Hyper-V VM verliest netwerk connectiviteit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 17:12
Hallo,

op dit moment heb ik een probleem.
op onze hyper-v omgeving(Hyper-V 2012 R2 Cluster) draaien drie windows 7 VM's.
De win7-1 is de "parent" en de andere twee zijn een kloon van deze machine.
De machines zijn niet gesysprepped omdat dit tijdelijke machines zijn voor een Office365 migratie.
Verder hebben ze een static IP-adres en zitten ze NIET in het domein.

het probleem is nu dat we verbinden naar het ip-adres van deze machines en zo dus een RDP sessie opzetten.
Eens per zoveel keer verliezen we de verbinding en komt deze na 2 a 3 keer reconnecten weer terug.
Ik heb zelf al gezocht op de melding maar ik kan eigenlijk geen eventlog meldingen vinden wanneer het probleem optreedt.
het gebeurd ook niet bij één specifieke handeling maar het lijkt compleet "random".

Zelf al getest:
VM een legacy netwerk adapter gegegeven.
DHCP adres opgegeven
Een ping opengezet naar de DNS/DHCP server en op het moment dat de verbinding terug komt kan ik zien dat er GEEN ping verloren is gegaan.
Dit zet me echt op een verkeerd been want dat zou inhouden dat het probleem niet in de VM zit.
Vervolgens getest op meerdere werkstations.
de VM's gemoved van de ene host naar de andere maar probleem blijft bestaan.
Op internet niet direct een oplossing kunnen vinden.

Hopende op jullie hulp want dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Ergens vermoed ik dat het komt door het feit dat je wel gecloned hebt, maar zonder te syspreppen.
Helemaal omdat je zelf aangeeft dat ze nooit een packet verliezen.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat voor een meldingen aangaande TCP/IP heb je in de eventlogs van de WIN-7 VM's ?

Als je met de Hyper-V Virtual Machine Connection tool zo'n VM bekijkt (dus op de consolesessie van de VM werkt vanaf een andere werkplek), valt dan óók de sessie weg, of gebeurt dat alleen als je middels een RDP connectie op die VM inlogt?

Waar ik heen wil met deze vragen: Is het de VM welke onderuit gaat op een of andere manier (lijkt me niet gezien het feit dat ICMP verkeer op de VM's geen drops heeft) óf is het de RDP sessie naar die VM (vanaf een ander werkstation waarschijnlijk) welke onderuit gaat door bijvoorbeeld collisions op je fysieke (client) netwerk/VLAN.

[ Voor 51% gewijzigd door Will_M op 09-07-2015 16:43 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-01-2017
Kijk even hoe het zit met de MAC adressen zowel in de virtual als in de Hyper-V manager op de virtual netwerk kaart van de virtuals. het kan zijn dat deze gelijk zijn en dan snapt de netwerk switche het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 17:12
Het vreemde is dat er geen eventlogs te zien zijn.
@Peterbr: dat was inderdaad de oplossing.
Mijn collega die de oorspronkelijk VM had aangemaakt was afgeweken van onze procedure en had een static mac op de Netwerkadapter geplaatst.
Hier had ik dus niet naar gekeken.
Na het wijzigen van de mac adressen is het probleme geholpen.
Dank voor jullie reacties!