Website white screen - totdat cookies verwijderd worden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:51
Hoi!

Vage topic title, vaag probleem. Ik zie met enige regelmaat .. eigenlijk helemaal niets! als ik een website bezoek die ik eerder bezocht heb. Gewoon een wit scherm.

Zodra ik de (sessie) cookies van een eerder bezoek verwijder, krijg ik een nieuwe sessie, en is het probleem opgelost. Kom ik later weer terug: weer wit scherm.

Ik zie 't probleem bij enkele Magento webshops, maar ook bij op "gewone" PHP gebaseerde sites (gebruik makend van PHPLib).

De error log blijft leeg, de access log toont alleen:
[08/Jul/2015:21:05:26 +0100] "GET / HTTP/1.1" 200 20
[08/Jul/2015:21:05:26 +0100] "GET /favicon.ico HTTP/1.1" 200 1406

In de code is de afgelopen maanden niks veranderd; "vroeger" had ik dit probleem niet. Het *lijkt* erop dat de browser (nieuwere versie) dit gedrag is gaan vertonen, maar ik heb hier geen enkele concrete aanwijzing voor, anders dan 'gut feeling'.

Ik heb dus geen idee waar ik 't moet zoeken. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Ik ken dit, zie dit met enige regelmaat bij mijn ouders. Zij gebruiken Maxthon en die laat het schijnbaar toe dat er cookies worden weggeschreven die te groot zijn (alles bij elkaar). De maximale grootte van alle cookies bij elkaar mag ~4096 bytes zijn (4093 voor Safari op iOS). Je kunt ook testen wat de maximale grootte van cookies is die door jou browser ondersteund worden op http://browsercookielimits.squawky.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
Handig linkje :)

Maar dat lijkt 't probleem toch niet te zijn. "mijn" website zet 2 cookies: Eigenlijk alleen ye'ol' sessie data.
De Magento shops zetten volgens mij wel wat meer cookies, maar niet $limit+x.

Een collega ziet 't zelfde probleem op enkele shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
Blijkbaar gaat er iets mis in de functie die aangeroepen wordt indien de sessie cookie herkend wordt. Dat zal niet heel veel code zijn lijkt me? Kijk daar dus eens naar. WSOD wijst meestal op een parse error o.i.d.

Tevens Magento gebruikt zijn eigen error logs i.p.v de standaard PHP error logs. Zie http://www.learnmagento.o...ricks/magento-error-logs/

[ Voor 6% gewijzigd door Tjolk op 10-07-2015 09:21 ]

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
't Is niet zozeer een WSOD. (browser blijft laden). Er treedt ook geen PHP fatal error oid op. De (error) logs blijven leeg.

Ik zie 't probleem nu op een Wordpress site, 2 Magento shops, een volledig maatwerk site. Verschillende servers, verschillende PHP versies.

Ik krijg 't vage vermoeden dat 't aan Redis of Varnish caching ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Niet een of andere vage browser plugin die de boel tegenhoudt?

Raar... Is zo gek nog niet

Pagina: 1