LG 19" 995E

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Topicstarter
Ik zit nou al een tijdje te tobben over een beetje redelijke 19" monitor. Nou ben ik plat gewend (Iiyama VM 411 A705MT Diamondtron, IBM P70) maar wil ik toch groter :7 .

Maar goed, nou ben ik van Iiyama af, mijn huidige monitor is, naast dat de eerste 5 die ik er van door mijn handjes kreeg meteen stuk gingen, gewoon niet goed af te stellen )|
Daarbij komen deus de problemen die men ondervindt met de 19" van Iiyama==no Iiyama or me no more!

Dus wat dan... LG scheen toch ook wel aardig te zijn (Ja, ja EIZO en Sony zijn beter maar zoveel geld wil ik er toch ook niet voor kwijt zijn). Maar welke....

De 915 FT is plat zonder lijntjes, maar toch ook weer convergentie fouten volgens sommigen. Nou wou ik met dit topic ff een nieuw balletje opgooien namelijk de LG 19" 995E. Dat is dus geen platte beeldbuis en rete goedkoop (goedkoper dan mijn A705MT!!) en ondanks dat ik er nog niemand over hoorde op gathering kwam ie toch heel goed uit die test van Zdnet laatst (link ongetwijfeld onder de search knop ;) )

Nou is het dus de keus tussen de
915 FT a 1199
en de
995E a 780

Iemand ervaring met deze laatste?

Verwijderd

Ik heb zijn voorganger (910SC) en ben er zeer tevreden over. Goed beeld op 1280*1240, ook dankzij de Radeon64 natuurlijk. Een kennis van mij heeft die 995E en hij vindt dat ie zelf beter is dan de 910SC... ik zie echter geen verschil op het eerste gezicht.

Binnenkort misschien wel, want ik ga er zo'n 995E als 2e scherm naast zetten. :9 Dan zal ik eens zien of er verschillen.

Verwijderd

Ik heb de 995E en het is een heel goed scherm. De beeldkwaliteit is heel goed, maar hij is wel vrij bol. Maar ik zou hem wel aanraden!

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Alvast bedankt voor deze reacties! Kan iemand ff een paar pics schieten van deze monitor? Want ik weet nu al dat er in mijn buurt (Bilthoven/Utrecht) geen winkel is waar ik hem even kan bekijken.

BTW wat bedoel je met erg bol? (al is dat waarschijnlijk moeilijk te classifiseren)

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
Ik heb 'm gekocht na de roundup van ZDNET te hebben gelezen. De 995E was/is zeer goedkoop en heeft een bijzonder scherp beeld. Alle flatscreens hebben last van vervorming en ik de CRT's hebben een 'natuurlijker' beeld. De 995E is al wel een jaartje oud, dus kijk eens op CNET of ZDNET of er nieuwe reviews zijn.

Verwijderd

Kijk ook eens naar de belinea platte 19" niet duur maar erg goede specs.
www.alternate.nl

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Oooh ouch, dat ding heeft idd errug mooie specs... Shit ik zou echt willen dat ik ze ergens zou kunnen bekijken!

• delorean7

delorean7

Topicstarter
bump ;)

Verwijderd

hier een lg 995e en erg bol is hij niet hoor
heb erger gezien.
1600 bij 1200 75hz max
erg rustgevent beeld zit er ook ongeveer
8@9 uur achter dus dat zit wel snor
ik zal zeggen voor die prijs vind je geen beteren van deze kwalitijd

Verwijderd

Bol? Merk er weinig van... Die platte versie (Flatron) is juist een soepkom, geen mij dan maar bol. :)

Oja, van 995E bestaat er nu een 995E+, das met USB, lijkt mij wel handig... Er bestaat schijnbaar ook een 995SU, die heeft ook een USB hub maar is langs de buitenkant hetzelfde als de oudere 910SC. Een styling verschil dus... meer niet als ik de specs zie.

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Die convergentiefout bij de 915ft+ valt op zich (bij mij) best wel mee..door een beetje met de osd te prutsen kun je dit gewoon goed krijgen. (maar de fout zit erin,ik geef toe)

Verder gewoon een superbeeldscherm hoor!

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Wie koopt er trouwens nou nog een bol beeldscherm :'(
een soepkom
Je bent nie wijs man! :D

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Ik vond deze review http://yaktam.com/Pages/lg995e_2.htm

Grey Areas?

The Studioworks 995E exhibits grey edges in a black foreground window that is over a white background. I believe the grey edges are caused by a small amount light from the white background reflecting off the glass surface and back onto the picture tube. This happens to every CRT tube I have seen, but is more pronounced on the Studioworks 995E. Also, setting contrast too high heightens this effect. I am rather picky, so I thought I should mention it. ;)

Overall, the LG Studiowork 995E lived up to my expectations. The picture tube could be flatter, shorter and a bit sharper; BNC video connectors and USB controls would have been nice. But with good picture quality and a fairly low price, who needs the frills?

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Ik kan maar 1 ding zeggen, bespaar NOOIT op een monitor... Wie koopt er in 2001 nou nog een vissekom?? Ik heb nu al een paar maanden een 915FT, en die is dus ECHT plat, veel mooier...

Verwijderd

Wat nou vissekom? Ik heb er totaal geen last! Dat bol-zijn wordt wel een beetje overdreven...

Als naar die Flatron kijkt krijg je het idee dat je naar een hol scherm kijkt. Waarschijnlijk is zal dat idee weggaan na een paar uur (of dagen) maar kom... ;)

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
grey edges
?? Ik tuur me suf naar zwart-wit scheidingen maar ik zie het niet. Als je lang tuurt wordt het vanzelf een grijze soep. USB is mogelijk bij de 995E+, simpel.
Pagina: 1