Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMN
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 17:15
Hallo allemaal,

Volgend jaar ga ik op kamer wonen in Eindhoven. Het probleem is echter dat ik op deze kamer alleen gebruik kan maken van een wifi netwerk dat iedereen daar gebruikt. Ik wil op mijn kamer echter graag mijn Phillips Hue lampen en mijn Pionier VSX-528 receiver gebruiken.

De Phillips Hue heeft een bridge die met een utp kabel op een router aan moet worden gesloten. De receiver moet ook op een router aangesloten worden. Ik heb alleen niet de mogelijkheid om de bridge in de meterkast te hangen en kan ook geen kabels naar mijn kamer trekken. Bovendien is het niet de bedoeling dat iedereen straks mijn lampen kan bedien of muziek kan aanzetten via Airplay :P.

Bestaat er niet een of ander apparaat waarmee ik het wifi signaal op kan vangen, een eigen netwerk creëren en waar ik beide apparaten op kan aansluiten? Of weet iemand hier een andere oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt voor de moeite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat je kunt doen is een wifi bridge opzetten en die aansluiten op een nieuwe router die je zelf beheert in je kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hann1BaL schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:25:
Wat je kunt doen is een wifi bridge opzetten en die aansluiten op een nieuwe router die je zelf beheert in je kamer.
Gaat dan de wifi van het publieke gedeelte daar niet gigantisch op storen? Lijkt me niet prettig voor je kamergenoten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is gewoon een extra WiFi netwerk, als je dat op een ander kanaal kan gooien dan zou dat geen probleem moeten zijn.