Toon posts:

Probleem: Warmte Laptop HP Pavillion DV7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een Hp pavillion Dv7 notebook en ervaar erg vaak een probleem met de ventilatie.
De notebook word erg warm op z'n enige ventilatie punt. Zelfs zo warm dat het praktisch je vingers verbrand.

De notebook is echter recent schoon gemaakt geworden, met een paar stofdeeltjes als resultaat. Een dure oplossing, maar geen resultaat. De laptop blijft ontzettend warm worden.

Waar ik de notebook voor gebruik zijn onder andere het gehele Adobe pakket en enkele lichte games.

Momenteel staat er een grote ventilator op maar dat zie ik als een tijdelijke oplossing.

Wat zou ik hier aan kunnen doen?

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 21:27
Ik kan uit je post niet afleiden hoe hij schoongemaakt is, maar het komt nog wel eens voor dat er tussen de fan en het koelblok / uitgang voor warme lucht ruimte zit. Hier verzamelen zich bijvoorbeeld haren van huisdieren (of huisgenoten) of wat grovere stofdeeltjes. Dit wordt op een gegeven moment een dikke plak, en dan kan er niet meer geonoeg lucht doorheen om voldoende te koelen. Mijn Dell Inspiron is hier ook vrij gevoelig voor.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is schoon geblazen met een soort van pers.
Dus er zit niks meer van stof/haren tussen de fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:34
Is hij van binnen of van buiten schoongeblazen?

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
ik had hetzelfde met mijn I7 Dell Latitude. Zo heet dat de eikenhouten tafel van 4 centimeter dik onder de tafel ook heet was.

De "oplossing" was om de laptop een beetje schuiner te zetten door de achterkant op een boek te zetten. Zo kon het ventilatierooster onder de laptop wat meer lucht opzuigen. Zorgde er ook voor dat ie een stuk stiller werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:54

HugoBoss1985

Xenotech

Als je de laptop gebruikt, waar staat hij dan op?

Heb je hem op een vlak oppervlak (zoals een tafel) of bijvoorbeeld op schoot?

Als je een laptop op je schoot zet of in bed (o.i.d.) gebruikt, dan kan het zijn dat de ventilatieopeningen worden geblokkeerd.
In dat geval kan de koeler geen frisse lucht aanzuigen.

Hoe dan ook is een notebookstand of notebookdock met ventilator een aanrader.

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 09-07-2015 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:25
Wat zijn de temps van de laptop? Want 70 graden is voor ons erg warm. Maar voor de cpu kan er prima tegen.
Pagina: 1