Ff een lang verhaal,
Kijk als je een bedrag te besteden hebt van ong. 2500 gulden. Zou ik persoonlijk denken, dan wil ik het maximale uit mijn geld.
En dan bedoel ik niet snelheid, maar prijs kwaliteit
Persoonlijk zou ik dan kiezen voor een KT133A Mobo. Check
Anandtech die heeft net een roundup klaar liggen van KT133A Mobo's, mijn persoonlijke voorkeur gaat naar MSIK7T Turbo met of zonder Raid. De keus voor KT133A lijkt me simpel met dat budget. Je hebt gewoon een goed preseteerde machine op een goed uitontwikkeld platform. Ik heb zelf net een DDR systeem aangeschaft, maar dat kost ook wat meer
De processor zou ik als laatst kiezen, wel een thunderbird uiteraard maar gewoon het ontbrekende gat opvullen, kan er nog een 1,2 Ghz vanaf dat is dat mooi meegenomen, anders gewoon een 1 Ghz ofzo.
Als geheugen zou ik gaan voor kwalitatief goed geheugen voor een goede prijs. Neem bijvoorbeeld Dane-Elec of Infinion, is niet al te duur en je hebt toch goed merk geheugen, met goed prestaties.
Als Hdisk zou ik een IBM of Maxtor nemen, ik heb zelf nu een Maxtor goede ervaringen mee, en anders neem een IBM GXP60 20 Gb ofzo, is voldoende voor de standaard Jan Japie, en een weer een goed product voor het geld wat je er voor uitgeeft.
Geluidskaart voldoet een elcheapo versie van de SBLive prima, anders een XFire.
Videokaart, tja zou ik toch eerst ff wat reviews gaan lezen, die je nu hebt staan is wel een goed kaartje. En het hangt er ook maar helemaal vanaf wat er mee gebeurt.. wordt er veel op gegamed?
En randapparatuur gewoon even goed bedenken wat je wilt hebben en wat je er aan wilt uitgeven, wil een je dvd player, neem dan een Pioneer slot in erg mooie dingetjes.
Die NIC.. is het wel nodig een 3com kaartje, of kan het ook gewoon af met een gewone, neem bv die edimax kaartje met realtek chip, dingen worden standaard door windhoos herkent geen gedonder ermee doen het goed en niet al te duur.