• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:11
Beste mede-tweakers,

Ik ben al een tijd aan het zoeken naar een alternatief voor mijn chromecast. Ik zou graag een windows 8.1/10 media speler willen hebben (a la intel compute stick) waar ik Plex en Steam streaming minimaal op kan draaien (dan werken apps als youtube e.d. ook wel).

Nu kom ik verhalen tegen over Intel NUC, Intel Compute Stick (en dat deze wifi probs heeft?), diverse zelfbouw systemen.

Mijn doel is om een zo goedkoop mogelijke opstelling te maken. Vaak zie ik systemen met veel opslag en veel computing power omdat ze dedicated gebruikt worden, in mijn geval is dat niet omdat ik zowel beschik over een NAS (waar alle video op staat) en een snelle pc (voor steam streaming). De media speler hoeft dus enkel maar af te spelen.

Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met bovenstaande wensen :-) Hoe hebben anderen dit opgelost en tegen welk bedrag was je klaar?

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-01 13:48

houthakker

Poehé

Goedkoper dan een MeegoPad T01 of T02 gaat het niet worden (Intel Compute stick Cloon). Welke eisen heb je zelf (connectiviteit)? Waarom wil je Windows?

zie: YouTube: MeeGoPad T01 - Quick Steam In-Home Streaming Test

xbmc / kodi draaien er ook op, dus dan lijkt plex mij ook geen probleem.

Je kan ook wachten op de Valve Steam Link, maar het is nog niet bekend of je die als media player kan gebruiken (draait waarschijnlijk linux?).

Als je de windows eis laat varen zou je ook naar een Rasberry Pi 2 kunnen kijken (kost waarschijnlijk wat werk om plex + steam te draaien; multiboot kan iig al wel: YouTube: Raspberry Pi 2: Openelec + RetroPie + Steam Streaming),

[ Voor 29% gewijzigd door houthakker op 09-07-2015 10:54 ]

Specs

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:11
Voornaamste reden voor Windows is dat ik niet beperkt ben in apps en omdat ik weinig zin heb te tweaken als ik eindelijk tijd heb om op de bank te hangen ;-)

Ik ga die clones eens bekijken. Ik wil er ook wel 100+ euro aan uitgeven maar geen 200+ ;-)

[ Voor 23% gewijzigd door _Piwi_ op 09-07-2015 11:57 ]

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09-2025
Kijk is naar de nieuwe pipo x8 mooi apparaat.dual boot Windows en android.

Mvg plexter