Toon posts:

[PHP/MySQL] Can't connect to local MySQL server...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net MySQL geinstalleerd op m'n Slackware-current (7.2 dacht ik), via een rpm van mysql.com (schaam schaam :o). Dat werkt, database aangemaakt, werkt perfect.

Vervolgens heb ik de laatste php (4.0.5) opgehaald en zo geconfigured:
./configure --with-mysql --with-apache=../apache_1.3.20 --enable-track-vars --with-xml --with-jpeg-dir=/usr/local --with-zlib --with-gd
en daarna gecompiled uiteraard. ok, php werkt nu als apache module. Alles werkt (zlib en gd getest), maar als ik een simpele mysql connectie probeer te maken krijg ik:

Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (111) in /www/keybulletin/test.php on line 3

Ik heb in de php.ini even de locatie van die mysql.sock aangepast, maar dat helpt niks.

Suggesties waardoor dit kan komen? En vooral hoe ik dit oplos?

BVD :)

Verwijderd

Kijk eens even heel goed, waar die socket-file te vinden is... Meestal in /tmp.
Zorg er dus ook voor dat je in je PHP-ini het goede pad hebt staan.
Verder moest je bij de configure opties wel meegeven waar hij de mysql-headers kon vinden als deze niet op de standaard plaats te vinden zijn, anders gebruikt hij namelijk de headers die bij PHP zelf zitten en niet degene op jouw systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 12:27 schreef nelske het volgende:

Kijk eens even heel goed, waar die socket-file te vinden is... Meestal in /tmp.
Heb ik gedaan, ze staan dus echt in /var/lib/mysql/mysql.sock
Zorg er dus ook voor dat je in je PHP-ini het goede pad hebt staan.

Verder moest je bij de configure opties wel meegeven waar hij de mysql-headers kon vinden als deze niet op de standaard plaats te vinden zijn, anders gebruikt hij namelijk de headers die bij PHP zelf zitten en niet degene op jouw systeem.
Dan zou er een foutmelding gegeven moeten worden door configure zou ik zeggen. :?

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 12:36 schreef Zef het volgende:

Dan zou er een foutmelding gegeven moeten worden door configure zou ik zeggen. :?
Nope hij geeft geen meldingen dan, maar neemt als het goed is zoals ik al zei dan de header files die bij PHP zitten.

Zet anders eens het debuglevel helemaal omhoog in dat script. Kijk de logfiles eens na en print in het script ook eens de laatste mysql_error() af.