SSD voor Laptop met dode batterij

Pagina: 1
Acties:

• timtwist
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-02 09:18
Ik zit al een tijd met het idee om eindelijk eens een SSD voor mijn Asus N53SV te kopen. Waar ik dan uiteindelijk naartoe wil is om de HDD te vervangen voor de SSD, en dan mijn CD-drive eruit en de HDD erin. Dit omdat de laptop zelf nog prima werkt en ik weinig reden zie om te up-graden, maar de snelheidswinst met opstarten e.d. mij wel erg fijn lijkt.
Nou zit ik alleen met volgend probleem...de batterij van mijn laptop is inmiddels echt he-le-maal dood. En om nou een nieuwe batterij te kopen voor een 5 jaar oude laptop zie ik ook niet zo zitten. Mijn laptop word wel zo nu en dan verplaatst, gaat mee op reis e.d, maar ik werk toch nooit zonder stopcontact, dus hij zal altijd ingeplugd blijven, mits ik hem gebruik. Helaas is het wel een enkele keer gebeurd dat bijv. de laptop/voedingskabel niet goed ingeplugd was en de laptop dus, min of meer direct, ermee ophield.
Nou heb ik begrepen dat een SSD niet zo goed tegen stroomuitval bestand is, en hier heb ik ook naar gezocht on-line, met wisselend succes, en nou dacht ik laat ik het eens in het forum van Tweakers gooien.
Ik heb flink zitten vergelijken en lezen en heb uiteindelijk twee SSD's gevonden die een soort van stroom-uitval bescherming hebben(maar ook hier schijnen de meningen daarover verdeeld te zijn.)

Crucial MX200 250GB
Crucial MX100 256GB

Nou naar mijn vraag;
Wat denken jullie over de stroom-uitval bescherming van deze SSD's?
Heb ik nog een of meerdere SSD's gemist die ook over een soort van bescherming tegen stroomuitval hebben en voor max 140 euro voor +-256GB te koop zijn?
Is het misschien een beter plan om bij mijn HDD te blijven omdat die beter bestand is tegen stroom-uitval?
Maakt het eigenlijk helemaal niet zoveel uit, of een SSD wel of geen bescherming tegen stroomuitval heeft?

Alvast super bedankt voor jullie hulp _/-\o_ :)

• Ivar19
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:44
#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 95,95€ 95,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 95,95

Is dit en een nieuwe accu voor 40 euro niet veel handiger? Je geeft aan dat soms de hele laptop uitvalt doordat de adapter niet goed aangesloten is. Met of zonder 'beveiliging' tegen stroomuitval, dit blijft niet wenselijk. Op deze manier heb je en een ssd en je laptop valt niet meer uit. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Ivar19 op 09-07-2015 14:18 ]

• timtwist
Dank voor je link voor de accu _/-\o_
kan me herinneren dat ik een jaar of wat geleden al eens heb zitten kijken voor een nieuwe accu, o.a. ivm met bios-update, maar toen was de goedkoopste toch al bijna 100 euro!! Maar voor nog geen 40 euro is dat het zeker waard!! Nu even kijken of ze ook naar Zweden verschepen:)

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:22
@tim, gewoon de batterij uit China laten komen, die versturen gratis, ook naar Zweden. Daarnaast stuk goedkoper. SSDs zijn volgens mij allebij prima, ik zou geloof ik voor de MX200 gaan, al is het maar omdat ie wat zuiniger is. (bron: http://www.custompcguide....100-vs-m500-and-m550-ssd/)

http://www.aliexpress.com...&SearchText=N53SV+battery

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Hou rekening met hetvolgende;
-als een accu plat is gegaan kan dit aan de accu liggen, maar ook aan de laptop, die de accu niet meer oplaad. In dit laatste geval laad de nieuwe accu niet/niet goed op en heb je er niets aan.

-de accu die ze daar verkopen is geen originele asus accu? (zowel de chinees als die bij almedo)

Als je vooruit kan met laptop zonder accu, kan je het ook gewoon zo laten. SSD is goed idee.

• timtwist
Bedankt voor de tips!! Ik heb net een website in Zweden gevonden die een originele asus batterij verkoopt voor ong. 40 euro, dus dat heb ik er wel voor over.
Voor zover ik weet laad hij nog wel op.
Een SSD zie ik meer als een investering die ik alijd nog in een nieuwe laptop kan stoppen mocht die zonder komen.
En met accu zou ik niet alleen naar SSD's met stroomuitval bescherming kunnen kijken, maar evt. Ook een 850 evo van Samsung kunnen overwegen, gezien ik daar ook veel goeds over gelezen heb:).

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-02 15:17
De samsung 850 evo is duurder dan crucial.
Die paar mb/s doe hij sneller is merk je in de praktijk helemaal niks van.
Wil je veilig zitten ivm powerloss zou ik de mx200 nemen.
En anders is de bx100 series ook erg goed.
Heeft geen powerloss bescherming maar is wel €20 goedkoper.
Pagina: 1