Ik heb wat problemen met inbellen via Windows. Ik heb zowel een ISDN als een analoge aansluiting beschikbaar, maar beide geven no go. Het inbellen verloopt vlekkeloos, geen foutmelding of iets dergelijks. Maar dan komt het, zodra de verbinding tot stand is gekomen is er geen data verkeer over de inbellijn. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is ?!?
Heeft het wel eens gewerkt?
Kijk ff of je DNS-instellingen en dat soort zaken niet zijn veranderd. Kijk ook meteen ff of je een firewall hebt geïnstalleerd die niets meer doorlaat.
Kijk ff of je DNS-instellingen en dat soort zaken niet zijn veranderd. Kijk ook meteen ff of je een firewall hebt geïnstalleerd die niets meer doorlaat.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik zou inderdaad eens kijken naar je DNS-servers, meestal zijn die de oorzaak van dit soort problemen. Wat ook zou kunnen is dat je misschien een proxyserver hebt ingevoerd die of down is of niet meer bestaat. Dat wil ook nog wel eens tegenwerken.
DNS servers heb ik ff nagekeken maar deze worden door de server toegewezen.. Ik kan in zijn geheel geen data verkeer genereren over welke inbellijn dan ook... firewall heb ik inderdaad ( zonealarm ) alleen als ik deze uitschakel dan werkt het nog steeds niet.. Het probleem heb ik ook bij Win2k waar ik geen firewall bij geinstalleerd heb..
Op maandag 18 juni 2001 12:51 schreef Buzzman het volgende:
>> [url="http:///listtopics.php/4"]Internet & Telefonie[/url] <<
Goh meen je dat nou ? Heb je gelezen wat het probleem was ?Op maandag 18 juni 2001 13:08 schreef Afketser het volgende:
Dat gaat ook niet lukken... het is of ISDN of analoog.
Verwijderd
Ja vriend, ik heb het gelezen. Je probeerd iets wat niet gaat lukken.Goh meen je dat nou ? Heb je gelezen wat het probleem was ?
er staat helemaal niks over het tegelijk willen inbellen met ISDN en analoog, dus ik snap niet waar je dat vandaan haalt. Er staat duidelijk dat er gewoon ingebeld kan worden maar dat er geen dataverkeer over de inbelverbinding plaatsvind. En je vriend ben ik niet.Op maandag 18 juni 2001 14:05 schreef Afketser het volgende:
[..]
Ja vriend, ik heb het gelezen. Je probeerd iets wat niet gaat lukken.
Verwijderd
Nee, tegelijk inbellen met ISDN en analoog is natuurlijk helemaal uit ten boze.....je moet of je ISDN kaart eruit trekken of je (56k) modem eruit trekken. Heb vroeger ook jou probleem gehad. Exact hetzelfde....Op maandag 18 juni 2001 14:10 schreef rrainman het volgende:
[..]
er staat helemaal niks over het tegelijk willen inbellen met ISDN en analoog, dus ik snap niet waar je dat vandaan haalt. Er staat duidelijk dat er gewoon ingebeld kan worden maar dat er geen dataverkeer over de inbelverbinding plaatsvind. En je vriend ben ik niet.
ik was mijn 56k modempje al vergeten.. maar waarom heb jij in godsnaam een ISDN kaart en een 56k modem in je pc zitten, of aan je pc zitten?
Mijn 56k is extern, de ISDN kaart ligt er op dit moment uit maar dat heeft niet het effect wat je aangeeft jammer genoeg...Op maandag 18 juni 2001 14:20 schreef Afketser het volgende:
[..]
Nee, tegelijk inbellen met ISDN en analoog is natuurlijk helemaal uit ten boze.....je moet of je ISDN kaart eruit trekken of je (56k) modem eruit trekken. Heb vroeger ook jou probleem gehad. Exact hetzelfde....
ik was mijn 56k modempje al vergeten.. maar waarom heb jij in godsnaam een ISDN kaart en een 56k modem in je pc zitten, of aan je pc zitten?
ONZIN! Ik heb ISDN en een analoog modem (beide intern) en ik kan ze stuk-voor-stuk goed gebruiken (dus niet tegelijk).Op maandag 18 juni 2001 14:20 schreef Afketser het volgende:
[..]
Nee, tegelijk inbellen met ISDN en analoog is natuurlijk helemaal uit ten boze.....je moet of je ISDN kaart eruit trekken of je (56k) modem eruit trekken. Heb vroeger ook jou probleem gehad. Exact hetzelfde....
Juist, dat is ook mijn ervaring, daarom vind ik het vreemd dat het nu niet meer gaat...Op maandag 18 juni 2001 15:02 schreef pven het volgende:
[..]
