Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683120

Topicstarter
Situatie:
2 van de 3 voedingen in de SuperMicro CSE-743 chassis zijn kapot. Deze zijn, iig in NL, niet meer te krijgen wegens EOL. Om geen onnodig risico te lopen wil ik zsm weer terug naar redundant power.

SuperMicro adviseert om een nieuwe chassis, CSE-745 = opvolger, in te zetten.

Mijn vraag aan deze community:
kan ik 'straffeloos' de moederbord, X8DTL-3F, en storage, 8 hdd: 2 als mirror voor OS en DB & 6 als RAID5 + hot spare voor DATA, van de oude chassis transplanteren naar de nieuwe? Iemand ervaring met dit scenario? Te verwachten problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Als ik het zo bekijk dan zijn voor beide chassis de SAS backplane gelijk. Het lijkt me dat dit het enige is waar je rekening mee moet houden als je een RAID config naar een nieuw chassis gaat verplaatsen en je kunt de backplane niet meenemen.
Wel netjes kabeltjes en schijven nummeren en op dezelfde plek terug steken in het nieuwe chassis.
Zijn er andere dingen waar je je zorgen over maakt?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zorgen, zorgen: dat 'het' allemaal niet gelijk gaat werken en dat er heel veel tijd in gaat zitten en dat ik daarom mijn vlucht niet ga halen... zoiets!

Maar als ik het goed lees: indien mogelijk de backplane meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ja, dat zou kunnen. Als je geen 'onderbreking' (lees: verandering) aanbrengt in de ketting: Schijven>Backplane>Controller>Moederbord dan zou alles goed moeten werken.

Als je de tech specs van beide chassis er op naslaat dan zie je dat de backplanes in beide chassis hetzelfde type nummer hebben. Dat zou betekenen dat ze gelijk zijn. Bij het verplaatsen naar het nieuwe chassis zou je dus geen verandering aanbrengen in de hierboven beschreven ketting.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor je input! Ga er zo aan beginnen en zal een update plaatsen.

Cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor de geïnteresseerden:
Operatie gelukt! In deze was het feit dat de backplane (SAS) identiek was wat het vrij makkelijk maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
Beetje raid controller markeert de schijven dus je kan ze zelfs door elkaar husselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 09:23
Stom iets, maar had je die voedingen niet via Ebay kunnen krijgen?

Join the club

Pagina: 1