Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor MBO podiumtechniek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
ik ga de laptop gebruiken voor school.

voor school moet hij minimaal 8 gb ram hebben. minimaal Gt 830m videokaart en minimaal i5-5200

Wat is je budget?
750 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
de laptop moet ik dagelijks meenemen ik dacht zelf aan 15.6 inch

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
ACER ASPIRE E5-571G-55ZK ik weet alleen niet of acer nog goeie kwaliteit levert om meerdere jaren en elke dag te kunnen gebruiken. als jullie alternatieven weten laat maar weten.

alvast bedankt als jullie kunnen helpen!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :)
No offense, maar dit is nog steeds een beetje je vraag hier dumpen alsof het hier een helpdesk is. We verwachten eigenlijk ietsje meer eigen inzet, dus zelf zoeken, wat je gevonden hebt, wat je alternatieven zijn en waarom ergens je voorkeur naar uitgaat. Kunnen we veel gerichter met je meedenken :)
Kortom: jij mag je eigen alternatieven leveren, en dan komen wij wel met suggesties :)

Having said that: geeft school aan
- welke software er exact gedraaid zou moeten worden op die laptop
- of evt speciale aansluitingen (seriele poort oid?) nodig of handig zijn?
En heb je zelf nog eisen /wensen? kan me voorstellen dat een full HD scherm fijn zou zijn en dat je graag een SSD wilt. Ga je het ding ook voor andere zaken gebruiken? Hoe zwaar mag ie zijn? Ervaring met dagelijks meesleuren van een laptop en hoe beviel dat?

Zomaar even wat vragen die alleen jij kunt bentwoorden - mijn glazen bol is permanent in de revisie ;)
Snap je meteen mijn eerste opmerking ook iets beter ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap wat je bedoelt. excusses.

School geeft aan dat ik bepaalde specificaties nodig heb. programma's is niet heel duidelijk maar eentje daarvan is sowieso autocad en alles van office. Full HD is handig maar al kijk je naar laptops van 700 euro hebben die dat meestal al daarom vermeldde ik dat niet.
School heeft ook vermeld dat er 5 Ghz wifi nodig is.

gewicht maakt me niet heel erg uit als hij maar stevig is. ik heb al goede tas namelijk en heb dus weinig last van de laptop

mijn opties waar ik naar gekeken heb zijn:
-ACER ASPIRE E5-571G-55ZK (699 euro) deze omdat het alle specs heeft en iets betere videokaart. en past precies in budget

-HP PAVILION 15-P238ND (699 euro) deze heeft zelfde specs en past ook in budget. maar ik twijfel of HP wel lang meegaat. ook kan ik geen duidelijkheid vinden over of de laptop 5ghz wifi ondersteund. Ook heeft deze cache ssd wat me ook handig lijkt

-Asus N551JQ-CN045H (885 euro) deze valt er ruim buiten het budget maar heeft wel betere specs dan dat gevraagd wordt. maar geen idee of dat echt nodig is. gebruik de laptop namelijk alleen voor school. misschien soms om video's te editen. ook hierbij twijfel ik of de 5ghz verbinding aanwezig is.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
ACER Aspire en stevig?

:N

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Acer blinkt bij mijn weten niet uit in stevigheid nee ;)

Snap trouwens niet van school dat ze 5Ghz vereisen. Lijkt me stug dat ze een 5Ghz only infra hebben staan. Anyway, da's een kwestie van checken of er een wireless N chip in zit. Meestal laptops hebben een B/G/N adapter dus dat zal wel loslopen. En anders koop je een los stickje mocht het alsnog niet werken :)

Al bij Dell gekeken btw>? Hebben ook vaak leuke laptops en door je als student voor het VIP programma in te schrijven krijg je zomaar 10% korting gratis - zie Dell kortingscode topic :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)