Stereo versterker voor B&O Redline (RL 60.2)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Goedenavond Heren (en dames),

Voor een vriend van mij ben ik op zoek naar een goede versteker om 2 x B&O RL 60.2 aan te sturen.

Omdat ik geen idee heb ik waar ik op moet letten bij deze 2 oude beestjes en zelf niet echt bekend ben met stereo versterkers gooi ik de vraag maar even in de groep.

Het budget is klein ( max 100 euro) en we kijken dus op het moment vooral naar 2e hands. De Bron zal voornamelijk een laptop/mobiel zijn, via een aux kabel of nog liever via de Apple TV (hoe sluit ik deze aan zonder optical in?).

Het gaat dus om deze luidsprekers:

http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=659

Alvast dank voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Schopje naar CEA omdat het aankoopadvies betreft.

Voor de AppleTV kun je een optical naar RCA converter gebruiken. Of je kiest voor een surround receiver want die hebben veel meer (digitale) aansluitmogelijkheden. Daar kun je ook prima mee in stereo draaien.

Ik mis wel de eigen inzet in dit topic; heb je al iets 2e hands op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Nu online
Jazeker, ik heb gekeken naar de Beomaster 3500, die er vroeger natuurlijk bij hoorde. Deze zijn echter nog steeds rond de 150 euro. Ook kwam ik bijvoorbeeld een HK 6550 tegen. Verder heb ik nieuw gekeken naar:

pricewatch: Denon PMA-520AE Zwart

Ik zou graag willen dat de luidsprekers en speakers een beetje in verhouding zijn, en wil niet opgescheept zitten met oude roestbak van een versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die Denon heb ik gehoord toen ik mijn speakers (Klipsch F3) kocht. Gaat prima samenwerken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Nu online
Hmm, mag ik vragen waar je dat op baseert? Niet omdat ik je niet geloof, maar omdat ik me af vraag met welke eigenschappen een rol spelen bij zo'n keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 20:08

Stoney3K

Flatsehats!

Het zijn verder niet heel bijzondere, 'gewone' 8 ohms speakers, dus je kan er elke receiver op aansluiten die 45 watt in 8 ohm kan leveren.

Minder zou ik niet echt aanraden, want dan kan het je tweeters beschadigen als je de boel overstuurt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Waar haal je die 45 Watt vandaan? Die dingen doen al 93 dB met 1 Watt. Dat is zeer makkelijk aanstuurbaar en op het punt van vermogen hoef je eigenlijk niet aan eisen te voldoen. Gewoon een versterker nemen die voldoet aan je eisen qua aansluitingen en prijsklasse, ik zou nog eerder op looks letten dan op het te leveren vermogen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 20:08

Stoney3K

Flatsehats!

FeaR schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:24:
Waar haal je die 45 Watt vandaan? Die dingen doen al 93 dB met 1 Watt. Dat is zeer makkelijk aanstuurbaar en op het punt van vermogen hoef je eigenlijk niet aan eisen te voldoen. Gewoon een versterker nemen die voldoet aan je eisen qua aansluitingen en prijsklasse, ik zou nog eerder op looks letten dan op het te leveren vermogen.
http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=659

Maximaal RMS vermogen is 45W in 8 ohm. Niemand heeft alleen gezegd dat je ze dan ook zo hard hoeft te zetten :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Nu online
En hoe verhoud een denon versteker van 150 euro zich dan tot een instap modelletje AVR zoals de Pioneer 329 bijvoorbeeld? Merkt je dat qua geluid, of kun je beter voor de aansluit opties van de AVR gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zal qua sound mogelijk iets schelen maar verder redelijk gelijk. De Denon is een instapversterker gemaakt voor stereo. De Pioneer een instapreceiver gemaakt voor meerdere kanalen.
Alleen zou ik bij de pioneer meer mogelijkheden tot inregelen verwachten (digitale equalizer, evt room correction) terwijl een denon simpelweg een volume, bass en trebleknop heeft en that's it.

Betaal je dus ook voor. Met een budget vn 100 zou ik niet voor een AVR gaan of je moet hem 2e hands op de kop kunnen tikken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Stoney3K schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:21:
Het zijn verder niet heel bijzondere, 'gewone' 8 ohms speakers, dus je kan er elke receiver op aansluiten die 45 watt in 8 ohm kan leveren.

Minder zou ik niet echt aanraden, want dan kan het je tweeters beschadigen als je de boel overstuurt.
Ik vind het jammer dat dit soort verhalen nog steeds de ronde doen.

Ja als meer vermogen gaat leveren dan de versterker kan (extreem hard spelen), sloop je je speakers (clipping, kan tweeter van stuk gaan soms). Maar als je met een versterker met veel vermogen extreem hard gaat spelen en meer vermogen biedt dan je speakers kunnen hebben, sloop je je speakers ook (woofer of tweeter, meestal de woofer. Die krijgt dan simpelweg teveel vermogen en kan z'n warmte niet kwijt, waarna de isolatie om de spreekspoel smelt). Die tweede manier is een sluipmoordenaar, die eerste manier hoor je direct en dan kan je ingrijpen. Dus liever een iets te lichte versterker als je geneigd bent om vaak krankjorum hard te gaan spelen, anders maakt het geen moer uit (wel 20 watt of meer, da's wel de basis :)).

Ook met een versterker van precies 45 watt, kan je die speaker waarschijnlijk op beide manieren slopen. Het punt is dat je het zelf in de hand hebt.

Dat gezegd hebbende. Voor deze speakers kan je eigenlijk alle versterkers wel gebruiken. Denon, Rotel, Marantz, Onkyo, dat zijn een beetje de betaalbare wat nettere versterkers. Ik zou er daar eentje uit kiezen. Ze zijn allemaal "vlak" qua weergave en passen daarom allemaal prima bij elke speaker/.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Nu online
Ik begrijp dat een AVR in de regel duurder is, maar een Apple TV (Draadloos muziek streamen) aansluiten op een versterker zorgt er voor dat ik nog een DAC nodig heb, die zijn ook niet gratis.

Opzoek naar een Onkyo of Denon dus, die met beetje geluk ook nog digitale aansluitmogelijkheden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nee, op doek naar een AV receiver. Stereoversterkers met digitale ingangen zijn een stukje zeldzamer en dus duurder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Nu online
owk, duidelijk, kan ik hierbij ook het beste naar een Denon (AVR) of Onkyo zoeken, of zij de oude Pioneer (de VSX serie) ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die zijn ook prima. En als je geen HDMI nodig hebt, kan je voor een prikkie goeie AV receivers vinden. Die worden echt voor ver onder de 100 euro verkocht

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 12-07-2015 19:42 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1