• demonk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:03
Ik re-post, omdat ik per ongeluk in het verkeerde forum zat. En sorry dat het z'on lap tekst is.
Ik zou erg blij zijn als ik wat extra advise kan krijgen, om mijn moederboordkeuze te maken.

Ik heb mijn pc-config helder met maar één uitzondering (okay 1 1/2) …het moederboord.
Het wordt een I5 4460 met een R9 280 videokaart. Het wordt vooral een game-systeem,
voor een beginnende gamer.

Het moederboord is echter nog een klein twijfelgevalletje.
Ik wilde iets meer dan een ASRock H81M-HDS. 4 geheugensloten, wat meer PCI sloten.
Heb nog een oude wifi linksys wmp54g PCI kaartje liggen die ik er waarschijnlijk op wil aansluiten.
En je weet maar nooit of je nog een een audio-kaart wil aansluiten.
Vervolgens dacht ik…ik ga voor de aanbevolen: ASRock B85M Pro4
Nu twijfel ik weer…Ik heb een ATX kast, waarom dan voor een mATX moederboard gaan? Beetje groter boord is misschien steviger / meer werk)ruimte / betere koeling.
Een paar opties zijn de ASRock B85 Pro4.Is iets duurder en volgens mij het enige verschil is form factor.
Verder is er dan de MSI B85-G41 PC Mate. Ook een stevig boardje..
Dan is er het bijvoorbeeld de ASRock Fatal1ty B85 Killer die aanbevolen wordt in de bbg gamesysteem juli.
Of de Gigabyte G1.Sniper B6. Daar lees ik ook veel postieve berichten van. Heeft een M2 aansluiting voor SSD op moederboard met PCI-e aansluiting.(heeft een snelheid van maximum 10 Gb).
Ik vraag me dan af waarom heeft niet iedereen een M2 SSD..toch veel sneller. Of is de prijs nog te hoog. Anders zou ik mijn geplande crucial BX100 kunnen inruilen voor een M2 SSD..maar kan ook handig zijn misschien voor de toekomst.

Ik ga niet overklokken, maar wil gewoon een aardig kaartje met voldoende aansluiting en het liefst een beetje stevig moederboard, waarom 1 videokaart kan. Die groene ledjes van de Sniper zijn niet belangrijk, want ik heb een dichte kast…En een betere audiochip kan leuk zijn…alhoewel ik niet kritisch ben qua geluid…maar dat kan nog komen..Moedrboord moet in iedergeval een Interne header USB3 hebben zodat ik de USB3 poort aan de voorkant van de kast kan aanluiten.

Dus wordt het dus een ASRock B85M Pro4 a +/- 63,60 euro
of de ASRock B85 Pro4, MSI B85-G41 PC Mate, ASRock Fatal1ty B85 Killer of de Gigabyte G1.Sniper B6
De Gigabyte G1.Sniper B6 is +/- 90 euro. Is dat het prijsverschil waard..ook als je geen ledjes nodig hebt..of toch één van de andere...ASRock Fatal1ty B85 Killer ?
Wat vinden jullie. Alle advies is welkom !
Verder wat vinden jullie…alle componenten bij 1 winkel kopen of allemaal apart..bij goedkoopste winkel?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:25

br00ky

Moderator Harde Waren
demonk schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:35:
Ik re-post, omdat ik per ongeluk in het verkeerde forum zat.
Nee hoor, hier zit je fout, zie ook Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Lekker verder in welk moederbord / M2 SSD dus :). Gaat deze op slot.

p.s. het is trouwens moederbord, met 1 O ;).

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 09-07-2015 16:40 ]

Dit topic is gesloten.