Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

budget laptop

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 15:22
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
huis, tuin en keuken gebruik

Wat is je budget?
400,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
nee, maar een aardige accu is wel fijn als we in de tuin willen werken op de laptop. Daarom ook willen we een mat scherm.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
ik heb onlangs een dell i3 laptop gekocht met een glanzend scherm. Dat wil ik niet. de dell gaat terug naar Dell, maar nu de vraag: wat dan? de dell met glanzend scherm was voordelig (314,- met i3 processor (dell 3542-3177). Ik heb geen specifieke voorkeuren. Ik had zelf deze laptops gevonden (heb een i3 ingesteld als filter):
http://tweakers.net/price...;434389;437634/categorie/

Maar qua amd processoren heb ik nu niet gekeken. Wellicht dat er goede laptops met een AmD processor zijn die door mij filtert buiten mijn scope vallen. Ik heb gezocht maar weet niet welke processor ik minimaal moet hebben van AMD als ik bij Intel i3 als minimum opgeef.

[ Voor 13% gewijzigd door DeRooney op 11-07-2015 12:57 ]

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:38
Wat beviel er niet aan de dell? Het glanzende scherm in de tuin?

Als dat zo is moet je het pricewatch filter instellen op matte schermen. En opzoeken of het scherm flink helder kan.

Helaas zijn goede schermen meestal alleen in het duurdere segment gebruikelijk

• DeRooney
in eerste instant beviel mij niet dat de laptop onhandelbaar traag was. nu bleek dat mede te komen door een instelling van windows 8 (windows search indexer). maar vervolgens ontdekte ik ook dat een glanzend scherm bij daglicht niet fijn is. Vandaar naar een mat scherm op zoek. bij een mat scherm moet het scherm heel helder kunnen?

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:38
Ah okey. Ik zou je bij een nieuwe laptop/pc altijd een ssd aanraden. Tegenwoordig is de bottleneck bij iedere laptop (en zeker mrt jouw budget) een trage harde schijf.

Helderheid heeft niet te maken met mat of glanzend. Probeer maar eens rond het middaguur je telefoon te bekijken op lage helderheid ;). Helaas gebruik je ook meer stroom op colledige helderheid maar anders zie je (bijna) niets

• DeRooney
dat van de ssd weet ik. Ik hou de crucial mx200 in ieder geval al in de gaten. Maar ik heb wel gemerkt dat met een glanzend scherm in de tuin werken uberhaupt niet te doen is. ik las de bbg van juni waarin de lenovo b50 meegenomen is. en in die bbg werd de andere laptop die ik had geselecteerd, de dell vostro ook als alternatief genoemd.
Nu nog een dergelijke review van de vostro vinden.

Maar als ik met de prijzen van die dell en lenovo reken en er nog het bedrag voor de ssd bij optel, kom ik ook op een max bedrag van tegen de 500 euro aan.
Wellicht is er voor dat bedrag standaard al een i3 met ssd en beter scherm te krijgen?

[ Voor 24% gewijzigd door DeRooney op 08-07-2015 22:18 ]

• DeRooney
Iemand die mij kan vertellen waarom ik beter de Dell of beter de Lenovo zou kunnen nemen?

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 19:24
Hoi,

ik zag deze met een I3 processor , dvd speler en SSD schijf vanaf € 450,-
pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1X6

Dit is er 1 die ik waarschijnlijk ook wil aanschaffen

• DeRooney
Niet gek. Eens kijken of ik de beeldscherm coating kan vinden.

Edit: obv wat ik kan vinden zal het een glanzend scherm zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door DeRooney op 11-07-2015 00:03 ]

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 19:24
arjoderoon schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:55:
Niet gek. Eens kijken of ik de beeldscherm coating kan vinden.

Edit: obv wat ik kan vinden zal het een glanzend scherm zijn.
glanzend scherm ja....
Pagina: 1