• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
In eerste instantie dacht ik het geluid van mijn Zotac AD02 via Optische S/PDIF kabel laten lopen.
Echter lukt dat niet met een gewone optische kabel, krijg die niet in de connector van de zotac vastgeprikt.
Dan maar via USB dacht ik, want die past natuurlijk wel.
Maar krijg het geluid ook nu niet naar de speakers.

Via mijn Eastern Electric DAC gebeurt er niks.

Als ik de USB in de Aune DAC prik krijg ik volgende mogelijkheden te zien via OpenElecscherm:
-->systeem-->geluidsuitgang-->apparaat voor geluidsuitvoer-->
HD Audio Generic@@@
HDA ATI SB ALC 892 Analog
HDA ATI SB ALC 892 Digital S/PDIF
SA 9027 USB Audio Analog
SA 9027 USB Audio S/PDIF

Maar wat ik hier ook kies, geen geluid dus.
Wat gaat er hier fout? Wat doe ik fout?
Pfff wat een gedoe.
Alvast bedankt.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het lijkt dat je geen gebruik hebt gemaakt van de speciale SPdif adapter die origineel bij het systeem meegeleverd wordt? Je ziet hem midden op de foto, rechts naast de afstandsbediening. Daar past een standaard optische kabel in. Indien je die adapter niet in het bezit mocht hebben, ze zijn ook los verkrijgbaar.

Afbeeldingslocatie: http://fudzilla.net/images/stories/2012/December/Zotac_ZBOXNanoXSAD11/10.jpg

Testing, one, two ...

• Finesse
  • Niet online
Zo'n adapter zit standaard zeker niet bij de Zotac AD02.
Staat ook niet in het "Package contents" lijstje van het handleiding boekje.
Dat lijkt wel op een jack plug wat ik op foto zie.
We hebben al met meerdere personen gekeken naar de connector op de Zotac en dat is volgens niemand van ons een jack connector.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je hebt helemaal gelijk, ik was te slordig in mijn zoekpoging. De AD02 heeft een standaard optische spdif aansluiting en niet degene die via die jack-plug tot stand kan komen zoals bij latere typen wel het geval kan zijn (zoals dat type als voorbeeld op die foto). De aanwezige spdif aansluiting is volgens mij standaard v.w.b. aansluiting dus een originele spdif-kabel zou direct moeten passen. Dat gezegd hebbende, ik heb hier nog een ander type Zotac staan, maar met hetzelfde type behuizing, en daar past de optische audio-kabel prima in.

Afbeeldingslocatie: http://img.ncix.com/images/62283_2.jpg

Testing, one, two ...

• Finesse
  • Niet online
Zoals eerder vermeld: De standaard originele spdif-kabel klikt zich hier niet vast in de connector en valt er zo weer uit.
Dus nu op zoek voor de USB kabel werkende te krijgen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Oké, vreemd, aansluiting beschadigd blijkbaar. Maar je wilt nu via een standaard USB aansluiting op je Zotac digitaal geluid uitvoeren naar je Eastern Electric DAC? Via de SA 9027 USB Audio Analog of
SA 9027 USB Audio S/PDIF zou dat mogelijk moeten kunnen lukken aangezien ze in het audio-apparaten lijstje zichtbaar zijn binnen OE. Let wel dat enkel ondersteunde audio-formaten geselecteerd mogen zijn om audio te kunnen horen. Mogelijk krijg je in het algemene Kodi topic meer antwoorden die tot een oplossing kunnen volgen. [ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV

Succes..

Testing, one, two ...

• Finesse
  • Niet online
Ik heb idd. de indruk dat de spdif connector nogel diep in de Zotac zit.
Via de Eastern Electric DAC krijg ik de USB niet te zien via OpenElec, via de Aune DAC wel, maar krijg geen geluid.
Ik heb nu ook gepost in het algemeen Kodi topic.
Bedankt voor het meedenken.

• Finesse
  • Niet online
Iemand een idee of de optische connector van de Zotac redelijk eenvoudig zelf te vervangen is of bij wie /waar men zoiets kan laten doen?

• Finesse
  • Niet online
Finesse schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:28:
Iemand een idee of de optische connector van de Zotac redelijk eenvoudig zelf te vervangen is of bij wie /waar men zoiets kan laten doen?
Weinig reactie hier ...... maar:
De zotac is weg voor reparatie optische connector, zelf herstellen was blijkbaar niet mogelijk, er is blijkbaar speciaal gereedschap voor nodig.
Pagina: 1