Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een aankoop gedaan via het internet. Ik heb toen gekozen voor betalen via Klarna. Daarna nooit meer over nagedacht. Dacht dat ik al betaald had.

En opeens een email van Segoria. Ik heb aangegeven nooit enige herinnering gehad te hebben maar dat ik direct de hoofdsom zou overmaken. Volgens hun loog ik en moest ik maar liefst 40 euro (op een order van 70 euro) betalen.

Nu de tweakers vraag. Met Segorio is niet te praten. Ze reageren simpelweg niet meer op mijn emails. Ik ontvang nu zeer regelmatig SMS spam van ze (snail mail is duur en de e-mails heb ik geblocked)

Ik heb toen een klacht ingediend via mijn provider (Vodafone) met als antwoord;

Geachte mevrouw XXX,

Op 8 juli 2015 ontvingen wij uw webformulier telefonische overlast. U meldt dat u wordt lastiggevallen op uw mobiele nummer XXX.

Uit ons onderzoek blijkt dat u de oproepen ontvangt via het internet. Helaas is er dan geen telefoonnummer zichtbaar. Alleen wanneer de oproepen afkomstig zijn van vaste en mobiele netwerken zijn de nummers voor ons zichtbaar.

Wordt u nog steeds lastiggevallen dan bestaat de mogelijkheid om uw mobiele nummer te wijzigen. U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice.

Ik ga een nummer dat ik 15 jaar heb niet aanpassen om van Segoria's terreur af te komen. Maar ze weigeren ook te stoppen met SMS te versturen.

Wie weet hoe ik deze malafide partij kan stoppen met mij via SMS lastig te vallen? Het is bijzonder storend. Zoals eerder genoemd Segoria weigert iedere medewerking. Ik moet de incassokosten betalen en anders blijven ze gewoon lekker deze auto-sms'jes sturen in de hoop dat ik maar betaal om ervanaf te zijn. Dit is makkelijk voor hun want volgens mij zijn deze SMSjes gratis en kunnen ze dus oneindig door blijven gaan.

Ik snap niet waarom het vandaag de dag nog steeds niet mogelijk is om via je mobieltje gewoon een tel. te blokkeren! Het nummer wat ik te zien krijg is: 7346742

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-11 16:35
Blokkeren is wel mogelijk via app's, die kan je zo vinden in de playstore. Maar daar los je het probleem nog niet meer op, maar je wordt iig minder lastig gevallen.

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:25
Uit de voorwaarden :Kosten bij te late betaling

De webwinkel rekent u € 0 voor het gebruik van deze service. Bedenk dat deze kosten per webwinkel kunnen verschillen.

Als Klarna geen betaling heeft ontvangen op de vervaldatum van de factuur, zal er per e-mail kosteloos een eerste herinnering worden gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de tweede herinnering zal Klarna € 13,50 aanmaningskosten** in rekening brengen. Blijft betaling uit dan kunnen deze kosten oplopen tot 15% voor bedragen tot € 2.500,- met een minimum van € 40,-.

Je hebt dus twee mails gehad. Sowieso zou ik dit soort dingen nooit gebruiken

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Gewoon even een klacht op 1 van de klachtensites en je kan regelen dat je die 40€ extra kosten niet hoeft te betalen, maar alleen de werkelijke kosten.
Hierna ben je ook van de SMS af.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al even gekeken voor een app maar ik heb toch enige 'angst' voor bugs dat ook dingen geblocked worden of andere narigheid. Ik moest ook betalen en betalen om alleen segoria te blokken...

Ik zal wel een klacht proberen in te dienen op een klachtensite maar van wat ik google interesseerd Segoria het geen klap. Ze zitten niet eens in Nederland! Ze hebben alleen een nl website.

Ik zal wel een even op een consumenten website vragen in hoeverre ik een klacht kan indienen over de onbeschofte werkwijze van deze stalkers....

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Segoria is onderdeel van Klarna.
Ik heb meerdere mensen die via klachtenwebsites aan de bel trokken gezien en daar werd de 40 euro boete kwijtgescholden en moest alleen het aanvankelijke bedrag betaald worden.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik dat toch maar even proberen.

Jammer hoor dat Klarna/Segoria alleen luisteren als je het online gooit....

Maar ik ben mijn lesje geleerd. NOOIT meer met Klarna in zee gaan. Het lijkt leuk maar uiteindelijk blijken zij eerder te fungeren als afpersers. Geen herinnering sturen en dan hun eigen vriendje eropaf sturen die op zo'n wijze je 40 euro probeerd af te troggelen
Pagina: 1