Toon posts:

Phanteks Enthoo Luxe Wit + fans + controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ga de Phanteks Enthoo Luxe Wit kopen.
pricewatch: Phanteks Enthoo Luxe Wit
.

Ik ga deze case voorzien van volgende fans:

200mm -> voorraan
140 mm -> achteraan
3 x 140 mm -> bovenaan
2 x 120 mm -> beneden
2 x 120 mm -> harde schijf

Ik ga dus de standaard fans die erbij zijn vervangen door andere.
Ik heb onderzocht dat de CORSAIR SP & AF goede fans zijn.
Als fan-controller zou ik de GELID SpeedTouch 6 gebruiken.

Bij deze wou ik vragen of dit een goede combinatie is voor de case?
Misschien ga ik een waterkoeler op de CPU (i7 2600k) zetten. Deze zou dan de Corsair 110i GTX zijn.

Mijn vragen:
- Is dit geheel een goede combinatie met luchtkoeling grafisch kaart (980ti), ... en waterkoeling op de processor?
- Zou ik airflow of static presure fans gebruiken of een combinatie van de 2?
- Is het een goede fancontroller of zijn er nog betere?

Tips/aanpassingen zijn welkom!

Alvast bedankt! :)

• Markt42
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-03-2025
In deze kast zit al een fancontroller ingebouwd die je met je mobo kan besturen. Dit gebruik ik zelf bij de phanteks enthoo pro en dat werkt goed. Weet je zeker dat je de fans wel wilt vervangen? De fans die ik heb vind ik zelf erg goed. Zijn vrij stil en veel airflow.
Daarnaast zou ik nog eens nadenken of je echt zo veel fans nodig hebt. Wat voor cooler heb je op je 980ti? Custom of reference? Ik heb de reference 980ti en daar staat van onder een noctua nf-a14 op. Hij wordt met 55% fanspeed, nooit warmer dan 78 graden (overgeclocked naar 1425Mhz).

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Static pressure fans kun je het beste gebruiken op plekken waar de lucht max 3cm ruimte heeft tot een 'obstakel', waarbij je dus kunt denken aan een Heatsink (CPU-koeler), Radiator, of direct voor een harde-schijfkooi. Waar de luchtstroom dus ruimte heeft zou je het beste Airflow fans kunnen pakken. echter zijn er ook fans die beide wel wat combineren, denk aan de NF-F12 van Noctua.
zoals Markt42 zegt heeft de Enthoo Luxe ook een ingebouwde fan-controller, afhankelijk van je moederbord kun je hier echt wel een leuk profiel instellen, en anders lukt 't misschien mbv Speedfan.

zelf heb ik ook Luchtkoeling op de GPU en waterkoeling op de CPU, kan prima.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-02 19:04
Met speedfan kan je een profile instellen die met de fan controller werkt. En meer kans zorgen voor minder herrie met meer airflow. En het ziet er mooi uit:). Dus zou zeker geen fancontroller kopen. Tenzij je individual je fans wil controlleren.

Verwijderd

Topicstarter
Heb jullie reacties eens even allemaal gelezen.

Ik zelf heb de MSI 980 ti.
Ik denk dat ik de 200mm ga laten steken, maar de 140mm fans ga veranderen.
Is de keuze van de CPU koeler (Corsair H110i GT) een goede keuze? Of zijn er betere voor dat geld of minder? Zou ik de fans veranderen door AF of SP fans? (Achteraan & bovenaan)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat ik hier eigenlijk mis, waarom zoveel fans? Heb je deze setup al in huis en is de standaard flow met de 3 meegeleverde fans onvoldoende?

Stock fans vervangen door stillere snap ik nog wel, maar je case alhaast veranderen in een hovercraft vind ik altijd erg intrigerend ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gelezen dat deze fans luid zijn.
Het is dus inderdaad dat bedoeling om deze te vervangen voor stillere :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Okay, maar dan zie ik nog steeds een overschot van 9-3 = 6 fans...
Pagina: 1