Toon posts:

DVD-speler leest alleen CD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn DVD-speler. Hij speelt enkel CD's af en blijft bij DVD's proberen te lezen maar lukt niet.

Volgende heb ik al gedaan:
- drivers/firmware update van DVD
- oudere DVD in PC gezet, zelfde probleem!
- andere Sata-poort aangesloten (Sata1 naar Sata2)
- windows Fixit voor CD/DVD-speler (alles goed behalve 'verkeerd of geen medium in DVD speler')

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:42
Het enige wat ik niet zie is of je de dvd speler ook in een andere pc geprobeerd hebt?

Als die daar wel werkt ben je een stap verder.

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet, maar wel dus wel 2 DVD-spelers. Beide zelfde probleem, waardoor ik bijna ga vermoeden dat het iets met windows zelf is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lukt het wel als je windows in safe mode start?
Zo niet: kan natuurlijk zijn dat je twee defecte DVD spelers te makken hebt. Die oudere hoeft ook niet helemaal goed meer te zijn. Kun je dr toevallig eentje ergens lenen om dat uit te sluiten? Of desnoods een nieuwe halen, die dingen kosten toch geen drol meer :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Safe mode werkt ook niet, al geprobeerd. Kans is erg klein dat het aan beide DVD-spelers ligt, hoor.

Ik heb op internet meerdere mensen met zelfde probleem gevonden maar geen goede oplossing.

• The Eagle

The Eagle

En wat als je een andere sata kabel pakt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer inderdaad zeker ook eens een andere kabel zoals The Eagle zegt. Die dingen durven wel eens onbetrouwbaar worden.

Wat gebeurt er trouwens als je er een dvd insteekt? Blijft het lampje knipperen? Hoor je geluiden? Krijg je errors? Gaat het om een dvd met data of een video dvd?

Je kan ook eens proberen of het werkt met een Linux live usb stick. Als het daar wel mee werkt is het een software probleem.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:42
ik neem trouwens aan dat je niet alleen met beschrijfbare dvd's hebt geprobeerd maar ook met verschillende originele films of spellen op dvd?

Verwijderd

Topicstarter
Ongelofelijk. Beide DVD-spelers waren kapot en speelden alleen nog maar CD af.

Tegen beter weten in toch nog een 3e gekocht. En nu is het probleem opgelost! What are the odds....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zich wel ergens te verwachten - het lezen van DVD's gebruikt een andere laser dan CD's, dus prima mogelijk dat ene werkt en andere niet. Maar idd frappant dat beide exact zelfde euvel hadden.

Wat dat betreft: allicht verstandig de 5V spanning uit je voeding te controleren. Mogelijk dat daar pieken uit komen oid die de gevoeligere DVD laser om zeep geholpen hebben.

Overigens, DVD's en CD's zijn opslagtechnologie en hoeven dus niet on Overige Hardware.

Move OH -> OT

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 09-07-2015 16:39 ]

Oslik blyat! Oslik!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:32:
Ongelofelijk. Beide DVD-spelers waren kapot en speelden alleen nog maar CD af.

Tegen beter weten in toch nog een 3e gekocht. En nu is het probleem opgelost! What are the odds....
Die odds zijn groter dan je denkt ;)
Hoe oud zijn die dingen al, hoe lang hebben ze dus de kans gehad om stof te trekken en waar kunnen lasers slecht mee om gaan? ;)

Pagina: 1