Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Formulieren en statistiek

Pagina: 1
Acties:

• NielsSanders
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-11 10:19
Dames, heren,

Voor mijn werk ben ik aan het brainstormen over het maken van een formulier wat ingevuld wordt bij een audit. En dat de gegevens hieruit gebruikt kunnen worden voor statistieken. Mijn vraag is, met welk programma kun je dit het beste uitvoeren?

Voor mijn werk gaan wij later dit jaar audits uitvoeren. Hierbij willen we een standaard formulier invullen. In ditzelfde formulier moet berekend worden of de geauditeerde binnen de foutmarge blijft. Tevens willen we deze gegevens gebruiken om de voortgang te monitoren. Dus dat de gegevens van vorige audits worden vergeleken met de hedendaagse cijfers. Én dat de cijfers van alle geauditeerde gebruikt kunnen worden in het berekenen van een gemiddelde. Zeg landelijk of van een regio.
Het moet mogelijk zijn dat meerdere personen tegelijk een eigen audit uitvoeren. Dus dat de file(s) door meerderen tegelijkertijd worden gebruikt.

Een dergelijk formulier, kan ik dit maken in een programma uit de office suite? Bijvoorbeeld acces en/of infopath? Is dit per se één database? Of kan ik met één formulier ook data transporteren naar een externe file - een excel scheet bijvoorbeeld? Of moet ik aan iets anders denken buiten office?

Alvast bedankt!

M.v.g.
Niels :?

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-10 14:40
Dit zou kunnen met Acces. Dan zou je querys (instructies) uit kunnen voeren die gemiddelden en etc kunnen uitvoeren

«Nooit geschoten is altijd mis»

Verwijderd

Heeft TS ook al gekeken naar Google Forms?

forms.google.com

• NielsSanders
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-11 10:19
@Joostlek is het mogelijk om op eenzelfde wijze als Excel de gegevens te behandelen? Of kan het alleen met querys?

@frigeman aangezien ik voor een overheidsinstantie werk, is Google forms geen optie. Het kan niet zo zijn dat het mogelijk is dat Google of derden deze gegevens in kunnen zien.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Google (of MS, Amazon, KPN, whatever) -> Patriot Act -> onmogelijk passend met de WBP als er persoonsgegevens bij betrokken zijn.

Los daarvan: scheid intake, datamodel, output. Begin met modelleren van datamodel. Wat heb je precies gestructureerd en ongestructureerd nodig? Dat volgt uit wat je wilt rapporteren. En tenslotte volgt uit de mate van structuur pas hoe je het wilt uitvragen.

Een beetje overheid heeft tegenwoordig een goede eformulier-omgeving. Voldoet die niet?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)