Hallo,
op dit moment heb ik een probleem.
op onze hyper-v omgeving(Hyper-V 2012 R2 Cluster) draaien drie windows 7 VM's.
De win7-1 is de "parent" en de andere twee zijn een kloon van deze machine.
De machines zijn niet gesysprepped omdat dit tijdelijke machines zijn voor een Office365 migratie.
Verder hebben ze een static IP-adres en zitten ze NIET in het domein.
het probleem is nu dat we verbinden naar het ip-adres van deze machines en zo dus een RDP sessie opzetten.
Eens per zoveel keer verliezen we de verbinding en komt deze na 2 a 3 keer reconnecten weer terug.
Ik heb zelf al gezocht op de melding maar ik kan eigenlijk geen eventlog meldingen vinden wanneer het probleem optreedt.
het gebeurd ook niet bij één specifieke handeling maar het lijkt compleet "random".
Zelf al getest:
VM een legacy netwerk adapter gegegeven.
DHCP adres opgegeven
Een ping opengezet naar de DNS/DHCP server en op het moment dat de verbinding terug komt kan ik zien dat er GEEN ping verloren is gegaan.
Dit zet me echt op een verkeerd been want dat zou inhouden dat het probleem niet in de VM zit.
Vervolgens getest op meerdere werkstations.
de VM's gemoved van de ene host naar de andere maar probleem blijft bestaan.
Op internet niet direct een oplossing kunnen vinden.
Hopende op jullie hulp want dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
op dit moment heb ik een probleem.
op onze hyper-v omgeving(Hyper-V 2012 R2 Cluster) draaien drie windows 7 VM's.
De win7-1 is de "parent" en de andere twee zijn een kloon van deze machine.
De machines zijn niet gesysprepped omdat dit tijdelijke machines zijn voor een Office365 migratie.
Verder hebben ze een static IP-adres en zitten ze NIET in het domein.
het probleem is nu dat we verbinden naar het ip-adres van deze machines en zo dus een RDP sessie opzetten.
Eens per zoveel keer verliezen we de verbinding en komt deze na 2 a 3 keer reconnecten weer terug.
Ik heb zelf al gezocht op de melding maar ik kan eigenlijk geen eventlog meldingen vinden wanneer het probleem optreedt.
het gebeurd ook niet bij één specifieke handeling maar het lijkt compleet "random".
Zelf al getest:
VM een legacy netwerk adapter gegegeven.
DHCP adres opgegeven
Een ping opengezet naar de DNS/DHCP server en op het moment dat de verbinding terug komt kan ik zien dat er GEEN ping verloren is gegaan.
Dit zet me echt op een verkeerd been want dat zou inhouden dat het probleem niet in de VM zit.
Vervolgens getest op meerdere werkstations.
de VM's gemoved van de ene host naar de andere maar probleem blijft bestaan.
Op internet niet direct een oplossing kunnen vinden.
Hopende op jullie hulp want dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.