn.
Gelukkig ben je tevreden over het scherm, alleen een 980Ti is wel erg ver boven mijn budget, jammergenoeg :p.

• Markt42
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-03-2025
Dat snap ik goed. Maar als je dus voor een 980/970 gaat kom je wel in de buurt van dezelfde performance. Ultra zal niet gaan maar medium-high wel. Zeker als je geen msaa gebruikt, wat overigens geen must is bij deze resolutie.

• 3L3ktr1k
Markt42 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:01:
Dat snap ik goed. Maar als je dus voor een 980/970 gaat kom je wel in de buurt van dezelfde performance. Ultra zal niet gaan maar medium-high wel. Zeker als je geen msaa gebruikt, wat overigens geen must is bij deze resolutie.
Nee precies, scherp is het toch wel :).

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Misschien dat als de Fury Pro uitkomt dat dat een optie is. De kaart zit ergens tussen de 390x en Fury X in en zal dus iets sneller zijn dan een GTX980.
Pagina: 1