Simpele Vraag over Kabels binnen Desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-05 18:26
Fijne avond allen,

Ik heb een simpele vraag over hoe alle kabels binnen een zelf gemaakte desktop lopen, ik heb hetd an over de aansluiting van de PSU op de Mobu, GPU, Case, SSD etc en de verschillende onderdelen op elkaar. Voor zover ik het nu begrijp gaat dat als volgt:

Voeding [PSU] (24 pin) -> Moederbord [MoBo]
Voeding [PSU] (8 pin) -> Grapische Kaart [GPU]
Voeding [PSU] (8 pin) -> Moederbord [MoBo] -> Proccesor [CPU]
Voeding [PSU] (8 pin) -> SSD
Moederboord [MoBo] (8 pin (?)) -> Case
Moederboord [MoBo] (8 pin (?)) -> Case (? pin) -> Fans
Moederboord [MoBo] (Sata) -> SSD

Ik zou graag willen weten hoe de kabels lopen ( van welk onderdeel de kabels komen) en hoeveel pins ze gebruiken, dit zou ik graag willen weten IVM mijn aankomende eerste build, ondanks dat ik veel videos heb gekeken werd dit me eigenlijk nooit duidelijk.

Bij voorbaat dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Simpele vragen met simpele antwoorden.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
PC Power Connectors - CompTIA A+ 220-801: 1.8

Welke kabels er op je moederbord kunnen worden aangesloten, staat in de handleiding van het moederbord.

Het aantal pins van betreffende kabel staat meestal ook in de handleiding v/h moederbord, anders is dit op te zoeken. (Met Google, ik zeg het maar even voor de duidelijkheid)

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 09-07-2015 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een beetje logisch nadenkt en de onderdelen bij elkaar ziet met de voedingsstekkers, kan je in principe niets verkeerd doet. Alles spreekt wel redelijk voor zich, past maar op 1 manier en in de verschillende boekjes en handleidingen kan je nalezen waar wat moet. Met de video's die je al hebt gezien en eventueel nog kan opvragen moet het wel heel raar lopen wil het niet lukken om een computer succesvol te bouwen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
Anoniem: 63975 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 00:53:
Simpele vragen met simpele antwoorden.

[video]

Welke kabels er op je moederbord kunnen worden aangesloten, staat in de handleiding van het moederbord.

Het aantal pins van betreffende kabel staat meestal ook in de handleiding v/h moederbord, anders is dit op te zoeken. (Met Google, ik zeg het maar even voor de duidelijkheid)
Bedankt voor het filmpje, het werd al een stukje duidelijker. Ik ga zeker verder op onderzoek uit :).
Hero of Time schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:26:
Als je een beetje logisch nadenkt en de onderdelen bij elkaar ziet met de voedingsstekkers, kan je in principe niets verkeerd doet. Alles spreekt wel redelijk voor zich, past maar op 1 manier en in de verschillende boekjes en handleidingen kan je nalezen waar wat moet. Met de video's die je al hebt gezien en eventueel nog kan opvragen moet het wel heel raar lopen wil het niet lukken om een computer succesvol te bouwen.
Bedankt voor je reactie, alleen de reden waarom ik het nu wil weten voordat ik de handleidingen heb is omdat ik mijn zwarte kabels door witte kabels wil vervangen en dan is het wel handig dat je bij voorbaat weet welke kabels je gaat gebruiken en hoeveel pins ze hebben, maar ik zal proberen dit allemaal uit te zoeken dmv handleidingen die online staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RienkK schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:30:
Bedankt voor je reactie, alleen de reden waarom ik het nu wil weten voordat ik de handleidingen heb is omdat ik mijn zwarte kabels door witte kabels wil vervangen en dan is het wel handig dat je bij voorbaat weet welke kabels je gaat gebruiken en hoeveel pins ze hebben, maar ik zal proberen dit allemaal uit te zoeken dmv handleidingen die online staan.
Hoe bedoel je zwarte door witte te vervangen? De voedingskabels hebben verschillende kleuren, zodat je weet welk voltage er doorheen gaat en of het de ground/nul lijn is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Veel voedingen hebben allemaal zwarte kabels. Makkelijker is dan om ze te gaan sleeven denk ik, dan om de daadwerkelijke kabels te gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eens. Sowieso zou ik afraden voor je allereerste build te gaan rommelen met dingen als dit. Eerst zorgen dat je (desnoods blind) de boel foutloos in elkaar kunt zetten, dan pas interessant gaan doen met kleurtjes enzo.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
Hero of Time schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:12:
[...]

Hoe bedoel je zwarte door witte te vervangen? De voedingskabels hebben verschillende kleuren, zodat je weet welk voltage er doorheen gaat en of het de ground/nul lijn is.
Ik heb het over de sleeving, de (vaak) zwarte bekabeling om de kabels heen. Ik koop een (overpriced) setje van witte kabels om die vervolgens te gebruiken in plaats van de meegeleverde zwarte kabels.
TERW_DAN schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:14:
Veel voedingen hebben allemaal zwarte kabels. Makkelijker is dan om ze te gaan sleeven denk ik, dan om de daadwerkelijke kabels te gaan vervangen.
Zelf sleeven lijkt me nog te lastig, daarom ga ik gewoon voor een kant en klaar setje :)
dion_b schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:16:
Eens. Sowieso zou ik afraden voor je allereerste build te gaan rommelen met dingen als dit. Eerst zorgen dat je (desnoods blind) de boel foutloos in elkaar kunt zetten, dan pas interessant gaan doen met kleurtjes enzo.
Na wat nagedacht te hebben denk ik dat ik inderdaad gewoon de meegeleverde kabels van de PSU ga gebruiken en pas na de build (als ik het nog steeds nodig vind) de witte kabels ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RienkK schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:43:
Zelf sleeven lijkt me nog te lastig, daarom ga ik gewoon voor een kant en klaar setje :)
Dan moet je natuurlijk wel een volledig modulaire voeding kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
TERW_DAN schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:49:
[...]

Dan moet je natuurlijk wel een volledig modulaire voeding kopen.
Ja daar heb ik rekening mee gehouden :) maar alsnog thanks voor de heads up !
Pagina: 1