Toon posts:

Onderzoek in Silicon Valley

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Wij gaan binnenkort een onderzoek starten voor school (profielwerkstuk), waarbij we een onderwerp gaan onderzoeken dat met informatica te maken heeft. Wij zouden dit onderzoek graag over Silicon Valley willen doen, en hebben de mogelijkheid om daadwerkelijk daarheen te gaan. We hebben het al over meerdere onderwerpen gehad, zoals het verkeersprobleem in Silicon Valley. We willen dat analyseren en er vervolgens een technologische oplossing voor bedenken. Ook zouden we startups in Silicon Valley kunnen onderzoeken, wat bijvoorbeeld hun succes bepaalt. Dit laatste is echter vrij theoretisch, terwijl wij ook een deel in de praktijk willen brengen. Hebben jullie misschien nog een leuk idee of een suggestie voor ons project?

We kunnen ook universiteiten als Stanford, Caltech en MIT (weliswaar niet in Silicon Valley, maar toch) of de techgiganten zoals Intel, Apple of Google kunnen contacteren om een goed idee. Weten jullie hoe we dit goed aan zouden kunnen pakken? Het lijkt bijna onmogelijk om met deze bedrijven contact te leggen.

We hopen dat jullie hiermee iets kunnen!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit heeft niet veel met wetenschap of levensbeschouwing te maken. Ik zet het voorlopig in Algemene Zaken, maar daarbij moet het echter niet de bedoeling zijn dat andere mensen jullie onderwerp moeten gaan bedenken.

Leg ook uit wat voor school het is (HBO/MBO/middelbaar onderwijs etc?). En denk eraan, waarom zou een startup jullie helpen, wat hebben ze er zelf aan?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

Als je zegt "profielwerkstuk", dan denk ik aan middelbaar onderwijs..

Ik vraag me af: waarom kies je al voordat je een probleem hebt gekozen en voordat je het probleem hebt geanalyseerd voor een "technologische" oplossing? Zou het niet zo kunnen zijn dat voor het probleem dat je gekozen en vervolgens onderzocht hebt, een sociale of een juridische oplossing beter zou kunnen zijn? Het lijkt me wat voorbarig om een oplossingsrichting vast te leggen voordat je het probleem uberhaupt kent?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant