Prijsdalingen AMD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AMD heeft onlangs nieuwe videokaarten uitgebracht en ik lees hier en daar dat dit vaak gepaard gaat met prijsdalingen. Nou heb ik een nieuwe videokaart nodig, en ik vraag me af:
  • Hoe lang duurt het voordat de prijzen dalen?
  • Hoe sterk dalen ze?
  • Is dat het wachten waard?
Ik verwacht natuurlijk geen uitgebreide marktanalyse o.i.d., maar gewoon de verwachtingen van tweakers die dit soort dingen in het verleden vaker hebben meegemaakt. Mijn budget is maximaal 200 euro dus vooral prijzen van bestaande videokaarten, eventueel tweedehands, zijn voor mij interessant.
De vraag wat het wachten waard is klinkt natuurlijk erg subjectief en zal iedereen voor zichzelf moeten beoordelen. Wat voor mijzelf meespeelt is dat ik op dit moment geen werkende videokaart heb maar ik zou hem alleen gebruiken in mijn vrije tijd, niet voor werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Een topic als dit heeft natuurlijk een extreem hoog glazenbollen gehalte. Verder dan wat speculeren kom je eigen niet. Tip, kijk eens naar wat kaarten in het verleden gedaan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:44
Een prijsdaling zal niet zozeer aangekondigt worden door AMD, aangezien technisch gezien hun 2xx serie discontinued is en opgevolgd door de 3xx serie. Aangezien ze de 2xx serie niet meer aanbieden zullen ze die niet in prijs verlagen (ook al heb ik oprecht geen idee of ze de 2xx serie al discontinued hebben of niet)

Wat wel gebeurd is dat de huidige voorraden op moeten. Dit zal gepaard gaan met een prijsverlaging van misschien een paar tientjes, en dat zal volgens mij ook meer shopafhankelijk zijn.

De r9 290 had bij release een adviesprijs van 400 euro, shops zaten daar al onder om te concurreren. De goedkoopste r9 290 atm in de pricewatch is volgens mij 275 euro. Zo te zien is de prijs al flink gedaald door de maanden heen. Misschien zakt het verder, misschien niet. Wat ik wel weet is dat atm de 290 serie interessanter geprijst is dan de 390 serie. Alles meer is speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:53

Croga

The Unreasonable Man

Uiteraard zijn je vragen niet te beantwoorden. Koffiedik kijken levert nou eenmaal geen zinvolle voorspellingen op....

Maar kijk voor de grap eens naar de tweedehans markt. Voor €125 koop je op dit moment een Radeon HD7950. Dat is een R9 280. Dat is nagenoeg een R9 380.

Zoals al gesteld; prijsontwikkelingen zijn niet te voorspellen. Het enige wat je kunt zeggen is dat je in Computerland niet moet kopen tenzij je het nú nodig hebt. En je kunt nú voor iets meer dan de helft van je budget een behoorlijk sterke videokaart in handen krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De prijzen van de vorige generatie zijn al gedaald...

Zie bijvoorbeeld de grafiek hier, eind mei is die gezakt in prijs.
pricewatch: MSI R9 290X Lightning

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Het blijft zo inderdaad wel erg vaag, maar toch kan ik hier wel wat mee.
Pagina: 1