Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:34
Situatie:
Meterkast: Ziggo modem --> UTP kabel naar router in woonkamer --> UTP kabel naar Accesspoint 1e verdieping.
Router en AP werken beide op zowel 2.4 GHz als 5GHz en zenden hetzelfde SSID uit.
Het AP is nieuw sinds ongeveer 2 weken.

Nu merk ik de laatste dagen dat als ik in de woonkamer op de bank zit; op ongeveer 3 meter in line-of-sight met de router, mijn telefoon toch verbinding lijkt te maken met het AP op de 1e verdieping op 5GHz. Die kan-ie nog net ontvangen, maar met zwak signaal en dus zwakke prestaties.

Volgens mij is het toch altijd de bedoeling dat mijn telefoon het sterkste signaal oppakt? Ik heb in de instellingen van de telefoon gekeken (Nexus 5, stock Android 5.1) maar daar zie ik er niets over terugkomen. In de router/AP ook niet.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 20:03

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Roaming wireless gaat bijna nooit naadloos. Ik heb het thuis ook, met drie AP's door het hele huis.
Even WiFi aan en uit zetten op het toestel werkt wel, maar ideaal is het niet.
Ik geloof dat roaming pas echt goed werkt als je Enterprise level AP's gebruikt icm toegang op basis van certificaten.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Roaming werkt vrijwel altijd slecht omdat de cliënt meestal beslist waar die verbinding mee maakt. Helaas zijn de meeste implementaties vrij slecht dat je device pas over gaat op de volgende AP als het signaal wat hij al had helemaal weg is.

Wat je kunt doen is je wifi aan en uit zetten, dan pakt hij als het goed is weer het sterkste signaal. Je hebt op Android ook apps die dat voor je in de gaten houden.

Of kijk naar iets wat gebruikt maakt van bijvoorbeeld min rssi (de minimale signaal sterkte waarbij je router een cliënt disconnect). Of bijvoorbeeld een accespoint die beslist waar de cliënt heen moet. Zoek maar eens naar zero-handoff

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:34
Dat klinkt als zoektermen die ik nog niet eerder heb gehad. Ik ga vanavond eens op mijn gemak kijken, thanks!

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zoals de meeste routers/access points heeft Sitecom helaas geen "minimum RSSI" instelling. Dat zorgt inderdaad voor een deauth/disassociate onder een bepaalde signaalsterkte.

Ik zou daarom elke AP (en elke band) een unieke SSID geven. Zo houd je beter controle.

Of kijk eens naar Wifi Roaming Fix of WiFi Prioritizer.