ONZIN! Ik heb ISDN en een analoog modem (beide intern) en ik kan ze stuk-voor-stuk goed gebruiken (dus niet tegelijk).
Verwijderd
Er zijn altijd uitzonderingen... maar vaak geeft dat een probleem. Dit gaat alleen niet op voor rrainman... want hij heeft een extern modem....Op maandag 18 juni 2001 15:02 schreef pven het volgende:
[..]
ONZIN! Ik heb ISDN en een analoog modem (beide intern) en ik kan ze stuk-voor-stuk goed gebruiken (dus niet tegelijk).
Verwijderd
ik heb sinds zondagochtend een zelfde probleem.
zaterdag kan ik nog gewoon internetten enzo.
maar vanaf zondagochtend kon ik alleen inbellen en verder kwam ik niet
mail kan ik niet ophalen, icq werkt niet , explorer ook niet.
in een dosbox kan ik wel een ping doen, maar that's it.
heb ook een isdnkaart er in zitten en geen analoge modem.
in explorer geeft hij een dnserror
heb de instellingen nagekeken , maar die staan precies het zelfde als op de pc waar ik nu op zit
het enige verschil is dat op de pc bij externe toegang , bij servertypen ik wel kan kiezen tussen PPP: internet , windows enz.
en op die andere niet , want daar is tie grijs.
hopelijk heb ik spoedig antwoord
heb de instellingen nagekeken , maar die staan precies het zelfde als op de pc waar ik nu op zit
het enige verschil is dat op de pc bij externe toegang , bij servertypen ik wel kan kiezen tussen PPP: internet , windows enz.
Vreemd.Op maandag 18 juni 2001 17:29 schreef number8 het volgende:
ik heb sinds zondagochtend een zelfde probleem.
Je kan wel pingen => ipstack werkt
Je kan niet pingen op naam?
Welk os?
Je kan dit proberen maar of het helpt..
*winipcfg/"ipconfig /all" bekijken of de gegevens kloppen.
*bindings controleren.
*Dialup entry verwijderen en opnieuw aanmaken.
*DUN (W9x) verwijderen en opnieuw installeren
Some people like cupcakes better, I for one care less for them.
Hmm dubbelpost.
*tijdens troubleshooten firewall UIT
*tijdens troubleshooten firewall UIT
De problemen waar jij op doelt (irq conflicten ed) doen zich hier niet voor. Rrainman kan namelijk prima connectie maken.Op maandag 18 juni 2001 14:20 schreef Afketser het volgende:
[..]
uhh je hebt wel het goede protocol gekozen?Op maandag 18 juni 2001 12:29 schreef rrainman het volgende:
Ik heb wat problemen met inbellen via Windows. Ik heb zowel een ISDN als een analoge aansluiting beschikbaar, maar beide geven no go. Het inbellen verloopt vlekkeloos, geen foutmelding of iets dergelijks. Maar dan komt het, zodra de verbinding tot stand is gekomen is er geen data verkeer over de inbellijn. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is ?!?
Kan je wel pingen op IP?
Routetabel wordt niet geupdate na inbellen?
Loggen wilt wel eens wat verhelderen:
2 linkjes naar MS docs (w9x)
Ppplog.txt
Modemlog.txt
Deze files kan je controleren op problemen die onstaan tijdens connecten.
uiteraardOp dinsdag 19 juni 2001 04:52 schreef NiPeng het volgende:
[..]
uhh je hebt wel het goede protocol gekozen?
Nee ook dat werkt niet.. enkel de verbinding wordt gemaakt en thats it.. Bij eigenschappen van de verbinding kan je de hoeveelheid data zien die over de lijnen is verzonden/ontvangen, maar deze komt niet hoger als een paar honder bytes.Kan je wel pingen op IP?
geen idee, hoe check ik datRoutetabel wordt niet geupdate na inbellen?
OK dat gaan we eens ffkes proberenLoggen wilt wel eens wat verhelderen:
2 linkjes naar MS docs (w9x)
Ppplog.txt
Modemlog.txt
Deze files kan je controleren op problemen die onstaan tijdens connecten.
Verwijderd
Sorry dat ik een zeer ouwe topic open, maar ik zit helaas tijdelijk op een analoge modem en ik heb hetzelfde probleem. Inbellen gaat allemaal goed, pingen kan ik ook doen, maar de rest lukt allemaal niet. Ik gebruik WinXP op een laptop en gebruik de gratis TMF inbel nummer. Weet iemand al hier een oplossing voor?
Gaat het via ADSL of kabel wel goed?
Als je wilt kun je een nieuw topic openen met een duidelijke beschrijving van je probleem, maar vooral wat je allemaal hebt geprobeerd en wat er wel/niet gebeurt dan.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.