Toon posts:

Probleem met video kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb laatst een nieuwe pc in elkaar gezet. Alles is gloednieuw behalve mijn videokaart. Ik heb het idee dat hij overleden is maar ik wil zeker weten of hij echt dood is voordat ik een nieuwe bestel.

De fans van mijn videokaart draaien wel maar als ik de DVI kabel in mijn videokaart stop krijg ik geen beeld. Ook niet bij opstarten.
De videokaart wordt niet gedetecteerd in device manager als ik hem opstart en de DVI kabel in mijn moederbord stop.
Ik heb gekeken in de BIOS en hij staat ingesteld op het juist PCIe slot. Ik heb geprobeerd hem in een ander PCIe slot te doen wat ook niet werkt.
Ook heb ik de onboard graphics in de bios proberen uit te schakelen en dan vervolgens op te starten. Als ik dit doe gaat krijg ik wel beepcodes maar voor de rest gebeurt er niks.

Iemand nog ideeën of is het tijd om op te geven en een nieuwe te bestellen?

Specs:
PSU: Cooler Master V550 Semi-Modular
CPU Fan: Cooler Master Hyper 412S
CPU: Intel Core i5-4460
SSD: Crucial BX100
RAM: G.Skill 8GB DDR3
Mobo: G1.Sniper B6
GPU: MSI R9 270x gaming 2g

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2015 14:55 ]

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-01 12:57
Heb je nog garantie er op?

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 08:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Heb je geen garantie meer, vrij recente kaart. En anders in een andere pc proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wel garantie dus zou hem op kunnen sturen. Ik wil eigenlijk wel zeker weten of hij echt stuk is. In een adere pc proberen is niet echt een optie aangezien ik dat niet heb op het moment. Is het de moeite om hem te laten reparen want kan deze kaart nog wel huidige games draaien?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2015 15:01 ]

• Jochemd13
Garantie is toch gratis? Dus waarom zou je hem niet opsturen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is gratis uiteraard maar als deze kaart niet echt de huidige games kan draaien vind ik het niet de moeite om hem te laten repareren maar bestel ik liever een nieuwe..

• Jochemd13
Ik heb ook een R9 270X en die doet het prima met heel veel games, ik zie geen reden voor een nieuwe.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 08:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Tja, als hij het weer doet kan je hem verkopen natuurlijk, dat geld stop je dan weer in een nieuwe snellere kaart. En volgens mij kan je er nog prima mee uit de voeten op Full HD en medium/high setings zonder AA, is zeker geen trage videokaart.

En als je er geen zin meer in hebt (wat ik uit je reacties proef) zet je het als defect op V&A en ben je in 5 minuten verlost van je kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Okey, aangezien jullie zeggen dat hij nog prima de meeste games kan draaien probeer ik wel een RMA aan te vragen en hem op te sturen. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1